Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stuurbekrachtigingspomp defect?

vragen over de T4
Plaats reactie
speedrazor
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2009, 22:21

Stuurbekrachtigingspomp defect?

Bericht door speedrazor »

Hallo,
Een collega van me heeft een T4 uit 2002 (2.5 TDI), nu is het volgende aan de hand.
Als de bus stationair draait, is er geen stuurbekrachtiging aanwezig, als je gas geeft en houd (of als je rijdt) dan doet de bekrachtiging het wel. (wel iets zwaarder al normaal)
Ik heb vandaag zijn stuurhuis vervangen omdat die ontploft is aan de rechterkant, kan dit in contrast staan met dat de pomp al stuk was en de ontploffing heeft veroorzaakt (Ontploffing = afdichtingen eruit geknald)
Er zit de goede olie in, en er zit ook geen lucht meer in het systeem.

Wat kan het probleem zijn?.. mijn gevoel zegt pomp overleden aangezien hij alleen druk opbouwt bij hoger toerental.
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Stuurbekrachtigingspomp defect?

Bericht door bartt4 »

Vermoed dat het overdrukventiel de geest heeft gegeven en zodoende de boel heeft opgeblazen. pomp nalaten kijken of eventueel vervangen en de olie daarna paar keer verversen zodat de vuil er uitkan en dit probleem niet weer voorkomt
RUBBEREXPRESS
speedrazor
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 jun 2009, 22:21

Re: Stuurbekrachtigingspomp defect?

Bericht door speedrazor »

Maar dan blijft het probleem dat de pomp geen druk levert bij stationair, maar wel bij verhoogt toerental, even afgezien dat dat overdruk ventiel kapot kan zijn, dus dat zou ik graag willen weten, of dat probleem in de pomp zit.
Ik heb hem al wel op pad gestuurd om voor een andere pomp te kijken, voor het geval dat.
Plaats reactie