Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

tellerset met toerenteller inbouwen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rino van Uden
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mei 2007, 18:46
Locatie: uden

tellerset met toerenteller inbouwen

Bericht door Rino van Uden »

ik ben zojuist de gelukkige eigenaar geworden van een tellerset met toerenteller. :adhd
nu zit er bij mij nog een standaard set in met analoge klok.
voordat ik er aan begin wil ik eigenlijk weten of er iemand is hier die zijn tellerset ook verwisseld heeft.
het is de bedoeling dat ie in een T4 komt van 1991 met een 19D motor.
ik neem eigenlijk aan dat volkswagen de voorbereidingen er heeft zitten, maar als dit niet het geval is wat moet er dan gebeuren om de boel over te bouwen :ie
:werkaanT4
ik weet eigenlijk niet ofdat die stekker die er in moet alles bevat voor diet gebeuren als dat zo is is het wel heel makkelijk, maar dat zal wel niet zoveel geluk heb ik nooit :nuts .
ik ben benieuwt of er iemand is die mij helpen kan.

greetzzzzzzzz Rino.
ik ben met niks begonnen, en het meeste heb ik nog.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: tellerset met toerenteller inbouwen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als ik het goed begrepen heb hebben T4's tot 96 een mechanische teller, je nieuwe unit moet dat dan ook hebben anders gaat het niet werken (of je moet een pulsgever op je tellerkabel monteren en aansluiten op je teller)

volgens mij zijn de stekkers het zelfde voor kalere en minder kale tellers van het zelfde type, weet niet of alle aansluitingen ook bedraad zijn bij auto's met minder opties.

Maar dat zie je vanzelf als je de teller eruit haalt ;-)

op deze site kun je vinden welke pen voor welke functie is...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Rino van Uden
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 mei 2007, 18:46
Locatie: uden

Re: tellerset met toerenteller inbouwen

Bericht door Rino van Uden »

Roger B. schreef:Als ik het goed begrepen heb hebben T4's tot 96 een mechanische teller, je nieuwe unit moet dat dan ook hebben anders gaat het niet werken (of je moet een pulsgever op je tellerkabel monteren en aansluiten op je teller)

volgens mij zijn de stekkers het zelfde voor kalere en minder kale tellers van het zelfde type, weet niet of alle aansluitingen ook bedraad zijn bij auto's met minder opties.

Maar dat zie je vanzelf als je de teller eruit haalt ;-)

op deze site kun je vinden welke pen voor welke functie is...

de tellerset is ook van 1991 het is volgens mij alleen de vraag of de bedraading al in de stekker zit.
zogauw als de tempratuur het toelaat zal ik de tellers eens omzetten.

thanx.
ik ben met niks begonnen, en het meeste heb ik nog.
Plaats reactie