Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

hydrogen booster

vragen over de T4
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: hydrogen booster

Bericht door kees61 »

Nah... voor Photoshop heb je toch windows nodig?
Ik doen het vanaf de commandline: convert groot.jpg -resize 640x480 klein.jpg

@Henk: ik ben daar ook al eens geweest op dat ppo forum. Ik denk dat ik daar maar niet ga schrijven zolang ik geen ppo gebruik. Maar het is wel goed om eens te lezen allemaal, want alle info is belangrijk.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hydrogen booster

Bericht door Multivan Generation »

Thanks voor het kleiner maken :toppie

Maar waarom breng je het voor de turbo al naar binnen?
En niet na de turbo?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: hydrogen booster

Bericht door kees61 »

Ik heb allebei geprobeerd, voor en na de turbo. Dan weer dacht ik dat het na de turbo beter was, omdat er door die EGR uitlaatgas de inlaat in gaat (misschien wel te heet zodat mijn gas al ontbrandt in de inlaat?) en dan weer er voor. De EGR heb ik al dichtgemaakt maar dat hielp nog niet. Uiteindelijk bleek het met veel minder gas toch wel te lukken, dus heb ik het weer voor de turbo gezet.

Ik heb dat gedaan omdat mijn idee was dat de turbo een zekere druk geeft en daar moet mijn booster dan tegenin drukken. Dat is niet direct een probleem, maar dat kost ff tijd om druk op te bouwen. Laat ik het gas even los... turbo uit, druk weg, kan ik opnieuw beginnen.
Dus dacht ik dat het toch maar voor de turbo moest.
Maar ja, misschien redeneer ik wel verkeerd hoor, maar niemand die ik ken, wist er een goed antwoord op te geven.

Zelfs op diverse fora zijn de meningen verdeeld.

Daarbij komt dat ik na de turbo wel een aansluitpijpje vond waar ik zo een 4 mm slangetje op kon schuiven, maar ik heb geen idee hoe het er van binnen uitziet. (en toen donderde het rubber afdichtdopje naar beneden.. geen idee waar het nu ligt, dus maar wat anders gemaakt). Nu heb ik het in de luchtslang voor de turbo gezet en hangt er een klein pijpje in de luchtstroom en moet de lucht ook een langere weg afleggen, zodat het gas beter met de lucht mengt. Dacht ik.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: hydrogen booster

Bericht door stijnh »

toevoeging na de turbo is veel moeilijker ivm het drukverschil, je zou al een hele buffer op druk moeten hebben en een gesuurde gasklep
voor de turbo toevoegen is evengoed zolang de temperatuur lager blijft dan de ontstekingstemperatuur van h2 en dat is wel het geval
ook de menging zal veel beter zijn als het geheel door te turbo geweest is dus dat zal geen probleem geven

voor een goede menging kan je ook een venturi gebruiken maar dat is denk ik niet nodig
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: hydrogen booster

Bericht door stijnh »

En, al nieuwe verbruiksmetingen/bevindingen?

Ik heb er ondertussen het een en het ander over gelezen.

ik ben wel benieuwd hoe het met je gemiddeld verbruik zit.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: hydrogen booster

Bericht door kees61 »

Nee ik heb nog maar 2 testritten gemaakt van ruim 100 kilometer en dat verbruikte 1:15 inplaats van 1:10
Ik heb nu mijn tank bijna leeg gereden in de stad, dus allemaal korte ritjes waarbij de motor niet warm wordt. Ik zal eens kijken hoe daarbij het verbruik is. Het is de bedoeling dat ik zaterdag naar Wemeldinge rijd, dus dat is een mooie rit vanaf Den Haag. Ik zal dan weer eens het verbruik meten.
Ik moet de booster er morgen helaas even uit halen want een medelander besloot om ineens van richting te veranderen en zette zijn auto daarbij voor de mijne. Nu zit er links voor een deuk, dus dat wordt een nieuwe bumper en zijscherm en voorscherm, en misschien ook een nieuwe lamp.
Laatst gewijzigd door kees61 op 20 feb 2009, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: hydrogen booster

Bericht door Multivan Generation »

zaterdag naar Wemeldinge, jammer ben dan net op vakantie anders had ik wel even willen komen kijken.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:56
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: hydrogen booster

Bericht door Joop »

want een allochtoon besloot om ineens van richting te veranderen
Gelukkig kun je je posts nog wijzigen. Wil je dat doen?
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: hydrogen booster

Bericht door Fred loodrecht »

Joop schreef:
want een allochtoon besloot om ineens van richting te veranderen
Gelukkig kun je je posts nog wijzigen. Wil je dat doen?

Doe je dat ook bij de telegraaf ? of ben je allleen hier zo'n moraal ridder.
HIj bedoelt er niks mee meld alleen precies wat er gebeurd is.
Fred
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:56
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: hydrogen booster

Bericht door Joop »

Ras, geloof, politieke overtuiging, sexe etc zijn wat mij betreft volkomen onbelangrijk, en zeker als het om auto's gaat. Heeft niks met "moraal" te maken.

Als dit het niveau moet zijn van dit forum, zul je mij hier niet meer zien. Jammer.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: hydrogen booster

Bericht door stijnh »

niet teveel vitten hé.
had hij gezegd dat het een vrouw/belg of wie dan ook was, dan had er niemand op gereageerd en dan hadden de meesten wsl gedacht, ach weer een vrouw of het was weer nen belg
Als je tegenwoordig de waarheid zegt wordt je al aangevallen, al wordt daar ook vaak niets mee bedoelt.
btw als ik in Nederland rij ben ik per definitie ook een allochtoon.


@ Joop: als je de booster verwijderd moet je dan ook eens op je verbruik letten. Houd dan ook dezelfde rijstijl aan.
waarschijnlijk is je rijstijl wat gewijzigd door met al die dingen bezig te zijn.
Ik ben echt geïnteresseerd om nu het verschil eens te weten.

Dat je winst maakt wil ik gerust geloven maar je maakt meer winst dan dat er bij ideale omstandigheden in een labo kunnen bereikt worden.
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: hydrogen booster

Bericht door Roger B. (11)61 »

Joop schreef:Als dit het niveau moet zijn van dit forum, zul je mij hier niet meer zien. Jammer.
och... :knipoog
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 19 feb 2009, 20:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: hydrogen booster

Bericht door koos 890 »

@ stijnh ,jij ben geen allochtoon hier in nederland , jij ben gewoon een buitenlander die gebrekkig nederlands praat :bifun :jump :jump :bifun :bifun :bifun
Ik kon het niet laten .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: hydrogen booster

Bericht door stijnh »

koos 890 schreef:@ stijnh ,jij ben geen allochtoon hier in nederland , jij ben gewoon een buitenlander die gebrekkig nederlands praat :bifun :jump :jump :bifun :bifun :bifun
Ik kon het niet laten .
ik kan er tegen hoor. :knipoog

zoals ze hier mopjes hebben over nederlanders hebben jullie er over de belgen :yes
moet kunnen
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
kees61
Berichten: 27
Lid geworden op: 11 jan 2009, 22:06
Locatie: Den Haag

Re: hydrogen booster

Bericht door kees61 »

Haha wat heb ik gelachen zeg :-)
Nou ik heb mijn post aangepast hoor. Nu moet Joop zijn quote ook weer wijzigen pfff
Vandaag heb ik getankt, ik weet ff niet precies uit mijn hoofd hoeveel maar het verbruik was iets beter dan 1:9 en dat met alleen maar korte ritjes met een motor die niet echt warm werd. Dus het is zo slecht nog niet.
Niemand is onbekwamer,
dan een timmerman zonder hamer.
Plaats reactie