Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Lampje California schuifdeur

vragen over de T4
Plaats reactie
MEGABrommer
Berichten: 18
Lid geworden op: 28 jan 2009, 13:40

Lampje California schuifdeur

Bericht door MEGABrommer »

Beste California bezitters

In de insstapbak van de schuifdeur zit een lampje dat gaat branden als je hem indruk, tenmiste dat zou zo moeten zijn. Die van ons doet het niet. Ik heb hem eruit gehaald en wat blijkt...... niet aangesloten en nergens een kabel te vinden. Nou heb ik maar weinig verstand van elektronica, maar dit lijkt mij voor een leek nog wel te doen.
Weet iemand hoe dat moet of is er een link naar die befaamde duitse website WIKI......
Ik weet het, het is maar een detail, maar ik vindt dat lampjes het moeten doen, ook als ze wat minder belangrijk zijn.

MEGABrommer
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Lampje California schuifdeur

Bericht door kroonhome »

Hoi MEGAbrommer,

Dat instaplampje wordt normaal via het contact in de opening van de schuifdeur geschakeld, op het lampje zelf zit ook een schakelaar om het lampje uit of aan te zetten. Als het goed is wordt de massa vanuit het schuifdeur contact geschakeld, van elders moet een constante 'plus' vandaan komen. Wel vreemd dat de bedrading niet aanwezig is :nuts
Via T4 WIKI is wel een schema te achterhalen waar de constante 'plus' vadaan moet komen.
Succes met de oplossing.

Groetjes,
Arjan
:driveT5 T4 met lange neus, maar dan in het rood
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Lampje California schuifdeur

Bericht door René »

Is op zich helemaal niet vreemd dat er lampjes niet aangesloten zijn, een heleboel T4 rijders gaan hun auto steeds meer aankleden en kopen zo nu en dan eens wat onderdelen. Zo kan ook de instapbak bij de schuifdeur aangeschaft zijn en geplaatst. men heeft alleen de moeite niet genomen om het lampje aan te sluiten.

René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33911
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Lampje California schuifdeur

Bericht door Multivan Generation »

Of het is een zelf omgebouwde(door een vorige eigenaar) california,
die misschien wat minder oog voor detail had...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie