Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bandenspanning

vragen over de T5
Plaats reactie
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

bandenspanning

Bericht door Walter Zander »

Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat de bandenspanning moet zijn voor banden 235 55 R17load index 103 michelin pilot primacy op originele lichtmetalen 17" velgen onder een T5 LWB dubbele cabine 128 KW?
De bandenspanning die op de sticker in de auto is geplakt hoort bij 16"velgen met een andere bandmaat

Ik hoor het wel

Groeten allemaal en heel veel veilige en probleemloze kilometers

Walter Zander
marko t5 114
Berichten: 202
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:53
Locatie: Borger Hunebedhoofdstad
Contacteer:

Bericht door marko t5 114 »

Ik hou ze op 3,5 bar. Dan stuitert het niet zo. Weinig belading en afwisselende ritten.
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: bandenspanning

Bericht door painter »

Walter Zander schreef:Hallo allemaal,

Kan iemand mij vertellen wat de bandenspanning moet zijn voor banden 235 55 R17load index 103 michelin pilot primacy op originele lichtmetalen 17" velgen onder een T5 LWB dubbele cabine 128 KW?
De bandenspanning die op de sticker in de auto is geplakt hoort bij 16"velgen met een andere bandmaat

Ik hoor het wel

Groeten allemaal en heel veel veilige en probleemloze kilometers

Walter Zander
Op mijn sticker staat dus wel deze bandenmaat vermeld, en er wordt een advies van 3,1 ato vermeld.
Mijn banden (235/55/17) staan op 3,3 ato ( mijn laadruimte is dus wel altijd leeg).
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Dat staat op mijn sticker ook. Overigens is die 3,1 bar al voor volle belading !! Dat staat er bij :bonk .
3,3 Is dus nogal hoog bij een lege auto... Mij dunkt beste Dré, dat ie dan nodeloos stuiterig :jump is en je banden op termijn vooral in het midden zijn weggesleten :ie .

Groeten van Guus
Walter Zander
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 mar 2007, 17:50

bandenspanning

Bericht door Walter Zander »

Bedankt voor de antwoorden,
Ik had twee nieuwe voorbanden laten monteren waarbij de monteur de banden niet verder op wilde pompen dan 2.5 bar.
Ik ga ze mooi op 3.1 bar zetten.

Groeten,

Walter
InfoMuis
Berichten: 669
Lid geworden op: 27 jan 2007, 12:14
Locatie: Zeewolde

Bericht door InfoMuis »

Wat zouden jullie nemen voor de banden druk 215/65/16 van de standaard t5 band bij bijna altijd lege belading (waarom heb ik ook eigenlijk een T5 ??)
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

spanning

Bericht door vaniac »

InfoMuis schreef:Wat zouden jullie nemen voor de banden druk 215/65/16 van de standaard t5 band bij bijna altijd lege belading (waarom heb ik ook eigenlijk een T5 ??)
3,2 bar voor en 2,7 bar achter bij 2.5 TDI met LWB en DC.
Ruud PS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 jan 2007, 11:32

Bericht door Ruud PS »

Sjonge, sjonge, wat een watjes. Ik heb mijn banden altijd op 4 bar! Zomerbanden en winterbanden. Wel ietsjes harder, maar ik rijd toch wel eventjes 70.000 km op deze Conti banden. En hij draait veel makkelijker door de bochten.
Plaats reactie