Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
eindelijk de sportvelgen er weer op
eindelijk de sportvelgen er weer op
ondanks alle berichten over hoe slecht grote wielen zijn, wil ik toch even laten dat mijn bus fijner rijd.Ik rijd met 20 inch en inderdaad hij trekt iets minder en de top zal lager liggen en het verbruik iets hoger. maar kwa ligging op de weg vind ik het stabieler over komen ook als je de automaat goed intrapt dat gaat het schakelen veel beter ik vind hem met de originle banden in laag toeren zenuwachtig schakelen. Nu rijd je altijd automatich iets meer belast door de grotere bredere banden. einde van de week word die verlaagd met eibach veren zal die wel stugger worden maar het oog wilt ook wat. Alleen ben ik bang dat mijn stuurkogels harder zullen slijten nu want dat is wel iets zwaarder geworden. En ik hoop dat ze niet meer gaan strooien nu in Nederland!! Groetjes
Mijn leerpakket komt bij dit bedrijf vandaan.
Hele geintje koste effe 1700 ex.
http://www.cabarra.net/
Hele geintje koste effe 1700 ex.
http://www.cabarra.net/
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
20 inch
Hoi Ferry,ferry395 schreef:hey staat heel mooi ga ik ook doen hoor krijg 7 april mijn t5 gaat meteen 5 cm naar beneden en komen 20 , 21 of 22 inch onder, maar mijn complimenten ziet er top uit gr ferry
Ik zorg dat ie er super bij staat op 6 of 7 april.
Heel veel genot van deze van en de groetjes.
Bart (2)
Raymonda, grotere velgen zijn NIET slechter en hij trekt er ook NIET trager mee op , mits je gezorgd hebt voor de juiste bandenmaat waardoor de diameter van het gehele wiel gelijk blijft met het originele.
Al zet je er bij wijze van spreken 26" onder, als je maar zorgt dat de diameter (of de omtrek, dat is uiteindelijk hetzelfde) gelijk blijft.
Het comfort gaat achteruit gelijk met de hoogte van de wang (zijkant) van de band. Dat is een persoonlijke keuze.
Persoonlijk vind ik het zeker ook niet altijd mooier, zag laatst een Touareg met 23" er onder, ik vind dat op een "terreinwagen" een dermate "onnatuurlijk" gezicht, dat ik het er ultradom uit vind zien. Een Hummer met 26"of 30" nog veel erger. Maar ook dat is ieders eigen smaak.
Mocht je er grotere WIELEN (=velg+band) op hebben zoals laatst op dit forum werd besproken m.b.t. wielen van een X5 of Touareg, dan ben je superdom bezig want:
A. je auto komt hoger te staan
B. hij remt (veel) minder door de grotere arm van het wiel op de naaf
C. hij trekt slechter op door de grotere arm van het wiel op de naaf
D. de (vooral vóór-)wielgeometrie klopt niet meer waardoor je allerlei rare en vooral negatieve effecten krijgt
E. je km-teller en snelheidsmeter geven minder aan maar misschien kloppen ze dan juist beter
Groeten van Guus
Al zet je er bij wijze van spreken 26" onder, als je maar zorgt dat de diameter (of de omtrek, dat is uiteindelijk hetzelfde) gelijk blijft.
Het comfort gaat achteruit gelijk met de hoogte van de wang (zijkant) van de band. Dat is een persoonlijke keuze.
Persoonlijk vind ik het zeker ook niet altijd mooier, zag laatst een Touareg met 23" er onder, ik vind dat op een "terreinwagen" een dermate "onnatuurlijk" gezicht, dat ik het er ultradom uit vind zien. Een Hummer met 26"of 30" nog veel erger. Maar ook dat is ieders eigen smaak.
Mocht je er grotere WIELEN (=velg+band) op hebben zoals laatst op dit forum werd besproken m.b.t. wielen van een X5 of Touareg, dan ben je superdom bezig want:
A. je auto komt hoger te staan
B. hij remt (veel) minder door de grotere arm van het wiel op de naaf
C. hij trekt slechter op door de grotere arm van het wiel op de naaf
D. de (vooral vóór-)wielgeometrie klopt niet meer waardoor je allerlei rare en vooral negatieve effecten krijgt
E. je km-teller en snelheidsmeter geven minder aan maar misschien kloppen ze dan juist beter
Groeten van Guus