Ik heb de route over Millau nog niet gereden, maar wat is daar zo zwaar aan? Welk hellingpercentage is het? Je hoeft toch niet persé volgas naar boven te sjorren? Als je in welke versnelling dan ook rond de 2600 rpm gaat zitten, man, dan heb je bakken met trekkracht! Zowel gechipt als ongechipt. De truc is om het toerental niet te ver te laten zakken, want dan is de snelheid eruit en moet je bijkans met twee versnelingen terugschakelen. Laat die motor maar toeren maken hoor, dat kunnen ze best en dan kan meteen het luie zweet eruit branden . Het voordeel is dat dan ook de waterpomp sneller loopt, dus betere koeling .
De A75, Clermont-Ferrand - Montpellier... de mooiste gratis autoroute met bochten!! Bij Lodève moet je zelfs van het gas af!!
(richting het zuiden dan!)
Vooral het eerste stuk voor Issoire is mooi...(voor motorrijders dan hè) en dan het stuk voor Lodève.
Als ik niet met m'n T6 rij, zit ik op een van m'n BMW motoren :)
Die route hebben we andersom gereden, dus van zuid naar noord. Idd veel bochten en zo af en toe flink omhoog. We reden toen nog met onze Citroën Berlingo HDI met 1100 kg caravan er achter. Ging fabelachtig hard omhoog, moesten in bochten zelfs afremmen omdat het te hard ging. Het regende, en in de scherpe bochten begon dan het binnenste voorwiel te slippen als je teveel kracht vroeg. Je kunt dus ook teveel trekkracht hebben!
Beste mensen . ooit deze topic begonnen en met belangstelling al jullie reacties gelezen. Super adviezen. Inmiddels heb ik mijn T4 laten chiptunen . Van 102 naar 132 pk. Jongens een wereld van verschil. wat een trekkracht. soepeler motor , snellere reactie op het pedaal. kortom : kost een paar centen , maar dan heb je ook wat. Naar Frankrijk met caravan geweest vorige week. Prima , ook de heuvels , nauwelijk terugschakelen ! en ff sneller inhalen. Ook in Nederland waar ik op de terugweg maar liefst 90 km mocht :-) Had ik ff eerder moeten doen. wist niet wat me overkwam. Kan zuiniger door rijden. Maar nu ff niet , want ik geniet van de trekkracht nu ! groet Gert Jaspers.
morgen de camper laten chippen. Merk wel dat 102 pk op 2188 kilo niet heel veel doet. Hoop dat hij straks net even feller zal worden. Alle beetjes helpen in ieder geval. Egr gaat dicht en er komt een chip in.
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Multivan Generation schreef:chip zul je zeker merken,
wat je ook goed merkt is een roetkat vervangende pijp.
Een interkoeler van een 150 pk TDi merkte ik ook goed.
Pas hebben er 2 weetjewellers in onze bus proefgereden
en de kat leegslaan zoals dat zo mooi heet zou toch hetzelfde resultaat geven?
T4 california coach bj 1999. 50mm verlaagd. Getinte ruiten. Ronal 16 inch. Smoke achterlichten. Silver vision knipperlichten. Aerotwin wissers voor en achter. Embleemloze grille
Ik heb jaren een bus gereden met 102 pk die gechipt was naar dik 130 pk en 450.000 km geen enkel probleem gehad en power genoeg
Deze motor had ik bij TUNEX in s,Heerenberg laten chippen en die doen dat voor een zeer nette prijs volledig op maat
Zoals jij hem wilt hebben zo chippen zij hem
Bij TUNEX lopen mensen die weten wat ze doen en helpen je tegen een zeer redelijke zo niet goedkope prijs
Mocht je willen chippen zou ik daar eens kontakt mee opnemen
heb ook mindere verhalen over die firma gehoord..... (ff zoeken hier op het forum, kun je er alles over lezen)
volgens mij is het daar een standaard programma dat ze in je chip knallen...
beter naar een tuner die op maat chippen kan, dus de motor karakteristiek aan kan passen aan de manier waarop jij je bus gebruikt (bijvoorbeeld veel koppel onderin voor mensen die zware aanhangers trekken, of meer vermogen bovenin voor scheurijzers, of een gemiddelde compbi daarvan voor mensen die de auto weer anders gebruiken.
Marja kan je tuning aanpassen aan je wensen en vraagt er niet te veel voor (nauwelijks meer dan die jongens in 's Heerenberg)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden.... Tyraps, Tape en Telefoon
Mijn bus wil ik ook chippen, er hangt regelmatig een autoambulance achter en het houd niet over dan...
Dus Marja is een goede chipper? Nou daar maar eens horen dan.
Ik wil van de 102 pk naar de 125 ongeveer met lekker wat koppel. Mijn Peugeot 205 die ik hiervoor had, had namelijk meer koppel dan mijn bus nu heeft. Die had standaard 285 Nm...
nou Roger dat heb je verkeerd dat ze zomaar een progama knallen bij Tunex
ik ben zelf ook bij Tunex geweest paar weken terug hij heeft eerst een log gemaakt en die
aangepast en rijd super dus je kan het zien als chip op maat
Dat was vroeger dat ze standaard progama knallen nu luisteren ze naar je wensen en passen ze het aan
En hij vertelde me dat ze binnen kort ook een rolbank gaan plaatsen
ik heb ook geen verbintenis met Tunex maar werd keurig geholpen voor weinig centen
en tegenwoordig moeten we op letten op ons euro's