Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verring
verring
goede dag
kunt iemand me zegen of het magelijk is dat de bovenstedraagarm breekt bij normaal gebruik
ik heb vorige week een kap onder mijn bus gehoort nu zit mijn schokdemper kopleet in mekaar geschoven en de bovenstedraagarm ligt nu op het rubbere kussen , ik denk dat de schokdemper het op gegeven hebt
kunt iemand me zegen of het magelijk is dat de bovenstedraagarm breekt bij normaal gebruik
ik heb vorige week een kap onder mijn bus gehoort nu zit mijn schokdemper kopleet in mekaar geschoven en de bovenstedraagarm ligt nu op het rubbere kussen , ik denk dat de schokdemper het op gegeven hebt
-
- Berichten: 1489
- Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00
Re: verring
Ik denk eerder dat er een veer is geknapt.
Controleer dit eens.
Controleer dit eens.
Re: verring
ik heb voor geen veren alleen een torsiestang (bovenste draagarm)olle griese schreef:Ik denk eerder dat er een veer is geknapt.
Controleer dit eens.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: verring
Ik denk net als olle griese dat een geknapte torsiestang (veer) de boosdoener is!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: verring
ik kan me het eigelijk niet voor stellen omdat hij zo dik isharry t5 191 schreef:Ik denk net als olle griese dat een geknapte torsiestang (veer) de boosdoener is!
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: verring
echt niet dikker dan nodig om de bus te dragen en alle mechanishce delen kunnen door slijtage, materiaalfouten of krachten van buitenaf kapot gaan.
lijkt me dan toch ook dat je bus aan die kant door de knieen ligt? of niet
of de bevestiging achteraan waar je de veer op spanning draait, of de torsiestaaf, of de las waar de torsiestaaf aan de draagarm zit.
Hoe oud is je T4 en hoeveel km?
lijkt me dan toch ook dat je bus aan die kant door de knieen ligt? of niet
of de bevestiging achteraan waar je de veer op spanning draait, of de torsiestaaf, of de las waar de torsiestaaf aan de draagarm zit.
Hoe oud is je T4 en hoeveel km?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verring
mogelijk is de bovenste kop van de torsiestaaf, daar waar die in het chassis zit, los gekomen.
Als je de auto op een krik zet, of nog beter en veiliger as steunen,
dan kun je gemakkelijker onder de auto.
als je het draadeind van de torsiestaaf in je hand houdt,
en zo kunt bewegen dan zou het zeer goed kunnen,
dat de kop los gekomen is.
Dan wat ruimte op de moer geven door die naar beneden de draaien (sleutelmaat 27),
dan de kop er weer terug in steken en roteren zodat de nokjes weer vast zitten.
dan de auto weer laten zakken zodat er spanning op de kop komt,
en vervolgens de moer weer aandraaien.
Regelmatig de linkerzijde en de rechterzijde aan de voorste wielkast opmeten,
om te controleren of de auto weer recht staat.
TIP: 1 mm op het draadeind, komt ongeveer overeen met 2,5 mm hoger of lager op de maat van de wielkast..
TIP2: beide draadeinden zijn normaal gesproken niet even lang!!
Als je de auto op een krik zet, of nog beter en veiliger as steunen,
dan kun je gemakkelijker onder de auto.
als je het draadeind van de torsiestaaf in je hand houdt,
en zo kunt bewegen dan zou het zeer goed kunnen,
dat de kop los gekomen is.
Dan wat ruimte op de moer geven door die naar beneden de draaien (sleutelmaat 27),
dan de kop er weer terug in steken en roteren zodat de nokjes weer vast zitten.
dan de auto weer laten zakken zodat er spanning op de kop komt,
en vervolgens de moer weer aandraaien.
Regelmatig de linkerzijde en de rechterzijde aan de voorste wielkast opmeten,
om te controleren of de auto weer recht staat.
TIP: 1 mm op het draadeind, komt ongeveer overeen met 2,5 mm hoger of lager op de maat van de wielkast..
TIP2: beide draadeinden zijn normaal gesproken niet even lang!!
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: verring
Multivan Generation schreef:mogelijk is de bovenste kop van de torsiestaaf, daar waar die in het chassis zit, los gekomen.
Als je de auto op een krik zet, of nog beter en veiliger as steunen,
dan kun je gemakkelijker onder de auto.
als je het draadeind van de torsiestaaf in je hand houdt,
en zo kunt bewegen dan zou het zeer goed kunnen,
dat de kop los gekomen is.
Dan wat ruimte op de moer geven door die naar beneden de draaien (sleutelmaat 27),
dan de kop er weer terug in steken en roteren zodat de nokjes weer vast zitten.
dan de auto weer laten zakken zodat er spanning op de kop komt,
en vervolgens de moer weer aandraaien.
Regelmatig de linkerzijde en de rechterzijde aan de voorste wielkast opmeten,
om te controleren of de auto weer recht staat.
TIP: 1 mm op het draadeind, komt ongeveer overeen met 2,5 mm hoger of lager op de maat van de wielkast..
TIP2: beide draadeinden zijn normaal gesproken niet even lang!!
ik heb er ondergekeken en mijn draadeind licht los van het chassis het oog waar hij in gehaakt wordt is een kant verbogen het lipje waar je hem overheen haakt is om gebogen is er zelf wat aan te doen of moet ik hem laten rep. bij een schadebedrijf en weten jullie een goede die niet te duur is
Re: verring
goede dag ik heb nog steeds problemmen met mijn vering
ik heb verschillende keren de dealer gebeld ,ik ben er langs geweest maar ze lazen geen chassis ,bij schadebedrijfen het zelfde verhaal ,ik heb trucklan gebeld lazen ook geen chassis,
ik weet me nu geen raad meer,ze zegen dat hij finacel totollos is
weet iemand nog raad, of een ander bus ,ik heb deze net een jaar
ik heb verschillende keren de dealer gebeld ,ik ben er langs geweest maar ze lazen geen chassis ,bij schadebedrijfen het zelfde verhaal ,ik heb trucklan gebeld lazen ook geen chassis,
ik weet me nu geen raad meer,ze zegen dat hij finacel totollos is
weet iemand nog raad, of een ander bus ,ik heb deze net een jaar
Re: verring
Boelshit dat ze geen chassis lassen worden ook complete chassisbalken vervangen of deels vervangen jou draadeind is dus uitgescheurd. Moet toch echt een beetje schade bedrijf kunnen repareren.
Alleen de reden waarom die is verbogen kan ik nog niet helemaal bevatten. Ergens hard over heen gestuiterd of zo?
Hebbben ze het bij een schade bedrijf ook gezien? werkte zelf destijds in irnsum bij schade bedrijf.
Heb familie die werkt bij de jong in heerenveen lijkt mij dat die het wel zouden moeten kunnen.
Iemand uit jou buurd die niet eenbeetje kan lassen?
Alleen de reden waarom die is verbogen kan ik nog niet helemaal bevatten. Ergens hard over heen gestuiterd of zo?
Hebbben ze het bij een schade bedrijf ook gezien? werkte zelf destijds in irnsum bij schade bedrijf.
Heb familie die werkt bij de jong in heerenveen lijkt mij dat die het wel zouden moeten kunnen.
Iemand uit jou buurd die niet eenbeetje kan lassen?
RUBBEREXPRESS
Re: verring
doen ze niet omdat er altijd spanning op staat en het zit in de bodem vast ,of het gaat waar schijnlijk zo veel meerkosten dan wat ik er voor betaald hebbartt4 schreef:Boelshit dat ze geen chassis lassen worden ook complete chassisbalken vervangen of deels vervangen jou draadeind is dus uitgescheurd. Moet toch echt een beetje schade bedrijf kunnen repareren.
Alleen de reden waarom die is verbogen kan ik nog niet helemaal bevatten. Ergens hard over heen gestuiterd of zo?
Hebbben ze het bij een schade bedrijf ook gezien? werkte zelf destijds in irnsum bij schade bedrijf.
Heb familie die werkt bij de jong in heerenveen lijkt mij dat die het wel zouden moeten kunnen.
Iemand uit jou buurd die niet eenbeetje kan lassen?
Re: verring
Ik wil niet vervelend zijn maar met de spellingscontrole had je het bericht iets gemakkelijker leesbaar gemaakt.beertjes schreef:goede dag ik heb nog steeds problemmen met mijn vering
ik heb verschillende keren de dealer gebeld ,ik ben er langs geweest maar ze lazen geen chassis ,bij schadebedrijfen het zelfde verhaal ,ik heb trucklan gebeld lazen ook geen chassis,
ik weet me nu geen raad meer,ze zegen dat hij finacel totollos is
weet iemand nog raad, of een ander bus ,ik heb deze net een jaar
8 taalfouten in 4 zinnen....
Re: verring
Om iets te lassen moet je in ieder geval zeker niet bij een autodealer zijn,
kijk eens bij een contructiebedrijfje of ......als we bij ons bedrijf iets zeer goed gemaakt willen hebben aan de vrachtwagens of aan de autolaadkranen bij terberg maar dat is meer voor het grote werk.
maar er wordt wel degelijk aan zaken als chassis gelast.
Of mischien ken je een boer of loonwerker die een beetje handig is met het lasaparaat, die maken ook vaak aan hun landbouwmachine's waar zeer behoorlijke krachten op komen vanalles en kunnen meestal zeer goed lassen.
kijk eens bij een contructiebedrijfje of ......als we bij ons bedrijf iets zeer goed gemaakt willen hebben aan de vrachtwagens of aan de autolaadkranen bij terberg maar dat is meer voor het grote werk.
maar er wordt wel degelijk aan zaken als chassis gelast.
Of mischien ken je een boer of loonwerker die een beetje handig is met het lasaparaat, die maken ook vaak aan hun landbouwmachine's waar zeer behoorlijke krachten op komen vanalles en kunnen meestal zeer goed lassen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Re: verring
ik ben ook bij schade bedrijf geweest doet het nietfrank884 schreef:Om iets te lassen moet je in ieder geval zeker niet bij een autodealer zijn,
kijk eens bij een contructiebedrijfje of ......als we bij ons bedrijf iets zeer goed gemaakt willen hebben aan de vrachtwagens of aan de autolaadkranen bij terberg maar dat is meer voor het grote werk.
maar er wordt wel degelijk aan zaken als chassis gelast.
Of mischien ken je een boer of loonwerker die een beetje handig is met het lasaparaat, die maken ook vaak aan hun landbouwmachine's waar zeer behoorlijke krachten op komen vanalles en kunnen meestal zeer goed lassen.
ik ben ook bij truckland geweest doet het ook niet
het moet wel goed gedaan worden
- Multivan Generation
- Berichten: 33893
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verring
Als we zo gaan beginnenCarlo schreef:Ik wil niet vervelend zijn maar met de spellingscontrole had je het bericht iets gemakkelijker leesbaar gemaakt.
8 taalfouten in 4 zinnen....
Ik wil niet vervelend doen, maar met de spellingscontrole, had je het bericht iets gemakkelijker leesbaar gemaakt.
Dus ook jij kon het beter.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...