Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

schokken boven de 3000 toeren

vragen over de T4
Gebruikersavatar
guust-flater
Berichten: 126
Lid geworden op: 13 jan 2007, 09:47
Locatie: spijkenisse

Re: schokken boven de 3000 toeren

Bericht door guust-flater »

Hallo Broever, misschien dat voor jou hier het probleem ligt gezien het fijt dat je al eens een foutmelding hebt gehad met de verstuivernaald.
Wat mij wel bevreemd is dat je nu geen foutmelding hebt, terwijl aangegeven wordt dat dat wel opgeslagen zou moeten worden.
Ik heb hem na de storingen ook al 3x uit laten lezen maar bij mij is nooit iets gevonden.

Wat betreft het doormeten, dit moet met het contact uit. Maar heeft het bij het meten dan geen invloed of de storing op dat moment aanwezig is of niet?

Ik ben best wel bereid iets te vervangen als dat misschien de oorzaak is maar als het een paar honderd euro kost terwijl ik hier geen foutmelding op heb wordt het wel een dure gok.

Verder vraag ik mij af of iemand nog een andere oorzaak aan kan dragen.

Zelf heb ik ook zitten denken aan een haperende turbo, in dit geval heb ik nog een vraagje hierover.

Worden storingen met de turbo ook opgeslagen in de computer?
Is het zo dat je een storing direct waar kan nemen door de rook die dan uit de uitlaat zou moeten komen?
Ik heb alle slangen gecontroleerd en er zit niets los of afgebroken maar is er nog iets dat kan haperen bij de aansturing van de turbo wat niet geregistreerd wordt door de computer?
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: schokken boven de 3000 toeren

Bericht door m.c van den berg »

Was onderlaatst in Ravenstein en daar stond een Touareg V10 TDI die ook stotterde met rijden, ofwel in houden.

Daar hebben ze een dikkere ontluchting{retour} slang naar de tank aan gelegd. Ofwel 1 extra gemaakt.
Maar het euvel was wel verholpen. :werkaanT4

Misschien hebben jullie wat aan deze info.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Plaats reactie