Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

gebroken aandrijfas t5

vragen over de T5
Plaats reactie
tamara
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009, 16:58

gebroken aandrijfas t5

Bericht door tamara »

ik ben in het bezit van een vw t5
ik heb hem nieuw gekocht in 2004 en heeft nu 52000 km gelopen
vandaag is de aandrijf as gebroken
is dit normaal of is dit een t5 kwaal
Gerard
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jan 2007, 12:18
Locatie: Maartensdijk
Contacteer:

Re: gebroken aandrijfas t5

Bericht door Gerard »

Jazeker dit is een kwaal van de t5. Alleen die van mij ging pas bij 305000 km stuk. Hij is waarschijnlijk niet gebroken maar de vertanding van de as die de bak in gaat is weggesleten. Je kunt het merken dat er slijtage optreed als je trillingen bemerkt bij het optrekken. Als je het gas dan loslaat zijn de trillingen weg. Het heeft met de rijstijl te maken hoelang je met de as doet maar hij gaat zeker stuk! Het betreft dan de as aan de rechter kant. De nieuwe as word gemonteerd met een speciaal soort vet dat het inslijten van de vertanding op elkaar moet tegengaan. Of dat helpt? Heb m'n twijfels. Het is gewoon niet zo'n goeie constructie mijn inziens. De kosten weet ik niet meer precies maar ik dacht dat het meeviel!
Succes!
Mvg Gerard
www.transport-begeleiding.com
:T54LIFE
The Sky Is The Limit!!
Gebruikersavatar
jacob t5 nr75
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 feb 2007, 18:50

Re: gebroken aandrijfas t5

Bericht door jacob t5 nr75 »

Ik heb het ook gehad 2 jaar geleden met een1.9tdi 85pk van bouwjaar 2003.


Rijd ik rustig naar mijn werk,kom bij de rotonde moet even stoppen voor andere auto's trek daarna weer op.
Hoor ik daar een knal onder de motorkap en een geratel en kom bijna niet meer vooruit.
Ben met heel veel moeite naar de vw bedrijfswagen dealer in groningen gereden,daar aan gekomen het probleem uitgelegd en gevraagd naar vervangend vervoer en kreeg een vw caddy 1.9 tdi dsg mee.
Om 13.00 uur gebeld naar de dealer met de vraag wat er met mijn bus aan de hand was.
En die vertelde mij dat de aandrijf as was gebroken.
Ik dacht gelijk van de bus is uit de garantie dat gaat mij een hoop geld kosten.
Maar dat viel reuze mee, de aandrijf as was in overleg met de inporteur van vw onder coulance gerepareerd.
Ik hoefde alleen maar de werkplaats kosten te betalen.
Ben heel blij met deze Services van de vw bedrijfswagens dealer in groningen.

Ik vind dat je je ook wel eens een compliment mag uit delen naar je dealer.
BEDANKT VOOR DE GOEDE EN SNELLE SERVICES.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: gebroken aandrijfas t5

Bericht door Donald4Motion »

jacob t5 nr75 schreef:Ik heb het ook gehad 2 jaar geleden met een1.9tdi 85pk van bouwjaar 2003.


Rijd ik rustig naar mijn werk,kom bij de rotonde moet even stoppen voor andere auto's trek daarna weer op.
Hoor ik daar een knal onder de motorkap en een geratel en kom bijna niet meer vooruit.
Ben met heel veel moeite naar de vw bedrijfswagen dealer in groningen gereden,daar aan gekomen het probleem uitgelegd en gevraagd naar vervangend vervoer en kreeg een vw caddy 1.9 tdi dsg mee.
Om 13.00 uur gebeld naar de dealer met de vraag wat er met mijn bus aan de hand was.
En die vertelde mij dat de aandrijf as was gebroken.
Ik dacht gelijk van de bus is uit de garantie dat gaat mij een hoop geld kosten.
Maar dat viel reuze mee, de aandrijf as was in overleg met de inporteur van vw onder coulance gerepareerd.
Ik hoefde alleen maar de werkplaats kosten te betalen.
Ben heel blij met deze Services van de vw bedrijfswagens dealer in groningen.

Ik vind dat je je ook wel eens een compliment mag uit delen naar je dealer.
BEDANKT VOOR DE GOEDE EN SNELLE SERVICES.
Ik heb een paar maandjes zo'n Caddy TDI DSG met 105PK gehad, dat is wel lekker rap, superbak hé dat DSG :nuts (heeft verder niks met het topic te maken maargoed :winter )
Plaats reactie