Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

km teller

vragen over de T4
Plaats reactie
syncro4wd
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:05
Locatie: stockholm

km teller

Bericht door syncro4wd »

Hoi,

Ik heb sinds kort een T4 syncro , bouwjaar 2000 met CC, electrisch paket en airco.
Nu wil ik graag een boordcomputer hebben (MFA) maar ik zie woorden als CAN bus en Fis voorbij schieten .
Mijn vraag is: Kan ik zo maar een km teller instrument van een luxere multivan tussen 99-2003 inbouwen? Zijn er veranderingen geweest in deze bouwjaren?

Erwin
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: km teller

Bericht door Roger B. (11)61 »

2000 dan zou je canbus moeten hebben.....98 en 99 zou zonder canbus (kunnen)zijn.

best is ook om een teller te nemen die bij de zelfde motor hoort, als is dat geen absolute must

hier (beneden op "umbau" klikken) en hier kun je onderdeelnummers vinden met de opties die er dan op zitten
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
syncro4wd
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 jan 2007, 13:05
Locatie: stockholm

Re: km teller

Bericht door syncro4wd »

Hoi Roger,

Supergaaf, cool...dankje.
Mooie links en ik heb het even nagekeken en ik heb dus CANbus, chassisnr is 154304 en ik heb een ACV (102pk) motor.
Nu nog even zoeken.

Nog een apart verhaal over deze bus, deze bus heeft in het hoge noorden van zweden als rijdend kantoor dienst gedaan en heeft daardoor 2x standkachels. Een is voor de motor en blaast warme lucht vanuit het dashbord en vanuit de achterste rechts. En dan nog een lucht´kachel die alleen blaast uit de linkse rooster achter de stoelen.
En dan is er nog de kachel die automatisch aanspringt als het koud is...dus eigelijk zitten er 3 stuks in. Ik zit er warmpjes bij :nuts

Erwin
Plaats reactie