Ik heb een t5 130 pk uit 2007 en wil weten of ik ongestraft van het roetfilter af kan, zonder foutmeldingen en afkeuring bij APK.
Ik wil er een vervanger op laten zetten of deze leeg maken, en ook de EGR wil ik een klep van RVS 2mm tussen zetten.
Wie heeft hier verstand van of ervaring mee?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR en roetfilter
EGR en roetfilter
Ducati666
Re: EGR en roetfilter
Hoi,
Ik heb een gechipte 174 pk uit 2005.
Deze heeft inmiddels geen enkele vorm van roetfilter meer.
Ook de egr is dicht.
Ofdat voor jouw bouwjaar ook kan die egr dicht zetten dat weet ik niet.
Zou een storingsmelding op kunnen leveren maar dat weet ik niet zeker.
Software matig kan dat ook maar dan niet helemaal.
Ook kun je er wel een rvs plaatje tussen zetten , en hier dan een gaatje van 5mm in kunnen boren om net binnen de limiet van je storingsmelding te blijven.
Ohh ja, voor je roetmeting maakt het geen verschil kwam er prima mee door de apk.
Die volgas meting is toch een meting die nergens op slaat.
Geeft geen enkele indicatie hoeveel wanneer en hoe je motor roet uitstoot.
Bij een warme goed afgestelde en onderhouden motor draaiend op ongeveer zn maximum koppel wat ik meestal doe, met een relatief lage belasting, vervuil ik het milieu niet echt.
Het produceren van al dat filter gedoe en ad blue en weet ik veel vervuild het milieu net zo veel als het voorkomen van het stof.
Van het totaal van al het fijn stof is maar heel heel erg klein gedeelte afkomstig van diesel autos. En dan nog het meerendeel van oudere autos. Zelfs oudere tdi motoren van golf en jetta enz met roterende brandstofpompen zijn dan al aardig vuil.
De auto een keer laten staan als je hem niet echt nodig bent scheelt veel en veel meer.
Zal er verder maar niet over doorzagen.
Eh moet er wel bij zeggen dat ie er optisch nog zit. Die oxikat.
Netjes doorgezaagd leeggemaakt en netjes terug dicht gelast.
Geeft een mooie expansie voor mn uitlaat gas, volgens mij bijna hetzelfde effect als een grotere downpipe.
Even informeren nog dus hier en daar voor je egr.
Veel succes
Ik heb een gechipte 174 pk uit 2005.
Deze heeft inmiddels geen enkele vorm van roetfilter meer.
Ook de egr is dicht.
Ofdat voor jouw bouwjaar ook kan die egr dicht zetten dat weet ik niet.
Zou een storingsmelding op kunnen leveren maar dat weet ik niet zeker.
Software matig kan dat ook maar dan niet helemaal.
Ook kun je er wel een rvs plaatje tussen zetten , en hier dan een gaatje van 5mm in kunnen boren om net binnen de limiet van je storingsmelding te blijven.
Ohh ja, voor je roetmeting maakt het geen verschil kwam er prima mee door de apk.
Die volgas meting is toch een meting die nergens op slaat.
Geeft geen enkele indicatie hoeveel wanneer en hoe je motor roet uitstoot.
Bij een warme goed afgestelde en onderhouden motor draaiend op ongeveer zn maximum koppel wat ik meestal doe, met een relatief lage belasting, vervuil ik het milieu niet echt.
Het produceren van al dat filter gedoe en ad blue en weet ik veel vervuild het milieu net zo veel als het voorkomen van het stof.
Van het totaal van al het fijn stof is maar heel heel erg klein gedeelte afkomstig van diesel autos. En dan nog het meerendeel van oudere autos. Zelfs oudere tdi motoren van golf en jetta enz met roterende brandstofpompen zijn dan al aardig vuil.
De auto een keer laten staan als je hem niet echt nodig bent scheelt veel en veel meer.
Zal er verder maar niet over doorzagen.
Eh moet er wel bij zeggen dat ie er optisch nog zit. Die oxikat.
Netjes doorgezaagd leeggemaakt en netjes terug dicht gelast.
Geeft een mooie expansie voor mn uitlaat gas, volgens mij bijna hetzelfde effect als een grotere downpipe.
Even informeren nog dus hier en daar voor je egr.
Veel succes
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: EGR en roetfilter
De roetkat kun je leeghalen!
De egr kun je weg laten schrijven door een tuner of iemand die goed met Vagcom overweg kan.
Een plaatje met gat in de egr kan ook hoor!

De egr kun je weg laten schrijven door een tuner of iemand die goed met Vagcom overweg kan.
Een plaatje met gat in de egr kan ook hoor!



groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: EGR en roetfilter
Om mijn EGR los te maken heb ik een soort torx-sleutel nodig weet iemand welke maat het is? (Ik heb al twee x een tekleine torx gekocht).
Het gaat om de EGR van een T5 2,5 l. uit 2007.
Het gaat om de EGR van een T5 2,5 l. uit 2007.
Ducati666
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3457
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: EGR en roetfilter
Roetfilter word straks verplicht, is dit dan wel verstandig ?
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi