Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

kwaliteit van vw ?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

kwaliteit van vw ?

Bericht door dennisvt4 »

hoe komt het dat bij vw nog steeds cilinderkoppen scheuren ? zat laatst een autoweek te lezen in de langduurtest van een vw passat nog geen 2 ton gedraaid en ook al scheurtjes in de kop richting het verstuiver kanaal.

ik hoop dan maar dat de koppen die erna geplaatst worden wel langer meegaan
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: kwaliteit van vw ?

Bericht door frank884 »

Uit steeds kleinere motoren steeds meer vermogen halen???
wat Vw nu steeds meer aan het doen is.
Veel zal ook wel liggen aan de rijstijl, als je metaal heel erg snel opwarmt (koud flink trappen)
dan krijg je ook dat soort dingen.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: kwaliteit van vw ?

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik weet inderdaad niet of dat aan kwaliteit van VW ligt of aan misbruik door de bestuurder........(al zou ik er dan ook last van moeten hebben :groteogen :knipoog .

Ik heb meerdere VW's gehad en nooit problemen met de kop:

Golf II 1600Diesel 1984 gekocht met 190.000 op de teller, weggegaan met 345000 km op de teller. Lekke koppakking gehad bij 280.000 bij de koprevisie die toen is uitgevoerd geen melding van scheurtjes.

VW passat 1800 (ABS motor) benzine, gekocht met 224000 op de teller, verkocht met 320.000 op de teller, nooit last gahad voor zover ik weet van scheurtjes in de kop

VW Golf III, 1800 (ABS motor) benzine/ LPG, gekocht met 220.000 op de teller, verkocht met 298.000 op de teller, voor zover ik weet geen last van scheurtjes in de kop.

Nu VW T4 TDI 102 met chip naar 128 pk, Gekocht met 324.000 op de teller, Nu 358.000 en voor zover ik weet geen last van gescheurde kop........

verder kan ik je wel vertellen dat scheurtjes in cilinderkoppen bij de kever vaker voorkwamen en dat VM-diesels er ook vaak last van hebben (met name in de range-rover) bij de laatste zat de scheur meestal tussen de twee kleppen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: kwaliteit van vw ?

Bericht door frank884 »

vroeger kon je die motoren als ze koud waren ook niet zo "aan de jas gaan" want daar gebeurde gewoon niks
als ze koud waren reden ze gewoon "stroperig" en was het onmogelijk ze koud te mishandelen,....
bijvoorbeeld de oude mercedessen 2.4D
die ik vroeger reed bij een taxibedrijf die reden alleen een beetje behoorlijk als ze warm waren
koud niet vooruit te branden maar die 2 hebben wel 600.000 en 800.000 volgemaakt.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: kwaliteit van vw ?

Bericht door dennisvt4 »

ik heb zelf bij een golf III een keer de pakking eruit gehad maar verder ook nog nooit een kop gescheurd,

het verhaal ging trouwens over een tdi motor, en die had dus scheuren naar het gloeistift kanaal
dat had ik dus ook met deze t4, al vermoed ik dat deze gewoon te heet geweest is door defecte waterpomp bij de vorige eigenaar

maar bij de golf 4 is het toch ook wel een vaker gehoorde klacht
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Plaats reactie