Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Banden t5

vragen over de T5
Plaats reactie
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Banden t5

Bericht door Marcel z-g-s »

Hallo, iemand een advies over welke banden je zou nemen, en wat kost dat ongeveer.
ik rij nu op conti de originele af fabriek nu 60000 km 4 jaar oud en ga over 3 weken naar italie dus wil voordie tijd verse bandjes.
hoor nogal negatieve reactie op conti, dus wie weet wat..... ;-))

Ook zou ik graag een dubbel din radio cd en dvd wille hebben mag met navi maar hoeft niet iemand idee of advies ?

bedankt alvast
Marcel z-g-s
Gebruikersavatar
robindekeiser
Berichten: 323
Lid geworden op: 30 mar 2008, 21:05
Locatie: Zuid-Holland

Re: Banden t5

Bericht door robindekeiser »

Michelin Agillis?

Alpine IVA W502 (zonder navi, evt met navi computer uitbreidbaar) zeer goede graphics en audio kwaliteit

succes
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
Kobus
Berichten: 357
Lid geworden op: 15 jan 2007, 08:47

Re: Banden t5

Bericht door Kobus »

Een bandenkwestie is vaak heel persoonlijk; als jij nou gewoon blij bent met Conti's kun je die er weer onder zetten?
Ikzelf vond de Conti"s erg veel geluid maken en ze zijn knap aan de prijs. Ik rij nu met Uniroyal Rallye 550 en die zijn een heeeel stuk stiller en soepeler. Ik rij niet veel km's dus ik weet niet hoelang ze meegaan.
stop the rat race
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Banden t5

Bericht door Marcel z-g-s »

Goede morgen allemaal,
Ik vind de conti op zich geen verkeerde baand heb er net 60000 opstaan en de auto is 4 jaar oud, rij ook niet echt veel meeste stadswerk, lees bochten ;-)
herrie heb ik ook niet echt last van de radio werkt goed, maar hoorde veel negateve reactie op conti vandaar dat ik me er eens in wil verdiepen.
En dus hier wat ervaringen wil nagaan. ik dacht dat de conti 200 per stuk zijn, dus ben oo nieuwsgierg wat andere bande dan kosten.
We gaan over 3 weken naar italie gardameer met de sprredboot erachter dus wil wel verse voor die tijd latenmonteren.

Fijne dag en alvast bedankt voor deze tips,
ferenc
Berichten: 59
Lid geworden op: 09 jun 2009, 22:04
Locatie: Lisse

Re: Banden t5

Bericht door ferenc »

Een band die weinig slijt is gewoon kneiterhard en heeft waarschijnlijk ook wat minder grip.Maar genoeg voor het normale gebruik.Dus zoals eerder vermeld,gewoon weer dezelfde houden als je tevreden bent.
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Banden t5

Bericht door ferry395 »

Hey marcel

Ik heb inprincipe net mijn alpine verkocht ( tenminste hij heeft er een optie op genomen ) als hij hem niet wil mag je hem evt overnemen als je dat wil.
Ik heb er een navigatie kast bij maar zonder cd ( ben ik ooit kwijt geraakt ).
Het is een dubbeldin en je kan navigeren dvd kijken en radio luisteren tegelijk er zit een ipod interface bij etc.
Alles is nu 2,5 jaar oud heb er zelf 3200 euro voor betaald is nu te koop voor 500,00

Mvgr ferry
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Banden t5

Bericht door Marcel z-g-s »

Ferry hoi me op de hoogte, en zou je foto of wt info kunnen mailen, ik weet niet of ik mijn mail hier neer mag zetten,anders hoor ik dat graag en haal ik het weg ;-)
info@z-g-s.nl
Gebruikersavatar
ferry395
Berichten: 1193
Lid geworden op: 29 jan 2007, 19:13

Re: Banden t5

Bericht door ferry395 »

Hey marcel hier de link van mijn advertentie

http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... _editing=1
T5 volledig ABT 224pk www.HORIZONBRUIN.nl
voor al u ZONNEBANKEN-SAUNA'S-FITNESSAPPARATUUR-COLLAGEENBANKEN-HOTTUBE'S
wimvanwooden
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 apr 2008, 18:18

Re: Banden t5

Bericht door wimvanwooden »

Ik vind ook dat de conti teveel lawaai brengt in het interieur en dus nieuwschierig of nog mee mensen iets over de banden willen zeggen.
Fred loodrecht
Berichten: 457
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:38
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Banden t5

Bericht door Fred loodrecht »

Ik vind de conti's ook veel lawaai maken, nu michelin,slijten iets sneller en geruisloos maar liggen veel beter op de weg.Ik heb conti winterbanden, waaat een verschil.
Hiervoor ook conti's het hele jaar gehad, vind het geluid en de wegligging niet opwegen tegen de Michelin(Michelin=beter).

Ben heel erg tevreden over Michelin.
Fred
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 dec 2008, 13:50
Locatie: Monnickendam

Re: Banden t5

Bericht door Tino »

Ik heb die Goodyear G26 band onder mijn T5 en die zijn prima, ik had Conti's er onder maar die waren niet versleten maar die maakte het geluid van een versleten wiellager, ik heb ook slechte ervaringen met pirelli's
gr Tino
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Banden t5

Bericht door Marcel z-g-s »

Goede morgen allemaal,'
Ik heb er afgelopen vrijdag nieuwe michelin onder laten zetten.
de auto de avond ervoor om 2300 uur neergezet en vrijdag na mijn werk opgehaald, ik kwam aanlopen en keek naar mijn nieuwe sloffen.
Ben ermee naar huis gereden ongeveer 2 a 3 km en loop naar mijn voordeur, en klik de auto op slot, ik draai me om en draai weer terug en denk........
wat is die auto mat van achter........en loop iets sneller weer terug, wat denk je ik schrik me rot zit mijn auto helemaal in elkaar vanaf halverwegen tot aan het achterlcht. bestuurderskant niet echt deuken maar helemaal geschaaft of hij op zn kant heeft gelegen. ongeeer 40 a 45 cm hoog compleet gekrast met 1000e krasse en kaarsrecht.
direct de garage gebeld en die hebben niets gezien en de auto rond 12 uur die dag buiten gezet.
er is volgens hun iemand tegenaan gereden. lekker verhaal he, ben er doodziek van en hun lijken tot nu toe niets te doen.
Ik ben naar een bevriende achade hersteller gereden en hij zegt het meest eruit te kunnen poetsen, maar de wielkastrand is helemaal kaal dus die moet gespoten worden. de hele zijkant overspuiten zou voor mij rond de 400 kosten excl. ben nog bezig met de garage, daar ik vind dat zij verandwoordelijk zijn.
Het ziet er niet uit.
Ik ga erzo foto,s van maken en zal proberen hier een neer te zetten.....

voor jullie een fijn weekend, de mijne is naar de ....... :bonk
quercusgarden
Berichten: 217
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:37
Contacteer:

Re: Banden t5

Bericht door quercusgarden »

Dat is echt balen Marcel.
Het is jouw woord tegen die van de garage, en dat win je waarschijnlijk niet.
Het is wel aannemelijker dat het door de garage is veroorzaakt maar erg moeilijk te bewijzen.
Misschien kan je nog iets met het waarborgfonds alleen zit je nog met een eigen risico en met een nasmaak waar je niet blij van wordt.
Gauw repareren en proberen te vergeten.
Succces
Marcel z-g-s
Berichten: 44
Lid geworden op: 21 mei 2009, 23:37

Re: Banden t5

Bericht door Marcel z-g-s »

update, schade ivm nieuwe banden,
na de vakantie nogmaals gaan praten met de garage en zelf met de monteur,
de monteur bekende mij dat hij pas werkte daar en hij zij ik weet er echt niets van, maar het zal wel kunnen
maar dat komt een beetje door uzelf, haha ik werd gek hoe dat dan,,,,,,
uw auto stond gepareerd met ingeklapte spiegels en ik heb hem alleen maar naar binnen gereden en er weer uit na montage.
ik vroeg en niet de spiegels uitgelapt...... ik word gek zijn jullie helemaal maf of ben ik het, er zit een knopje op de deurpanelenbovenop notabene,
dat moeten jullie toch weten, of anders bel je de eigenaar je rijd geen meter zonder spiegels.

de baas erbij gehaald en een beetje tekeer gegaan, kortom schade 450 euro ex is direct betaald....

was het vergeten te melden,
tip breng je je vw naar een niet dealer voor banden of wat dan ook, klap je spiegels uit of plak een briefje op het stuur.

gr Marcel z-g-s
Hobbyist
Berichten: 101
Lid geworden op: 19 sep 2008, 00:29
Locatie: Oudenaarde (regio)

Re: Banden t5

Bericht door Hobbyist »

Hoi Marcel,

Een geluk dat je schade is vergoed, voor hetzelfde geld deden ze of hun neus bloede en had je niks of nog een heel pak problemen om het alsnog te kunnen aantonen dat het jou fout niet was.

Een vraagje nog betreft je banden want ik moet er ook binnenkort nieuwe laten opleggen.
Wat is jou indruk van de nieuwe banden die je nu hebt (geluid en wegligging) en welk type is het dat er nu op zit.

Mgv Luc
Plaats reactie