Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tekeningen/ beschrijving

vragen over de T5
Plaats reactie
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

Tekeningen/ beschrijving

Bericht door Walter Zander »

Hallo allemaal,

Is er iemand die mij aan tekeningen van de T5 kan helpen zodat ik kan zien hoe ik de bekleding en dashboard kan demonteren?
Mij nbus heeft last van regenwater lekkage en ik wil door de bekleding etc te demonteren kunnen ontdekken waar deze lekkage vandaan komt

Alvast bedankt

Walter
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

waar komt bij jou het water te voorschijn. Ik heb hier ook last van ze hebben al diverse doorvoer thulle vervangen maar dit heeft nog niets geholpen. Bij mij is het zichtbaar bij de hendel waar je de moterkap mee open maakt, hier loopt/druppelt dan water naar binnen. Als het regent en het loopt weer naar binnen ga ik weer naar de dealer. Dan gaan ze weer verder zoeken.

Gelukkig wordt dit verholpen onder garantie.
Afbeelding
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Tekeningen/ beschrijving

Bericht door vaniac »

Walter Zander schreef:Hallo allemaal,

Is er iemand die mij aan tekeningen van de T5 kan helpen zodat ik kan zien hoe ik de bekleding en dashboard kan demonteren?
Mij nbus heeft last van regenwater lekkage en ik wil door de bekleding etc te demonteren kunnen ontdekken waar deze lekkage vandaan komt

Alvast bedankt

Walter
Het is mogelijk dat de lekkage langs de voorruit plaats vindt. De kitrups tussen het glas en de carrosserie hecht dan niet meer goed. Door capillaire werking kruipt het water dan langs de meest onverwachte plaatsen naar binnen.
Ik zou dus eerst beginnen met het controleren van de voorruit. Als de orginele ruit er niet meer in zit, hebben ze deze al eens een keer vervangen en is de reparatie misschien slecht uitgevoerd met lekkage als gevolg.
bart (2)
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:07

Bericht door bart (2) »

Conteroleer je dakgoot en de bevestigingspunten van de dakrail maar eens

Groetjes Bart
Gebruikersavatar
Rob_E
Berichten: 10
Lid geworden op: 14 mar 2007, 22:32
Locatie: Papendrecht

Tekeningen/beschrijvingen

Bericht door Rob_E »

Hallo allemaal,

Ik ben ook geïnteresseerd in tekeningen en/of beschrijvingen hoe het interieur gedemonteerd kan worden.
En bv. een goede beschrijving van de zekeringkastjes, welke zekering is waarvoor????
Ik ben eigenlijk al een tijd op zoek naar tekeningen maar heb tot op heden nog niets bruikbaars gevonden.
Zijn ze er eigenlijk wel???


Rob _E
Plaats reactie