Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
diversiteit in aslasten
- Multivan Generation
- Berichten: 34124
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: diversiteit in aslasten
Goed, even naar de as lasten gaan kijken..
vooras: 1360 kg
achteras: 1330 kg
Is een T800 uitvoering
een 102 pk zal standaard hogere as lasten hebben,
omdat die niet in een T800 versie geleverd werden.
T800 versie is 0,8 op kentekenbewijs.
Een 102 pk zal minimaal een 1,0 versie zijn,
en dat verklaar al voor een deel de hogere as lasten.
De WV2 van Pascal is een zogenoemde kombi versie,
die in Nederland nooit officieel geleverd is.
Die kombi versie heeft dus een iets andere carrosserie,
met gordelpunten achter.. maar ik dwaal te veel af..
Dus soms kun je geluk hebben, ik heb veel uitzoek in banden
vooras: 1360 kg
achteras: 1330 kg
Is een T800 uitvoering
een 102 pk zal standaard hogere as lasten hebben,
omdat die niet in een T800 versie geleverd werden.
T800 versie is 0,8 op kentekenbewijs.
Een 102 pk zal minimaal een 1,0 versie zijn,
en dat verklaar al voor een deel de hogere as lasten.
De WV2 van Pascal is een zogenoemde kombi versie,
die in Nederland nooit officieel geleverd is.
Die kombi versie heeft dus een iets andere carrosserie,
met gordelpunten achter.. maar ik dwaal te veel af..
Dus soms kun je geluk hebben, ik heb veel uitzoek in banden
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: diversiteit in aslasten
Is dat van de laatste jaren Peter?Mijn 68 pk tje is een 1.2,dus 1200 kg.
grtz.Harry
grtz.Harry
- Multivan Generation
- Berichten: 34124
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: diversiteit in aslasten
Harry dat weet ik niet of dat van de laatste jaren is.
Maar toen ik mijn bus ging samenstellen,
met behulp van de prijslijst, heb ik dat geconstateerd.
Ik zal vanavond als ik wat meer tijd heb,
de informatie van de prijslijst eens te voorschijn halen.
Is van november 2002 dacht ik..
Maar toen ik mijn bus ging samenstellen,
met behulp van de prijslijst, heb ik dat geconstateerd.
Ik zal vanavond als ik wat meer tijd heb,
de informatie van de prijslijst eens te voorschijn halen.
Is van november 2002 dacht ik..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: diversiteit in aslasten
Multivan Generation,
Weet je wel zeker dat de 102 pk niet in een 800 kg uitvoering is verkocht?
Volgen mij was één van mijn vorige t4's een t800! (Was namelijk goedkoper )
Weet je wel zeker dat de 102 pk niet in een 800 kg uitvoering is verkocht?
Volgen mij was één van mijn vorige t4's een t800! (Was namelijk goedkoper )
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: diversiteit in aslasten
TDI 102, bouwjaar 2000. Vooraslast 1430, achter 1410.
Vond misschien een oplossing; http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... fsauto.htm
Ik rijd nooit met maximum belading, dus kan gerust omlaag.
Vond misschien een oplossing; http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigenaar/b ... fsauto.htm
Ik rijd nooit met maximum belading, dus kan gerust omlaag.
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: diversiteit in aslasten
waarom zou je je auto terugkeuren? voor de belasting geldt het leeg gewicht, niet het max toelaatbare gewicht.
wat is dan het voordeel om je laadvermogen omlaag te brengen?
wat is dan het voordeel om je laadvermogen omlaag te brengen?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: diversiteit in aslasten
Identificatienr. begint met WV1..... ( verzwaarde uitvoering)
bedrijfsvoertuig, ingericht als kampeerauto, dus kwarttarief
massa leeg: 2140 kg
maximum massa: 2800 kg
laadvermogen:660 kg
max. aslast as 1: 1510 kg
max aslast as 2: 1490 kg
bedrijfsvoertuig, ingericht als kampeerauto, dus kwarttarief
massa leeg: 2140 kg
maximum massa: 2800 kg
laadvermogen:660 kg
max. aslast as 1: 1510 kg
max aslast as 2: 1490 kg
Re: diversiteit in aslasten
Dan kun je banden monteren met een lagere loadindex=meer keuze (en vaak goedkoper)Roger B. schreef:waarom zou je je auto terugkeuren? voor de belasting geldt het leeg gewicht, niet het max toelaatbare gewicht.
wat is dan het voordeel om je laadvermogen omlaag te brengen?
Re: diversiteit in aslasten
roger weet je mijn verhaal nog over het maximaal te trekken aanhanger gewichtRoger B. schreef:waarom zou je je auto terugkeuren? voor de belasting geldt het leeg gewicht, niet het max toelaatbare gewicht.
wat is dan het voordeel om je laadvermogen omlaag te brengen?
bij een t4 tot bj ? mag je niet boven de max combinatie (treingewicht) zitten van 4500 kg
ik mag dus bij mijn bus maximaal 1770 kg trekken, breng je het laadvermogen omlaag dan mag je wel 2000 kg trekken .
kan natuurlijk ook combi zijn van caravan en nog met B rijbewijs rijden dan moet je onder de 3500 kg blijven en de caravan zwaarder dan de auto
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: diversiteit in aslasten
mar gezien je leeg gewicht van pakweg 1700kg en toch wel iets willen gebruiken aan laadvermogen..
meer dan 2000kg trekken mag voor trekhaak niet; 4500-2000-1700=700kg laadvermogen
heeft een T4 nog zoveel mogelijk laadvermogen daarboven dan?
Kan natuurlijk zijn dat de aslasten van mijn T4 daar uit voortkomen (2460 max totaalmassa en 2000 max aanhangermassa MITS treingewicht onder 4500kg blijft, MAAR treingewicht is niet toelaatbaar, maar daadwerkelijk, dus dan zou terugkeuren niet uitmaken...
meer dan 2000kg trekken mag voor trekhaak niet; 4500-2000-1700=700kg laadvermogen
heeft een T4 nog zoveel mogelijk laadvermogen daarboven dan?
Kan natuurlijk zijn dat de aslasten van mijn T4 daar uit voortkomen (2460 max totaalmassa en 2000 max aanhangermassa MITS treingewicht onder 4500kg blijft, MAAR treingewicht is niet toelaatbaar, maar daadwerkelijk, dus dan zou terugkeuren niet uitmaken...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: diversiteit in aslasten
het maximale gewicht tezamen met een aanhanger mag van de importeur (pon) niet boven die 4500 kg komen, dat is natuurlijk allemaal papierwerk, als ik 2 ton trekt kan dat makelijk maar volgens de papieren zou ik in overtreding zijn,
als ik 230 kg van het max toelaatbaar laadvermogen zou (laten) afhalen dan mag ik ineens wel met een 2 tons aanhanger rijden, en dan houdt je dus 730 kg laadvermogen over in de bus,
als ik 230 kg van het max toelaatbaar laadvermogen zou (laten) afhalen dan mag ik ineens wel met een 2 tons aanhanger rijden, en dan houdt je dus 730 kg laadvermogen over in de bus,
-
- Berichten: 849
- Lid geworden op: 14 mar 2007, 15:19
- Locatie: groningen
Re: diversiteit in aslasten
Dan de volgende vraag .Zoals ik al eerder aan gegeven heb heb ik verzwaarde veren er onder[achter].Daarom staat hij ook voorover.
Op kentekenbewijs staan de volgende gegevens.
F1 Massa ledig 1620
F2 Maximum massa 2380
Laadvermogen 760 kilo
Maximale last as 1250 kg [1] 1230 [2]
Aanhanger 700 kilo ongeremd autonoom geremd 1620 kilo middenas geremd 1620 kilo
Nu heb ik er nooit meer zware lasten in en wil dan ook naar andere veren zodat hij van achteren lager komt .Volgens kenner krijg ik dan ook een betere werking op de achterremmen.
Wat voor kleur moet ik nu nemen .Witte stip en stand remmen aanpassen?
Dick
Op kentekenbewijs staan de volgende gegevens.
F1 Massa ledig 1620
F2 Maximum massa 2380
Laadvermogen 760 kilo
Maximale last as 1250 kg [1] 1230 [2]
Aanhanger 700 kilo ongeremd autonoom geremd 1620 kilo middenas geremd 1620 kilo
Nu heb ik er nooit meer zware lasten in en wil dan ook naar andere veren zodat hij van achteren lager komt .Volgens kenner krijg ik dan ook een betere werking op de achterremmen.
Wat voor kleur moet ik nu nemen .Witte stip en stand remmen aanpassen?
Dick
Groetjes Dick 1076
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: diversiteit in aslasten
dat klopt niet wat je zegt,dennisvt4 schreef:het maximale gewicht tezamen met een aanhanger mag van de importeur (pon) niet boven die 4500 kg komen, dat is natuurlijk allemaal papierwerk, als ik 2 ton trekt kan dat makelijk maar volgens de papieren zou ik in overtreding zijn,
als ik 230 kg van het max toelaatbaar laadvermogen zou (laten) afhalen dan mag ik ineens wel met een 2 tons aanhanger rijden, en dan houdt je dus 730 kg laadvermogen over in de bus,
Het treingewicht mag niet meer zijn dan 4500kg. (niet van pon, maar van VW (bij de mijna staat dat ook in het kenteken en die heeft pon nog nooit gezien)
stel je ledig gewicht is 1650 kg
je hebt de tank vol (=40 kg extra)
je zit er met twee man in (=160kg extra)
en je hebt 200 kg bagage bij je
=====================================
auto weegt 2050 kg op dit moment
nu kun je er dus rustig je 2000kg aanhanger achter hangen (als je trekhaak dat aankan en mag) (en je BE hebt)
je treingewicht met aanhanger van 2000kg is namelijk 4050 en dat is minder dan 4500
kortom, niet het maximaal toegestane gewicht van je bus telt mee, het daadwerkelijke gewicht is bepalen of je met die 2000 kg aanhanger boven het maximaal toelaatbare treingewicht komt (heeft met remkrachten te maken)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: diversiteit in aslasten
Apart...mijn T4 heeft een hoger max toelaatbaar gewicht (2460kg), het max gewicht op de achteras is gelijk (1230 kg) maar het max gewicht op de vooras is lager (1230 kg)j.d.hukema schreef:Dan de volgende vraag .Zoals ik al eerder aan gegeven heb heb ik verzwaarde veren er onder[achter].Daarom staat hij ook voorover.
Op kentekenbewijs staan de volgende gegevens.
F1 Massa ledig 1620
F2 Maximum massa 2380
Laadvermogen 760 kilo
Maximale last as 1250 kg [1] 1230 [2]
Komt dit uit je kentekenbewijs of van je trekhaakplaatje? lijkt me zo weinig (zowel ongeremd als geremd) de mijne mag geremd 2000kg mits totaal massa van het samenstel onder 4500kg blijftj.d.hukema schreef:Aanhanger 700 kilo ongeremd autonoom geremd 1620 kilo middenas geremd 1620 kilo
ligt mooier, ja beter remmen... in theorie misschien wel, maar in de praktijk merk je dat niet zo hoor. WEL even zorgen dat als je een lastafhankelijke remdrukregelaar op de achteras hebt, deze weer goed afgesteld wordt als de auto andere hoogte heeft met nieuwe veren!!!j.d.hukema schreef:Nu heb ik er nooit meer zware lasten in en wil dan ook naar andere veren zodat hij van achteren lager komt .Volgens kenner krijg ik dan ook een betere werking op de achterremmen.
geen idee van kleuren, maar denk dat je die verlagingsveren voor dat ene type multivan zou moeten zoeken (multivan generation weet wel welke ik bedoel, goed laadvermogen, niet te veel lager en vooral comfortabelj.d.hukema schreef:Wat voor kleur moet ik nu nemen .Witte stip en stand remmen aanpassen?
Dick
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Peter 887
- Berichten: 2455
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
- Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329
Re: diversiteit in aslasten
Wat is nou de reden voor zoveel verschil in aslasten ?
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.
El groeto uit Sjikago