Hallo t4 vrienden. rij ik vd week met mn bussie, stopt ie er zomaar mee.
blijkt dat er een stukje uit mn dis riem was gebroken en tussen de snaar is gekomen en zo alles van tijd af. heb vandaag alles vernieuwd wat distributie betreft maar hij maakt een raar ratelent/tikkend geluid in het kleppendeksel.
motor loopt wel heel mooi rond en op 5 poten dus kleppen zijn gelukkig nog heel. kunnen de hydr. stoters soms stuk zijn gegaan doordat de kleppen de zuigers hebben geraakt?
Ik hoop dat iemand het weet.
Groeten van mij aan jullie.
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???
Deze kunnen hierdoor zeker kapot zijn gegaan, maar als de stoter kapot gaat is de klep waarschijnlijk ook krom.
Het kan zijn dat deze nu wel dicht wordt getrokken door de klepveer, maar op een begeven moment breekt de klep af of een stukje breekt eruit. en dan heb je veel meer schade dan wat je nu hebt. Dan mag er waarschijnlijk een nieuwe motor in ivm beschadigen van de cilinderwand en zuigers.
Tevens kunnen je zuigerveren kapot zijn gegaan en kan die olie gaan drinken.
Het kan zijn dat deze nu wel dicht wordt getrokken door de klepveer, maar op een begeven moment breekt de klep af of een stukje breekt eruit. en dan heb je veel meer schade dan wat je nu hebt. Dan mag er waarschijnlijk een nieuwe motor in ivm beschadigen van de cilinderwand en zuigers.
Tevens kunnen je zuigerveren kapot zijn gegaan en kan die olie gaan drinken.
Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.
Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.
Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen.

Das Auto
Re:
is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstotersRob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.
Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen.
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!
is dit dan gewoon geluk of ..????
al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!!

we zijn er weer..!!!!!!!!!!
voorheen john 457
voorheen john 457
Re: Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???
Kan nog gekker....op de terugweg van de meeting in belgie 2004....snaar aan brokken.
Volgens de meneer van de ww ,motor stuk.(is normaal toch zo?)
Maar nadat de volgende dag een paar kanjers van wjw alle snaren + accu + waterpomp etc. vernieuwd hadden liep ie weer!!
grtz.Harry
Volgens de meneer van de ww ,motor stuk.(is normaal toch zo?)
Maar nadat de volgende dag een paar kanjers van wjw alle snaren + accu + waterpomp etc. vernieuwd hadden liep ie weer!!
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: Distributieriem stuk. stoters ook stuk ???
ja dat weet ik nog van het forum..dat was toen echt schikken he,Harry 341 schreef:Kan nog gekker....op de terugweg van de meeting in belgie 2004....snaar aan brokken.
Volgens de meneer van de ww ,motor stuk.(is normaal toch zo?)
Maar nadat de volgende dag een paar kanjers van wjw alle snaren + accu + waterpomp etc. vernieuwd hadden liep ie weer!!
grtz.Harry
we zijn er weer..!!!!!!!!!!
voorheen john 457
voorheen john 457
Re: Re:
2 jaar laterHARLEYMAN schreef:is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstotersRob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.
Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen.
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!
is dit dan gewoon geluk of ..????
al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!!

Re: Re:
ja.EN..!!!!!!!!!!! zie jij het nog naar 1-liter bacardi..sirmaat schreef:2 jaar laterHARLEYMAN schreef:is wel een jaar later de reactie maar......ik heb wel een paar keer meegemaakt nieuwe klepstotersRob RD schreef:Het kan ook zijn dat-ie uberhaupt nog niet op tijd staat, maar ik ben bang dat Pim gelijk gaat krijgen.
Kleppen zitten recht boven de zuigers met daar weer de nokkenas recht boven, ieder contact is desastreus, de vorm van de zuigerkop werkt er nog in mee dat de kleppen bij het eerste contact gelijk krom zijn.
Jammer genoeg moet ik uit ervaring melden dat zoiets aardig wat schade tweeg kan brengen.
+alles op tijd zetten...+nw distr.riem...en jawel de motor draaide weer perfect..!!!
is dit dan gewoon geluk of ..????
al 3x gedaan he, ...en na 30.000 km nog perfect..!!



we zijn er weer..!!!!!!!!!!
voorheen john 457
voorheen john 457