Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

mistlampen aansluiten

vragen over de T4
Plaats reactie
Landcruiser
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:54

mistlampen aansluiten

Bericht door Landcruiser »

In de bumper van een T4 California 1997 heb ik originele mistlampen gebouwd. Via Internet een gebruikte schakelaar gekocht met 2 standen voor mistlampen voor en achter. Ook via internet een nieuwe (imitatie) kabelboom met relais en aansluithandleiding.
Van de kabelboom komt de min rechtstreeks aan de accu, de voedingsdraad gaat naar de zekeringenkast. In de onderste laag aansluitstekkers, tweede gele van links. Daar is onderaan een plaats vrij. Het relais is ingebouwd op plaats 10. De overbrugger voor het mistachterlicht is er uiteraard uitgehaald. Met stadslicht/dimlicht gaat op de schakelaar bij het uittrekken een groen (voor) en geel (achter) lampje branden.
Alles was zoals in de handleiding beschreven alleen........... de lampen gaan niet aan.
Met een mulitmeter blijkt er geen spanning op de draad te staan.
Als ik de lichtschakelaar op stadslicht draai hoor ik relais tikken. Dus zonder dat mistlichten worden ingeschakeld.

Eerste vraag: Gebruikt VW een standaard relais zoals voor mistlampen e.d.?
Tweede vraag: Wat kan ik waar nameten?

wie heeft er bruikbare tips?

Groeten van Landcruiser
koos 890
Berichten: 2293
Lid geworden op: 06 feb 2007, 23:19
Locatie: heerhugowaard

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door koos 890 »

Als ik m'n licht aanzet en wil dan de mistlampen aandoen moet ik mijn lichtschakelaar uittrekken .
stand 1 mistlampen voor
stand 2 mistlampen voor en achter
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
GerJol 716
Berichten: 2012
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door GerJol 716 »

Het verhaal, zoals je verder hebt omschreven klopt wel, zo heb ik het destijds ook aangesloten.
Op de stekker A2 pin 8 komt je voeding van de mistlampen in de zekeringenkast.

Heb je het stekkerblok er wel weer helemaal ingeduwd, en daarna de vergrendeling weer goed op z´n plek?
Kan namelijk ook wel eens zijn dat de stekkers niet helemaal meer op de juiste diepte erin zitten.

Succes, Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

Afbeelding
Landcruiser
Berichten: 25
Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:54

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door Landcruiser »

[quote="GerJol 716"]Het verhaal, zoals je verder hebt omschreven klopt wel, zo heb ik het destijds ook aangesloten.
Op de stekker A2 pin 8 komt je voeding van de mistlampen in de zekeringenkast.

Heb je het stekkerblok er wel weer helemaal ingeduwd, en daarna de vergrendeling weer goed op z´n plek?
Kan namelijk ook wel eens zijn dat de stekkers niet helemaal meer op de juiste diepte erin zitten.

Succes, Gerard[/quote]

Drie keer dom van mij!!!
Alles zat goed vast maar toen het blokje loshing heb ik niet op boven en beneden gelet. Gevolg i.p.v. linksonder rechtsboven ingestoken.
Gevolg was eerst dat het laadstroomcontrolelampje aanging en de ruitenwisser achter het niet meerd deed. Deze zitten op dezelfde groep. Vervolgens ging het lampje van de airbags aan. Misschien toeval?
In ieder geval bedankt voor het meedenken.
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door wilko »

@ Landcruiser, waar heb jij de kabelboom en relais gekocht en wat kost deze. Ik heb vorig jaar mistlampen ingebouwd maar nog niet aangesloten. Ook een Westfalia 97
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door heartbeat »

Ik heb mijn setje bij Kufatec.de besteld met mooie handleiding erbij en snel binnen
Rob & Lize
Gebruikersavatar
stn1
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 mar 2008, 09:55

Re: mistlampen aansluiten

Bericht door stn1 »

zie op ebay.de veel kabelsetjes staan. Maar is dat voor alle bouwjaren gelijk? :wjw
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Plaats reactie