Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Motor T4 kapot. Wat nu?

vragen over de T4
Plaats reactie
bob gibson
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2009, 20:26

Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door bob gibson »

Kunnen jullie advies geven over het volgende: onze T4 motor heeft de geest gegeven. Het is gebeurd bij het uitlenen van de T4 en nu heeft de garage een diagnose gesteld: motor overleden. Ik ben nu van plan de motor zelf te vervangen en zoek online naar revisiemotoren, Het blijkt dat de 2.4 motoren veel duurder zijn dan de 1.9 versies. Mijn vraag is nu: zou het mogelijk zijn om een 1.9 motor in te bouwen ipv een 2.4? Wat moet er dan allemaal aangepast worden? Alvast bedankt voor de reactie!
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2373
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: Bunnik
Contacteer:

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door spyke »

allereerst welkom hier.
ten tweede leen nooit je auto motor vrouw en aanhanger uit dat geeft problemen :werkaanT4
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
boomingbus01
Berichten: 183
Lid geworden op: 10 feb 2009, 16:54
Locatie: hutje op de hei

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door boomingbus01 »

mee eens leen nooit je vrouw,auto,aanhanger,caravan uit aan anderen?

het zou kunnen maar ik zou het geen optie vinden van 2,4 naar 1,9 dan zou de bus dus terug moeten naar de rdw en helemaal opnieuw laten keuren en dan heb je het blok nog niet en vindt maar is een goed blok (had hetzelfde probleem)

als ik jou was zou ik opzoek gaan naar een andere bus of een bus met schade als donor auto kijk ook is in duitsland,belgie er zou toch ergens wel iets te vinden zijn

succes

gr boomingbus :werkaanT4 :werkaanT4
leef je eigen leven , je leeft maar 1 keer

I LOVE COPS IF THEY LIKE VW DRIVERS
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door Harry 341 »

2.4D revisiemotor 1750 euro.Of kijk even bij Josh in Hattem.Heeft een 2.4 met brandschade.
JS parts ....dusssss
grtz.Harry
Laatst gewijzigd door Harry 341 op 12 mar 2009, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door stijnh »

spyke schreef: ten tweede leen nooit je auto motor vrouw en aanhanger uit dat geeft problemen :werkaanT4
:bifun

blijkbaar een alom bekend probleem

onze aanhangwagen staat hier ook nog half verwrongen, blijkbaar is niet iedereen is staat zoiets aan te koppelen

@ bob gibson
succes met de reparatie
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door koos 890 »

@ bob , wat voor een 1.9 is het. een 1.9d of een1.9td
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
poeluh
Berichten: 31
Lid geworden op: 16 jul 2008, 21:48

Re: Motor T4 kapot. Wat nu?

Bericht door poeluh »

bob gibson schreef:Kunnen jullie advies geven over het volgende: onze T4 motor heeft de geest gegeven. Het is gebeurd bij het uitlenen van de T4 en nu heeft de garage een diagnose gesteld: motor overleden. Ik ben nu van plan de motor zelf te vervangen en zoek online naar revisiemotoren, Het blijkt dat de 2.4 motoren veel duurder zijn dan de 1.9 versies. Mijn vraag is nu: zou het mogelijk zijn om een 1.9 motor in te bouwen ipv een 2.4? Wat moet er dan allemaal aangepast worden? Alvast bedankt voor de reactie!


http://www.holthuizen.nl/
Mvg René

91er T4 2,4ltr AAB
Westfalia klapdak.
Plaats reactie