Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
ik heb een intercooler gekocht.
alle onderdelen zijn nu aanwezig , ...
alleen de slangen bestaan niet , dus moet er zelf wat geknutseld worden.
ik heb de orginele slangen van een 88 kw erbij.
turbo uitgang is 35 mm
inlaat ingang is 45 mm
intercooler slangen zijn 55 mm
zijn er slangen die je kan gebruiken , of over te zetten ?
ik heb op de site van Peter Multivan generation gekeken , maar de foto's doen het niet.
Wie weet er meer ?
alle onderdelen zijn nu aanwezig , ...
alleen de slangen bestaan niet , dus moet er zelf wat geknutseld worden.
ik heb de orginele slangen van een 88 kw erbij.
turbo uitgang is 35 mm
inlaat ingang is 45 mm
intercooler slangen zijn 55 mm
zijn er slangen die je kan gebruiken , of over te zetten ?
ik heb op de site van Peter Multivan generation gekeken , maar de foto's doen het niet.
Wie weet er meer ?
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
kan je niet met wat pvc verloopjes aan de slag? t is maar lucht dus heet wordt het niet...
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?

Ik heb overigens een hele andere intercooler die ik ergens onderaan wil gaan monteren dus het wordt sowieso niet echt standaard.
Leidingwerk zal wel gaan bestaan van rvs bochten aan elkaar elast met verloop er in om het leidingdiameterverschil (3x woordwaarde) op te vangen.

- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
Peter heeft zijn (origineel 88ppk) TDI voorzien van een intercooler (eerst die van een 102 pk, nu die van een 150 pk) dus of je veel aan die foto's zou hebben, dat weet ik niet, Hij heeft gewoon de originele ACV parts gebruikt op zijn motorjordydereus schreef: ik heb op de site van Peter Multivan generation gekeken , maar de foto's doen het niet.
Wie weet er meer ?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
Niet alleen de slangen van een ACV , maar eerder een mengeling van slangen en aansluitingen van een 88, 102 en 150PK om alles een beetje passend aangesloten te krijgen . Het was uiteindelijk wel gelukt , maar het was even zoeken en passen om van alle interkoeleronderdelen die Peter bijhad een passend geheel te maken.Roger B. schreef:Peter heeft zijn (origineel 88ppk) TDI voorzien van een intercooler (eerst die van een 102 pk, nu die van een 150 pk) dus of je veel aan die foto's zou hebben, dat weet ik niet, Hij heeft gewoon de originele ACV parts gebruikt op zijn motorjordydereus schreef: ik heb op de site van Peter Multivan generation gekeken , maar de foto's doen het niet.
Wie weet er meer ?

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
dus inlaatspuitstuk en turbo van een 88pk is zo veel anders dat een 102 pk set niet past? (ben even niet van die 150pk intercooler uit gegaan, maar van de 102pk die er eerst in gezeten heeft)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
hij heeft op z'n site ook een beschrijving van een 1.9TD staan . ( intercooler )Roger B. schreef:Peter heeft zijn (origineel 88ppk) TDI voorzien van een intercooler (eerst die van een 102 pk, nu die van een 150 pk) dus of je veel aan die foto's zou hebben, dat weet ik niet, Hij heeft gewoon de originele ACV parts gebruikt op zijn motorjordydereus schreef: ik heb op de site van Peter Multivan generation gekeken , maar de foto's doen het niet.
Wie weet er meer ?
misschien dat ik daar wat aan had ..
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
88 en 102 pk versies zijn dezelfde hoor , maar de 150pk heeft andere diametersRoger B. schreef:dus inlaatspuitstuk en turbo van een 88pk is zo veel anders dat een 102 pk set niet past? (ben even niet van die 150pk intercooler uit gegaan, maar van de 102pk die er eerst in gezeten heeft)
Dus de set van een 102pk past zo op een 88pk , het is tenslotte dezelfde motor.
Maar het ging hier in deze topic over een 1.9TD

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
hoi
ik ben dus ook bezig met een interkoeler op mijn 88 pk
alleen ik heb dus een interkoeler van een 150 pk(wijsneus)
ik heb dus effe bij wildkamp gekeken en die hebben verschilende slangen liggen
in heerhugowaard heb jeook groot, die heeft ook slangen en zo
misschien is dat een optie
ik ben dus ook bezig met een interkoeler op mijn 88 pk
alleen ik heb dus een interkoeler van een 150 pk(wijsneus)
ik heb dus effe bij wildkamp gekeken en die hebben verschilende slangen liggen
in heerhugowaard heb jeook groot, die heeft ook slangen en zo
misschien is dat een optie
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
Zo dus ?





Gr. Fred.





Gr. Fred.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
fred :
ik zag dat je je het inlaathuisje omgedraaid heb.
kan dat zonder problemen
en je egr ? zit die er nu nog op ?
ik ga mijn olievuldop , afdoppen.
de slang vind ik niet mooi.
mijn verbruikt geen olie , hoef nooit wat bij te vullen.
en in de 2 jaar dat hij een beurt krijgt , haal ik het blindplaatje er wel even af.
ik zag dat je je het inlaathuisje omgedraaid heb.
kan dat zonder problemen
en je egr ? zit die er nu nog op ?
ik ga mijn olievuldop , afdoppen.
de slang vind ik niet mooi.
mijn verbruikt geen olie , hoef nooit wat bij te vullen.
en in de 2 jaar dat hij een beurt krijgt , haal ik het blindplaatje er wel even af.
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
jordydereus schreef:fred :
ik zag dat je je het inlaathuisje omgedraaid heb.
kan dat zonder problemen
en je egr ? zit die er nu nog op ?
ik ga mijn olievuldop , afdoppen.
de slang vind ik niet mooi.
mijn verbruikt geen olie , hoef nooit wat bij te vullen.
en in de 2 jaar dat hij een beurt krijgt , haal ik het blindplaatje er wel even af.
Hoi.
je kan de inlaat buis omkeren even wat siliconenkit er tussen doen,
de plastik bocht die heb ik vervangen voor een stuk ijzeren buis gehaald bij een uitlaten winkel.
Wat de EGR betreft deze heb ik afgedopt met rvs plaatjes en de hele bende op de oudijzer berg geflikkert.
Wat het afdoppen van je olie vuldop betreft ? deze zou ik toegankelijk houden je zal denk wat vaker olie moeten bij vullen en de slang kan je ook in het zwart kopen.
Let maar op je gaat een IC plaatsen waar door je ook meer gaat vragen van je motor en die gaat van zelf olie zuipen 1 liter op de 1000 Km is normaal voor een dieseltje, als die van jou niets gebruikt dan staat ie denk alleen maar stil ?
Veel plezier met je race bus met IC.


Laatst gewijzigd door Fred-15 op 02 jul 2009, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
wie het onkruid in zijn eigen tuintje wied ziet de rotzooi bij zijn buurman niet
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
@ andré
Ben je niet bang dat doordat de IC ver naar beneden wordt gemonteerd, ( ergens onderin ) je de werking van de IC teniet doet, doordat de warmte van de motor de lucht in de leiding van de IC naar de motor weer opwarmt?
Ben je niet bang dat doordat de IC ver naar beneden wordt gemonteerd, ( ergens onderin ) je de werking van de IC teniet doet, doordat de warmte van de motor de lucht in de leiding van de IC naar de motor weer opwarmt?
De groewten uut Sommersdiek
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
ik rij per jaar ongeveer 20.000 km , en hoef nooit er wat bij te gooien.
Let maar op je gaat een IC plaatsen waar door je ook meer gaat vragen van je motor en die gaat van zelf olie zuipen 1 liter op de 1000 Km is normaal voor een dieseltje, als die van jou niets gebruikt dan staat ie denk alleen maar stil ?
ik vind dit ook raar maar waar. ....

- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Hoe hebben jullie 1.9TD rijders dit opgelost ?
Ik schat dat bij 8 van de 10 wagens de intercooler(s) ergens beneden word gemonteerd , en die hebben er ook geen problemen bij. , zolang er maar rijwind bijkan , is het OK .Adrie 260 schreef:@ andré
Ben je niet bang dat doordat de IC ver naar beneden wordt gemonteerd, ( ergens onderin ) je de werking van de IC teniet doet, doordat de warmte van de motor de lucht in de leiding van de IC naar de motor weer opwarmt?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper