Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

transmissie problemen

vragen over de T4
Plaats reactie
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

transmissie problemen

Bericht door jeroen pluto »

mijn t 4 van 1999 :driveT4 schakelt af en toe moeilijk, komt niet helemaal lekker vrij en soms is het tandjes poetsen met het in de versnelling zetten. maakt niet uit of het voor- of achteruit is.. heb t gevoel dat ik dieper moet trappen. ook is het af en toe zo dat bij stationair draaien de rem erg sponsig aanvoelt, heel diep intrappen en heel zwaar aslof de rembekrachtigingsppomp niet meedraaid.

zouden deze twee dingen met elkaar te maken kunnen hebben?? wegvallen van hydroliek druk.. de remschijven achter zijn wel een eind versleten, nieuwe liggen klaar maar nog geen tijd voor montage.. :werkaanT4

wie weet raad..weet je (wel)
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: transmissie problemen

Bericht door Wim T4 935 »

Hoe oud is de remvloeistof? Deze bedient ook de hydraulische koppeling en je verhaal lezende denk ik of remvloeistof te laag of te oud. Maar zoals vaak ruil ik mijn mening zo in voor een betere.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: transmissie problemen

Bericht door jeroen pluto »

we gaan morgenochtend even kijken.. maar goeie tip ik wist niet dat het met elkaar te maken had..vloeistof staat zeker weten laag omdat de schijven dun aan het worden zijn..
arjantdi
Berichten: 247
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:49

Re: transmissie problemen

Bericht door arjantdi »

oke probleem eerst verhelpen.. remschijven? iig blokken vervangen. en vloeistof vervangen of minstens op nivo brengen. het reservoir van je koppeling is tevens je remreservoir, maar als ie nu dus al moeilijk schakelt heb je hele grote kans dat je na het bijvullen de koppeling moet ontluchten. die heeft lucht aangezogen en dat moet eruit.. met een beetje geluk gaat de lucht naar boven eruit en heb je er geen omkijken naar.. maar als ie dat niet doet.. niet gaan tandenpoetsen met een half bediende koppeling.. gewoon ontluchten zoals het hoort. succes!
jeroen pluto
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 sep 2008, 20:31

Re: transmissie problemen

Bericht door jeroen pluto »

de hoofdremcylinder zweet een klein beetje, daarom is het nauwelijks zichtbaar, maar loopt de vloeistof toch weg. tankje was bijna leeg zelfs. De sensor of t lampje kapot. we gaan hoofdremcylinder, tankje,schijven,blokken, en (uiteraard) vloeistof vervangen...iemand nog een hoofdremcylinder liggen ??staat ook al bij "gevraagd....
Gebruikersavatar
roelosaurus
Berichten: 36
Lid geworden op: 15 feb 2007, 14:05
Locatie: Borne
Contacteer:

Re: transmissie problemen

Bericht door roelosaurus »

ik had met pasen haast het zelfde, ( ben taxichauffeur in het weekend) en ik kon aan de werkplaats komen, had al een tijdje last van slecht schakelen, bleek dat de beugel waar de koppelingscillinder ( achter het koppelingspendaal) al een tijdje krom was en nu geheel was afgebroken. :werkaanT4 beetje laswerk, klein brandje maar voila, schakelt weer als nieuw!
Harken is ok warken
Afbeelding
Plaats reactie