Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
ik ben begonnen
Re: ik ben begonnen
je hebt gelijk dat je weer lemoen groen spuit. gaaf kleur en niemand heeft het.
een vraagje waar spuit jij? doe je dat gewoon buiten?
eindlak in spuitcabine?
maakt het eigenlijk veel uit of de lak op hoge temp is gebracht(in spuitcabine) na spuiten of niet?
een vraagje waar spuit jij? doe je dat gewoon buiten?
eindlak in spuitcabine?
maakt het eigenlijk veel uit of de lak op hoge temp is gebracht(in spuitcabine) na spuiten of niet?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: ik ben begonnen
Binnekanten heb ik gewoon bij me thuis in de schuur gedaan gebruik dan een snelle verharder die eerder droog is bij lagere temperaturen. (10min stofdroog)stijnh schreef:je hebt gelijk dat je weer lemoen groen spuit. gaaf kleur en niemand heeft het.
een vraagje waar spuit jij? doe je dat gewoon buiten?
eindlak in spuitcabine?
maakt het eigenlijk veel uit of de lak op hoge temp is gebracht(in spuitcabine) na spuiten of niet?
het aflakken gebeurt in een spuitcabine. Met een andere verharder. iedeale spuittemp is rond de 20 graden. Na het spuiten de heaters 30 minuut aan.
Heb ooit ok wel eens auto gewoon buiten gespoten. Redelijk resultaat. Natuurlijk niet perfect.
Nadeel van een snelle verharder is dat je geen grote oppervlaktes kan spuiten je ziet dan de aanzettings waar je eindigt en begint omdat de verf niet meer mooi na vloeit.
Heb zelf een adres boven in friesland waar iemand een nette profecionele spuitcabiene verhuurt waar ik al heel wat autotjes netjes heb gemaakt.
RUBBEREXPRESS
Re: ik ben begonnen
cabine is natuurlijk ideaal.
Friesland is nu wel net eventjes te ver voor mij
ramen plak je gewoon af?
zijn de zijruiten eigenlijk verlijmd bij de t4?
Friesland is nu wel net eventjes te ver voor mij
ramen plak je gewoon af?
zijn de zijruiten eigenlijk verlijmd bij de t4?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Multivan Generation
- Berichten: 33909
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: ik ben begonnen
ruiten zijn verlijmd ja
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: ik ben begonnen
Ramen zijn verliijmd inderdaad. Had de mazzel dat alleramen fabrieks montage waren zodat de raam rubbers er redelijk makkelijk uit en in willen. Nu kan ik mooi strak de ramen afplakken. Na het spuiten Doe ik eerst in de sponning wat ml tectyl. Tegen de eventuele roest (al zijn nu de sponningen roestvrij) maar ook om de rubbers weer makkelijk terug te krijgen om het raam.
RUBBEREXPRESS
Re: ik ben begonnen
Bart,
Je kunt de rubbers dus zonder problemen uit hun sponning trekken ?
De ruit is immers gekit en blijft gewoon zitten.
Bedoel je dat -omdat ze er fabrieksorigineel inzitten- er geen kans bestaat dat ze aan de kit vastzitten ?
Heb het nog niet aangedurfd om er gewoon aan te gaan trekken, om te zien of ze er heelhuids uitkomen....
Ik wil bij mij nl. nog steeds de zwarte folie op de B en C stijl eens opnieuw aanbrengen, dit gaat eigenlijk niet fatsoenlijk zonder de rubbers eruit te halen.
Je kunt de rubbers dus zonder problemen uit hun sponning trekken ?
De ruit is immers gekit en blijft gewoon zitten.
Bedoel je dat -omdat ze er fabrieksorigineel inzitten- er geen kans bestaat dat ze aan de kit vastzitten ?
Heb het nog niet aangedurfd om er gewoon aan te gaan trekken, om te zien of ze er heelhuids uitkomen....
Ik wil bij mij nl. nog steeds de zwarte folie op de B en C stijl eens opnieuw aanbrengen, dit gaat eigenlijk niet fatsoenlijk zonder de rubbers eruit te halen.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: ik ben begonnen
Heb het bij deverse geprobeerd maar dat waren later ingeplakte ramen meestal van dubbele cabines en die zate vast in de kit.
Bij de mijne allemaal er heel uitgekregen. van tevoren tussen het ruber beetje kruipolie gespoten zodat het wat soepeler wou en eerst bij 1 raam geprobeerd en ook geprobeerd of die er ook weer in wou.
Dat gaat bij mijn bus prima. Tis wel een originele met ramen vanaf fabriek. weet niet hou de jouwe zijn geplakt. Voorzichtig proberen. en anders toch de ramen er uitsnijden.
Maar dat kost natuurlijk altijd meer en moet je waarschijnlijk nieuw rubber omdat je die kapot snijd.
Bij de mijne allemaal er heel uitgekregen. van tevoren tussen het ruber beetje kruipolie gespoten zodat het wat soepeler wou en eerst bij 1 raam geprobeerd en ook geprobeerd of die er ook weer in wou.
Dat gaat bij mijn bus prima. Tis wel een originele met ramen vanaf fabriek. weet niet hou de jouwe zijn geplakt. Voorzichtig proberen. en anders toch de ramen er uitsnijden.
Maar dat kost natuurlijk altijd meer en moet je waarschijnlijk nieuw rubber omdat je die kapot snijd.
RUBBEREXPRESS
Re: ik ben begonnen
Ok, bij mij idem dito originele ramen af fabriek, dus dat geeft goede hoop. Thanx !
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Re: ik ben begonnen
De laatse dingetjes gedaan voor het spuiten, Gister de knippers van golf 4 nog in de spatborden gevijlt. Bus helemaal afgenomen en onderste deel nog in fijn antidreun(ribbel coating) gezet. en rooster koelkast en 220volt aansluiting afgekit met sikaflex.
As maandag avond de bus spuiten. Had graag eerder gewilt maar maandag is die fris limoen groen.
As maandag avond de bus spuiten. Had graag eerder gewilt maar maandag is die fris limoen groen.
RUBBEREXPRESS
Re: ik ben begonnen
Vakwerk!!Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!
grtz.Harry
grtz.Harry
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Re: ik ben begonnen
ik ben klaar kleur 203 ,heb de ramen gewoon afgeplakt zat geen roest onder,wij hebben een elec app om de ramen er uit te snijden,emmeloord ligt niet ver van Akrum
- Ron---63---
- Berichten: 3819
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
- Locatie: IJmond
Re: ik ben begonnen
Petje af hoor Bart !! Altijd knap dat mensen dit allemaal aandurven e ner wat moois van maken
Ik ben ook zeer benieuwd naar je fotooooosssss
Groet Ron
Ik ben ook zeer benieuwd naar je fotooooosssss
Groet Ron
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA
Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Re: ik ben begonnen
we zijn benieuwd
wat voor lak gebruik jij en hoeveel lagen moeten er op?
wat voor lak gebruik jij en hoeveel lagen moeten er op?
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
Re: ik ben begonnen
Mijn ramen ook geen roest dus blijven zitten. Zelf haal ik ramen er uit met een stalen snaar, vind ik persoonlijk makkelijker en minder kans op beschadigingen dan met electrisch ofkeestdi schreef:ik ben klaar kleur 203 ,heb de ramen gewoon afgeplakt zat geen roest onder,wij hebben een elec app om de ramen er uit te snijden,emmeloord ligt niet ver van Akrum
luchtmes.
Fotos van jou bus? ben benieuwd
RUBBEREXPRESS
Re: ik ben begonnen
Gebruik tegenwoordig lak van glasuriet eerder altijd van sikkens. Nadeel van sikkens vond ik dat als je tesnel er warmte opzet de lak iets wegzakt(mattig efect).stijnh schreef:we zijn benieuwd
wat voor lak gebruik jij en hoeveel lagen moeten er op?
Glasuriet gaat top en supperglans.
Gebruik 1 laag nat in nat (vanwege de slechte dekking van mijn eindkleur) dan 2 lagen limoen groen en dan 2 lagen blanke lak.
RUBBEREXPRESS