Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Rammel in of bij schuifdeur

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
pet
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2009, 09:37
Locatie: Hoorn

Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door pet »

Vandaag eindelijk mijn T5 gekregen na een pittige reparatie klus maar toch zijn er nog een paar kleine dingen,

VOORAL een rammel bij of in de schuifdeur, elke beweging van de bus hoor je daar terug, iemand er ervaring mee? kan niet ontdekken dat er iets los zit.
Misschien herkent iemand dit als een voorkomend probleem bij de T5 (2004)

Verder een dijk van een bus, zit ook een tuning op want je wordt echt afgeschoten als je gas geeft (130 pk standaard)
Graag reaktie als iemand weet wat het probleem kan zijn.
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door Kobus »

Ik heb hetzelfde, maar het lijkt uit de B-stijl te komen. Moet binnenkort eens tijd vrijmaken om te kijken hoe of wat....
Als je de zoekfunctie gebruikt kun je vast nog wel meer vinden; er is hier wel eens eerder over gepost.
stop the rat race
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door vaniac »

De rammel in de schuifdeur is heel vaak afkomstig van de slotvangers in de B-stijl. Wanneer je er wat vet in spuit is het probleem voorlopig weer verholpen. :klappen :klappen :klappen
Gebruikersavatar
pet
Berichten: 12
Lid geworden op: 15 feb 2009, 09:37
Locatie: Hoorn

Re: Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door pet »

Inderdaad vaniac, vanmorgen even bij de garage geweest en ze hebben de slotvangers of hoe dat ook heet ingespoten en de deurrubbers ingespoten en het is helemaal weg, was overigens geheel kosteloos :adhd

Thanks voor de reakties
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door Kobus »

Ik heb morgen dus ook even wat te doen... goeie tip, Vaniac!
stop the rat race
EricP
Berichten: 698
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:43
Locatie: Veldhoven

Re: Rammel in of bij schuifdeur

Bericht door EricP »

Verder kan de kabel die de sluiting aan de onderkant bediend rammelen tegen de schotten in de deur. Deze heb ik vastgezet met plakband en opgesloten in schuimrubber. Verder kan ook de bekleding klapperen, deze heb ik vastgezet met dubbelzijdig plakband en schuimrubber.
Aan de achterkant moet de deur tegen de vangers / aandrukkers van de deur stijl komen anders kan hij daar ook rammelen.
Het gekke is dat mijn rechterdeur bijna altijd rammelt en de linker nooit. :ie :ie
Ook de lat om lat wil nog wel eens rammelen (zeker als de popnagels er weer eens uitdonderen / lubberen).
Het lijkt of dit vanuit de deur komt.

Groet EricP
Plaats reactie