Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

sidebars

vragen over de T5
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

sidebars

Bericht door wiel t5 »

Dag beste mensen , ik ben bezig met het zelf maken van sidebars,en nu vraag ik me af hoe ik ze het beste kan gaan bevestigen. is er iemand die mij hier meer over kan vertellen,en ook eventueel foto's of tekeningen zijn erg welkom ,ik heb een T5 19 tdi lwb van 2008 alvast bedankt , en de groetjesa van wiel
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: sidebars

Bericht door Inbouwer »

Afbeelding

De meeste sidebars komen op de orginele bevestigingspunten. Op het plaatje kun je misschien wat makkelijker uitzoeken.

Bron: plaatje http://www.vw.nl
:wjw
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: sidebars

Bericht door wiel t5 »

Heey Inbouwer bedankt voor je reactie.maar waar zitten de orginele bevestigings punten?
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: sidebars

Bericht door Inbouwer »

Weet ik ook niet. Ik weet wel dat ik gisteren gebeld heb naar een bedrijfje in Den Haag gezien op Marktplaats ( http://www.maxcaraccessoires.com ) . Deze had NIEUWE RVS sets liggen voor LWB voor ergens in de 200 euro. Nou dan ga ik het wiel niet opnieuw uitvinden. Ik ga van de week een set halen. Kan er wel foto's van maken. :groteogen
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: sidebars

Bericht door wiel t5 »

Ja prima , dat is helemaal geweldig,ik wil ze graag zelf maken gewoon omdat ik het graag doe,het goedkoper is,waarschijnlijk steviger is en omdat ik ze zwart wil hebben,en als ze dan eens eenkeer hun werk hebben gedaan kan ik ze weer makkelijk herstellen.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: sidebars

Bericht door Inbouwer »

Ik heb vandaag mijn side-bars gekocht bij Max-accesoires in Den Haag voor een prijs van 285 euro (inclusief BTW) :jumpklap
Mooie RVS die gepolijst zijn met de uiteinden netjes afgewerkt. :ie Geen doppen of lasnaden zichtbaar. :klappen
http://www.maxcaraccessoires.com

Gezien de complexe beugels weet ik niet of je deze zo maar namaakt. Het is niet zo van gebruik de volgende vier punten onder de auto. Ik heb wel gevraagd of je niet de montage beugels los kon kopen. Dat is wel mogelijk, maar hij kon geen prijs noemen.

Bij mensen die dol op chroom zijn kan je bij Max van alles kopen. Spiegelkappen, lampen roosters etc.
Echt veel Bling Bling :groteogen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu wachten op de bus. :lach
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 17 dec 2008, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: sidebars

Bericht door wiel t5 »

Wachten op de bus?jij maakt het helemaal.
errst de beugels en dan de bus.
ze zijn inderdaad heel mooi,en ook heel erg goed afgewerkt,
maar ik ben niet zo van het chroom ik vind het weer mooier in het zwart,maar dat heeft ook weer te maken met de kleur van de bus,
de beugels heb inmiddels al klaar.morgen duik ik eens onder de bus eens kijken of ik hier iets mee kan deze na te maken stelt voor mij niet zo veel voor de apparatuur heb ik wel in huis.(ik doe dit liever dan op vakantie gaan) :lach
ps de imperial gaat ook terug ,die heb ik ook zelf gemaakt,maar dat komt meer omdat ik gek werd van het gezoem van dat ding,en volgens "king ping"was ik de enige die tot nu toe klaagde over het geluid,maar op dit forum zie ik dat ik zeker niet de enige ben,
als het even mee zit krijg ik de imperial nog voor het weekend terug van het poeder coaten,(dat kan ik nu zelf weer niet) :muur de side beugels spuit ik zwart .
Als ik alles erop heb zet ik wel een foto erop.
bedankt voor je hulp ,ik kan er in elk geval mee aan de slag.
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: sidebars

Bericht door Inbouwer »

Afbeelding

Volgens die man eerst alle plastic kappen verwijderen, deze worden later weer terug geplaats. In deze kappen worden sleuven uit gezaagd waar de beugels komen. :yes
wiel t5
Berichten: 215
Lid geworden op: 14 dec 2008, 12:36
Locatie: vijlen

Re: sidebars

Bericht door wiel t5 »

Heeeeey dat is helemaal geweldig ,toppie :klappen :adhd ik ga meteen aan de slag. :T54LIFE
Gebruikersavatar
huiskes-bestratingen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:51
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Re: sidebars

Bericht door huiskes-bestratingen »

voor 160 euro heb je mooie side bars geplaatst en al ergens in lelystad http://www.best_carstyling.nl
Gebruikersavatar
Syste
Berichten: 564
Lid geworden op: 28 jan 2008, 21:41
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: sidebars

Bericht door Syste »

huiskes-bestratingen schreef:voor 160 euro heb je mooie side bars geplaatst en al ergens in lelystad http://www.best_carstyling.nl
Ik ben niet erg te spreken over hun..
Dit omdat de bij mij niet de originele bevestigingspunten gingen gebruiken maar doodleuk een paar gaten erbij gingen boren..
Ik ben bang dus dat het een duurkoop word..
Gr.
Ruben
T5 Offroad Grey 165 pk KWB 60 editie
Fotogallerij T5 nr. 318
T5 Erwin
Berichten: 115
Lid geworden op: 14 sep 2008, 17:22
Locatie: Amsterdam

Re: sidebars

Bericht door T5 Erwin »

Hallo, net terug uit Lelycity bij bestcarstyling, en ik moet zeggen dat het er goed uitziet.

Enja, alleen voor heeft hij 1 gaatje extra geboord, maar daar zie je helemaal niets van.

Ik heb de 70mm versie, zonder bochtjes voor lange wielbasis en was 200 euro's kwijt.

Nee, ik moet zeggen voor dat geld een goede koop :knipoog

Erwin
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: sidebars

Bericht door koos 890 »

Het enigste waar ik bang voor ben met rechte side-bars is : als je ergens tegen rij met de voor-of achter kant is dat je de hele onderkant naar de gallemiese rijdt. daarom heb ik ook side-bars met een ronde voor- en achter kant , dat de side-bars de bus weg drukt i.p.v. ergens achter haakt
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
huiskes-bestratingen
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 jan 2009, 11:51
Locatie: vroomshoop
Contacteer:

Re: sidebars

Bericht door huiskes-bestratingen »

huiskes-bestratingen schreef:voor 160 euro heb je mooie side bars geplaatst en al ergens in lelystad http://www.best_carstyling.nl
bij mij hebben ze orginele bevestigingsbeugels gebruikt ook de bullbar heb ik daar laten doen en een bumperplaat met transporter erop ik was 460 kwijt en heb sidebars met traanplaat
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: sidebars

Bericht door Jeroen T5 204 »

Steelworks heeft ook mooi spul.

http://www.bullbarsonline.nl

Zit er zelf aan te denken om daar mijn sidebars aan te schaffen.
Iemand ervaring met dat bedrijf?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie