Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Conformiteitspapieren

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Conformiteitspapieren

Bericht door PJJ-65535 »

Beste mede WJWérs

Nu ik al bouwend richting een camper ga zie en hoor ik links en rechts de vragen en antoorden op verzoeken van de RDW om een conformiteitsdocument voor een onderdeel van onze T4. Dit gaat vanaf het DIY doc voor een Reimo "paddestoel" tot en met een hefdak Westfalia. Soms ook voor een zitbank (Is dit wel origineel...) , zat de slaapbank wel in deze uitvoering..... en zo verder.

Is het een idee om een "directory / map / deel van de web-site" te maken of te reserveren voor conformiteitsdocumenten.
Bijvoorbeeld van een hefdak, standaard gordelpunten, 2-p bankje etc. Dit om zo getooid met de juiste documenten naar de RDW keuring te gaan.

Reacties: Altijd goed,


Groeten,

Pieter. :driveT4
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Conformiteitspapieren

Bericht door René »

Strak plan, scheelt weer een hoop heen en weer gemail naar de diverse personen.

Meteen doen lijkt mij.
René
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Conformiteitspapieren

Bericht door Multivan Generation »

ik heb hier van Reimo ook nog wat liggen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Conformiteitspapieren

Bericht door bartt4 »

zal ook ff zoeken volgens mij moet ik de papieren van mijn dakje ook nog wel ergens hebben
RUBBEREXPRESS
guust
Berichten: 169
Lid geworden op: 12 apr 2009, 12:53

Re: Conformiteitspapieren

Bericht door guust »

Aangezien ik ook bezig ben met een camperonbouw, lijkt mij dit een goed plan.
Heb er nu een pop-up dakje in zitten die door een clublid vervaardigd wordt, maar die kan natuurlijk geen conformiteitspapieren erbij leveren. Misschien kan ik die van Reimo daarvoor gebruiken bijde keuring. Dus als ik daar van iemand kopieetjes van kan krijgen, dan is mijn dank zeer groot.
T5.2 140 pk 4motion
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Conformiteitspapieren

Bericht door bartt4 »

Ik heb alles lopen nazoeken net kan de rekening wel vinden en garantiebewijs ook,maar geen goedkeuringsbewijs voor transpoter.
Zat nog verder te denken, maar heb 3 jaar terug een universele gekocht in duitsland die waren namelijk zelfde als voor de t4 maar zonder aangepaste rondingen in het dak die heb ik er destijds ook zelf aan gemaakt.

denk dat je met een popupdak ook niet echt problemen zal gaan krijgen want je blijft wel binnen de door volkswagen gestelde regels wat je wel en niet mag weghalen kwa swakte in een caroserie.
Wat mischien mogelijk is met pon contact te zoeken. ook voor een westfalia klapdak etc want veel zal er in de stijfheid van de auto constructie niet veranderen. ze zijn origineel ook geleverd met polyester hoogdak.

eens info vragen bij volkswagen en dan lijkt mij dat het moet loslopen.

Straks mag een zonnedak ook niet meer.
RUBBEREXPRESS
Plaats reactie