Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

Bericht door René »

Maandag wordt ik gebeld, ja, ik heb gehoord via via dat je nogal handig bent met T4'tjes.

R: Ja, dat klopt, maar mijn kennis is beperkt, wat scheelt eraan?

J: Ik heb een pick-up staan die voorschade heeft gehad en hij doet het niet, alles is weer terug gemonteerd, maar de motor slaat niet aan. Ik had vernomen dat je veel van elektronica weet. Motor heeft 22.000km gelopen en bj 2003

R: Das niet zo mooi, alle zekeringen e.d. gecontroleerd, want dat is welk een vereiste natuurlijk.

J: ja, alle zekeringen zijn heel, brandstof pomp is vervangen, er is een nieuwe vacuüm pomp gemonteerd en ABS regelapparaat is vervangen.

R: Dan heeft ie pittig in elkaar gezeten, maar ik kom dinsdag avond wel ff storingen uitlezen, dan weten we ff meer.

J: Das goed, zie ik je dan.

Tot ziens.

Uiteindelijk dinsdag avond bij de pick-up wezen kijken en ik zou zweren dat het een 150PK motor was, grote intercooler voor de radiateur, vtg turbo, dikke uitlaat en alles wat er verder bij hoort. Na uitlezen van de storingen was mijn eerste reactie, er is een stekker niet aangesloten, of de kabel boom is ergens gekraakt met de aanrijding.

VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 7D - VW Transp T4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,45,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 074 906 018 AH
Component: 2,5l R5 EDC 0000SG 3901
Coding: 00003
Shop #: WSC 02757
WV1ZZZXXXXXXXXX VWZXXXXXXXXXXXX ( express verwijderd)
5 Faults Found:
17762 - Modulating Piston Movement Sensor (G149): Electrical Malfunction
P1354 - 35-10 - - - Intermittent
17664 - Engine Coolant Temp Sensor (G62): Open or Short to Plus
P1256 - 35-10 - - - Intermittent
17971 - Quantity Adjuster (N146): Lower Limit Reached
P1563 - 35-10 - - - Intermittent
17571 - Fuel Temp Sensor (G81): Open or Short to Plus
P1163 - 35-10 - - - Intermittent
17978 - Engine Start Blocked by Immobilizer
P1570 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 D00
Coding: 0273004211
Shop #: BB 24258
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 920 805 R
Component: T4-KOMBIINSTR. VDO V01
Coding: 01113
Shop #: WSC 00479
3 Faults Found:
00562 - Sensor for Oil Level/Temperature (G266)
30-00 - Open or Short to B+
00498 - Speed/Distance Recorder (German: "Fahrschreiber")
49-00 - No Communications
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00000
Shop #: WSC 02757
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6X0 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
WV1ZZZXXXXXXXXXX VWZ1XXXXXXXXX
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module
65-10 - Unauthorized - Intermittent

End -------------------------------------------------------

Via Berrie te horen gekregen dat het een 102 pk motor betreft met wat extra zaken die op de AXL motor gemonteerd zijn van een 150pk. Ging een nieuwe wereld voor me open, maar goed, nu verder met de auto......
De schade was netjes gerepareerd, de neus was al weer terug gezet en de naden waren keurig evenwijdig langs de deuren.
Nu alleen proberen de motor nog aan de praat zien te krijgen, ( waarom wil die niet aanslaan)

Na de motor kabelboom nagekeken te hebben waren er diverse kabels doormidden gebroken. Om van al deze ellende af te komen om de kabelboom te vervangen, wat daarna is gedaan.
Net terug van het vervangen van de kabelboom, en de auto uitgelezen.
Van alle storingen is deze nog overgebleven.

Chassis Type: 7D - VW Transp T4
Scan: 01,02,03,08,15,17,19,25,35,45,56

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 074 906 018 AH
Component: 2,5l R5 EDC 0000SG 3901
Coding: 00003
Shop #: WSC 02757
WV1ZZZ7XXXXXX VWZ1XXXXXXX
1 Fault Found:
17564 - Manifold Pressure Sensor (G71): Open/Short to Ground
P1156 - 35-00 - -
Readiness: N/A

Address 03 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 614 111 B
Component: ABS/EDS 5.3 D00
Coding: 0273004211
Shop #: BB 24258
No fault code found.

Skipping Address 15-Airbags

Address 17 -------------------------------------------------------
Controller: 7D0 920 805 R
Component: T4-KOMBIINSTR. VDO V01
Coding: 01113
Shop #: WSC 00479
1 Fault Found:
00498 - Speed/Distance Recorder (German: "Fahrschreiber")
49-00 - No Communications

Address 19 -------------------------------------------------------
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00000
Shop #: WSC 02757
No fault code found.

Address 25 -------------------------------------------------------
Controller: 6X0 953 257
Component: IMMO 0008
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
WV1ZZZXXXXXX VWZXXXXXX
No fault code found

End ------------------------------------------------------------------

Na alles gecontroleerd te hebben getracht de motor te starten. Helaas wilde ie nog niet, maar er kwam nu tenminste diesel uit de verstuiver leidingen (was voorheen nog niet gebeurd) Na hele kleine plofjes ( jaaa er zit muziek in) het inspuittijdstip gecheckt, deze staat niet echt goed, staat nu op 38. Dus van de week maar ff kijken of we de rest voor elkaar kunnen krijgen om weer leven in het blok te krijgen. Al met al een hele ervaring om zo eens aan een auto te :werkaanT4 sleutelen die het (nog) niet doet.


René
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

Bericht door René »

Als de T4 dokter erbij komt gaat die bus echt weer lopen hoor.

Afbeelding


:zwaai Berrie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

Bericht door Multivan Generation »

Ik kan me nog herinneren van vroeger,
dat René zei: "VagCom was da, en wat moet ik er mee?

Via een actie een kabel gekocht en nu gaat hij steeds meer richting Vagcom guru..

Mooi om te lezen..

Enne heb je die jas nog steeds??
Ze hebben hem nog niet gemist daar zo :bifun :bifun :bifun :bifun :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

Bericht door René »

Ik heb hem nog wel, maar is nu zo koud buiten, dat het ff te fris is om aan te trekken.
Alleen het witte is er een beetje af, neigt nu meer naar grijs met her en der zwarte vegen erop, hij is in ieder geval ingewerkt.
Als je hem terug zou sturen, dan denken ze meteen, die is niet van hier. :nuts

Zaterdag weer verder :werkaanT4

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33885
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: AXL motor, nooit gezien, maar mag er nu aan sleutelen.

Bericht door Multivan Generation »

hehehehhe succes.

Enne als hij draait eens goed mee rijden,
dat blijft namelijk gaan zo'n AXL..
ook berg op
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie