Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Led dagrijverlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Led dagrijverlichting

Bericht door niels »

Hallo allemaal,

Ik overweeg om dagrijverlichting te plaatsen.
Ik heb de plakstrips bekeken, maar ben bang dat deze overdags niet goed te zien zijn; of niet fel genoeg, of te smal/hoog.
De bekende audi daglampen zijn zeer goed te zien, volgens mij zijn de leds groter, dus ook beter te zien.
Heb ook gekeken naar de wat grotere op- of onderbouw, maar ik kan daar niet echt een geschikte plaats voor vinden.
Je zou ze in plaats van de mistlampen kunnen maken, maar ik denk dat ze iets hoger toch beter opvallen.

Wie heeft er ervaring met dagrijverlichting?

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Led dagrijverlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik heb gewoon het dimlicht (en stadslicht) op de schakelaar altijd aan, een relais regelt de verlichting aan/uit voor me via het contact... Motor aan = licht aan / motor uit = licht uit
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Led dagrijverlichting

Bericht door frank884 »

Roger ...niels wil Led verlichting zoals audi dat heeft... als dagrijverlichting en niet de gewone halogeenkoplampen aan. (die gebruiken ook veel meer stroom)
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Led dagrijverlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

frank884 schreef:Roger ...niels wil Led verlichting zoals audi dat heeft... als dagrijverlichting en niet de gewone halogeenkoplampen aan. (die gebruiken ook veel meer stroom)
Zoals audi het heeft krijg je het niet, die hebben het geintegreerd in de koplamp zitten. Ik gaf alleen aan hoe ik zorg dat ik zichtbaar ben overdag (meer dan zonder licht)

en ja, ledverlichting gebruikt minder stroom.... en ja inderdaad om stroom te leveren moet je motor iets meer vermogen naar je dynamo sturen, maar ik denk dat je daar weinig van terug ziet in het verbruik per 100km
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: Led dagrijverlichting

Bericht door niels »

De dagrijverlichting op zich is heel makkelijk, het is zonde om alle verlichting te laten branden als je er toch alleen voor maar 2 nodig hebt; en als je iets monteerd moet je het wel goed doen, dus ik vroeg mij af of die plakleds wel groot en fel genoeg zijn om goed zichtbaar te zijn.
Ik haalde als voorbeeld de audi maar aan, want die zijn goed te zien.
Misschien is een andere optie om vaste te monteren, die iets groter zijn, maar ja waar kan die die een beetje netjes monteren.
De ledstrips kan je misschien onder de koplampen of op de bumper monteren; mits ze groot en fel genoeg zijn natuurlijk.


Gr. Niels
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Led dagrijverlichting

Bericht door Ron---63--- »

Hoi Niels, ik heb ook die pleakleds voorop zitten. Savonds geven deze echt veel licht hoor. Overdag zie je er niet veel van natuurlijk. Zelfs oom agent vond dat ze te fel branden :knipoog
Kijk maar ff bij mn fotoos onder mn plaatje........huidige bus.....
Deze heb ik bij iemand in Belgie gekocht en diegene heeft nu dezelfde sets maar dan met dubbel zo grote leds erop, en dan fel wit, de mijne zijn blauwig. Ook incl afstandbediening

Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie