ik ben sinds twee weken in het bezit van een 174 pk automaat en het valt me op dat de versnellingsbak na een koude start de eerste een a twee kilometer niet in de "lock up" gaat, dus dat hij meer slip heeft.
klopt dit of klopt er iets juist niet??
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
automaat vraagje
Re: automaat vraagje
Wat bedoel je met Lock-Up ??
De mijne rijd gewoon normaal, of het nou koud is of niet.
Gr.
Bryan
De mijne rijd gewoon normaal, of het nou koud is of niet.
Gr.
Bryan
Re: automaat vraagje
tijdens het optrekken is er een bepaalde hoeveelheid slip in de vloeistofkoppeling, bij een bepaalde snelheid en stand van het gaspedaal wordt deze slip opgeheven en krijg je dus een vaste verbinding tussen motor en versnellingsbak.
het voelt dan net of de bak een versnelling opschakelt terwijl hij in dezelfde versnelling blijft staan.
ik heb al eerder een bericht hierover op dit forum gelezen van iemand die dacht dat de bak 7 versnellingen had.
nou valt het mij op dat er de eerste 1 a 2 kilometer met koude motor, dat er wat meer slip in de koppeling zit.
ik heb nog geen ervaring met automaat bakken dus misschien ligt dit aan mij, de auto rijdt en schakelt verder perfect.
het voelt dan net of de bak een versnelling opschakelt terwijl hij in dezelfde versnelling blijft staan.
ik heb al eerder een bericht hierover op dit forum gelezen van iemand die dacht dat de bak 7 versnellingen had.
nou valt het mij op dat er de eerste 1 a 2 kilometer met koude motor, dat er wat meer slip in de koppeling zit.
ik heb nog geen ervaring met automaat bakken dus misschien ligt dit aan mij, de auto rijdt en schakelt verder perfect.
Re: automaat vraagje
Lijkt mij echt niet normaal, heb dit zelf nog nooit
meegemaakt. Als je nog garantie hebt,
zou ik dit euvel verholpen willen hebben.
Gr.
Bryan
meegemaakt. Als je nog garantie hebt,
zou ik dit euvel verholpen willen hebben.
Gr.
Bryan
Re: automaat vraagje
bedankt voor je reactie
ik heb een half jaar garantie dus ik hou t goed in de gaten
misschien zijn er hier nog mensen die er ook ervaring mee hebben.
ik heb een half jaar garantie dus ik hou t goed in de gaten
misschien zijn er hier nog mensen die er ook ervaring mee hebben.
-
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 02 mar 2008, 13:12
Re: automaat vraagje
Hallo snowman,
dit is een normaal verschijnsel.De olie moet n.l.eerst een beetje op temperatuur komen.
Zelf rijd ik een 130 pk tiptronic en bij mij is dit ook zo.
Schakelen naar de derde en vierde versnelling doet hij pas 2300 toeren als het kouder is als
5 gr.Ben hiervoor bij de dealer geweest en de bak gecheckt maar,alles was o.k.
Groetjes,Rinus
dit is een normaal verschijnsel.De olie moet n.l.eerst een beetje op temperatuur komen.
Zelf rijd ik een 130 pk tiptronic en bij mij is dit ook zo.
Schakelen naar de derde en vierde versnelling doet hij pas 2300 toeren als het kouder is als
5 gr.Ben hiervoor bij de dealer geweest en de bak gecheckt maar,alles was o.k.
Groetjes,Rinus
Re: automaat vraagje
Hey Snowman,
Ik heb een 130 pk automaat van dec 2008 en exact het zelfde als jij als de bak op temperatuur is is het weg.
komt gewoon door de koude olie denk.
Voelt wel vreemd aan als je er niet mee bekend bent had ik ook de eerste paar keer .
Succes ,,
Patrick
Ik heb een 130 pk automaat van dec 2008 en exact het zelfde als jij als de bak op temperatuur is is het weg.
komt gewoon door de koude olie denk.
Voelt wel vreemd aan als je er niet mee bekend bent had ik ook de eerste paar keer .
Succes ,,
Patrick
Re: automaat vraagje
Geweldig mannen !
Nou zit ik tenminste niet meer in twijfel en kan ik onbezorgd genieten van mijn bussie.
Zo`n forum als dit is echt top !
Nou zit ik tenminste niet meer in twijfel en kan ik onbezorgd genieten van mijn bussie.
Zo`n forum als dit is echt top !