Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Blinde pakking EGR klep!!!!
Blinde pakking EGR klep!!!!
Hallo allemaal,
ik lees allemaal stukjes over rvs en aluminium pakkingen. Vergeet niet dat het minst edele metaal opvreet door electrostatisch spanningsverschil. Dit moet dus niet de klep zelf zijn!! Bij een blinde pakking van rvs gaat dus de klep zelf opvreten.
ik lees allemaal stukjes over rvs en aluminium pakkingen. Vergeet niet dat het minst edele metaal opvreet door electrostatisch spanningsverschil. Dit moet dus niet de klep zelf zijn!! Bij een blinde pakking van rvs gaat dus de klep zelf opvreten.
Re: Blinde pakking EGR klep!!!!
Frank , dit is onmogelijk . Er zit aan beide kanten een pakking tussen dus het RVS raakt het aluminium niet . Dus dit verhaal gaat niet op !!
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
En als je nu maaar aan 1 kant een pakking hebt zitten?
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - 
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto

Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Dan lekt ut....
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
ben ik nou zo bijzonder.
ik heb gewoon de vacuumslang die de klep aanstuurt doorgeknipt, en aan beide kanten dichtgemaakt.
werkt ook goed
ik heb gewoon de vacuumslang die de klep aanstuurt doorgeknipt, en aan beide kanten dichtgemaakt.
werkt ook goed
contact zul je wel hebben via de bouten, maar zo snel gaat het nu ook allemaal niet dat je inlaatcollector wordt weggevreten
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

-
stijnh schreef:contact zul je wel hebben via de bouten, maar zo snel gaat het nu ook allemaal niet dat je inlaatcollector wordt weggevreten
Als je bus gewoon gebruikt wordt is het daar droog en heet, loopt dus wel los......
Overigens, het flexibel gedeelte en het flensje zijn ook behoorlijk edel en zijn af fabriek tegen de EGR klep gemonteerd. Geen enkel probleem.
Mocht de klep gaan rotten, dan gaat bij mij het hele geval gewoon weg. Flensje gelijk op het uitlaatspruitstuk en einde oefening met die troep.
het opvreten van het minst edele metaal gebeurt alleen als beide delen in vloeistof ,bijv (vuil) water hangen. dan heb je (bijna) een batterij met een + en een _ pool en dus metaalwegvreten. vraag maar eens aan bootbezitters met loodstukken op de romp. of autobezitters met slecht afgedekte laspunten
Maar er moet dus altijd water/vocht bij zijn.
Mijn in/uitlaatdeel met klep en egrplaatje hangen niet water. Ergo.....
Fokko
Maar er moet dus altijd water/vocht bij zijn.
Mijn in/uitlaatdeel met klep en egrplaatje hangen niet water. Ergo.....
Fokko
-
fokko bij een boot heten dat anodes. Heeft met electrolide te maken .Je hebt ze dan ook nog in soorten.Als je altijd op zoet watewr vaart dan heb je andere nodig dan op zoutwater .je hebt ook combi anodes.
Dick
Dick

Groetjes Dick 1076 

- Multivan Generation
- Contacteer:
@ Frank L. welkom op
.
In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar de praktijk situatie is vaak anders.
De meesten onder ons, gebruiken aan beide zijden van het plaatje een pakking zodat er geen contact tussen plaatje en huis ontstaat.
Hetgeen jij schrijft heb ik ook gehad, toen ik een aluminiumplaatje gemonteerd had.
Het plaatje was na een 100.000 km voor de helft al weggevreten, door de zuren in de uitlaatgassen.
De RVS plaatjes kunnen hier veel beter tegen...

In theorie heb je natuurlijk gelijk, maar de praktijk situatie is vaak anders.
De meesten onder ons, gebruiken aan beide zijden van het plaatje een pakking zodat er geen contact tussen plaatje en huis ontstaat.
Hetgeen jij schrijft heb ik ook gehad, toen ik een aluminiumplaatje gemonteerd had.
Het plaatje was na een 100.000 km voor de helft al weggevreten, door de zuren in de uitlaatgassen.
De RVS plaatjes kunnen hier veel beter tegen...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- GerJol 716
Ik had in eerste instantie ook een plaatje van aluminium ( 2 mm dik) ertussen zitten, maar na enige tijd toch maar een van RVS gemaakt. Het aluminium was al van de nodige pitten voorzien door uitlaatgassen, dus wel nodig om te vervangen.
Onder mijn boot zitten rondom 8 anodes (15 cm lang) van aluminium, en die beschermen het casco nu al 6 jaar in het water.
Die dingen lossen letterlijk op in het water, en dit jaar moeten ze allemaal vervangen worden.
Op zout water heb je zink anodes nodig, want aluminium gaat wel heel snel achteruit i.c.m. zout water.
Gerard
Onder mijn boot zitten rondom 8 anodes (15 cm lang) van aluminium, en die beschermen het casco nu al 6 jaar in het water.
Die dingen lossen letterlijk op in het water, en dit jaar moeten ze allemaal vervangen worden.
Op zout water heb je zink anodes nodig, want aluminium gaat wel heel snel achteruit i.c.m. zout water.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan

-
ger jol leuk om te horen dat ik niet de enige bootjesman ben op dit forum.
Bij mij zitten er rvs 2mm plaatjes tussen en aan beide zijden een pakking.
Heb boven en onder afgesloten.
Dick
Bij mij zitten er rvs 2mm plaatjes tussen en aan beide zijden een pakking.
Heb boven en onder afgesloten.
Dick

Groetjes Dick 1076