Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

vragen over de T4
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door dennisvt4 »

jongens even een vraagje tussendoor (is nog niks zeker) maar wat leverd een tdi nu nog op van 96

gaat dan om de mijne dus een witte lwb
luxe interieur dub zijdeuren
veel opties zoals airco
bijna heel het blok is nieuw
maarja het bj is 96 dus niet de nieuwste meer

alle opties die erop zitten zullen verder niet veel meer uitmaken denk ik
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Roger B. (11)61 »

jammer dat ie wit is, dat drukt de prijs een beetje....Kilometerstand is ook nog van belang uiteraard

denk dat je op pakweg 3500 moet rekenen als je een redelijk goede prijs vangt. 3000 gewoon, 4000 heel goede prijs maar misschien dat ik zelfs nog hoog inschat en er 500 vanaf moet bij alle genoemde prijzen.

Ik heb voor de mijne twee jaar terug 6000 betaald, zwart, caravelle, dubbele schuifdeur, geen airco. Zeker niet goedkoop geweest, maar op zich geen spijt van gehad nog....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Johan191 »

Ik heb in december nog 3500 gevangen voor mijn 2.4 met een 2.5 TDI blokkie er in. Volgens kenteken dus gewoon een 2.4 D
En die van mij was ook van 1996 met de nodige heftige roest aan spatborden en dorpels.
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door dennisvt4 »

km stand is nu 230dkm ofzo, heb er anderhalf jaar geleden ook (te) veel voor betaald, ondertussen heeft ie ook al meer dan 4000 euro gekost om hem goed te krijgen, is gewoon nette bus maar ook deze heeft wel paar plekjes ondertussen, is hoop aangepast maar daar vang je niks meer voor terug, maar hoopte dat het nog tegen de 4 a 5 duizend zou zitten maar dat is dus verkeerde gedachte

het is dat het mischien noodgedwongen weg moet, baal er wel van
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik denk dat 4 a 5 duizend inderdaad hoog gegrepen is, maar een liefhebber kan er veel voor over hebben.

Recessie, relatief duur worden van diesel (tov andere brandstoffen en brandstofprijs in het algemeen) en wegvallen grijs kenteken voor particulieren hebben er toe bijgedragen dat auto's als onze T4's minder waard zijn dan voorheen
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Pascal-141 »

4200 a 4500 moet je van jouw T4 zeker nog kunnen krijgen . (Als hij in de staat is zoals op de foto te zien is)

De airco , DC , meegespoten bumpers , de velgen enz maken hem zeker aantrekkelijker .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door dennisvt4 »

ik baal gewoon omdat ie zoveel gekost heeft en nu technisch goed is dat ie mischien weg moet, de bus heeft bijna 11000 euro gekost, dan is het slikken om hem voor 3500 weg te doen
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Roger B. (11)61 »

Zeker weten!

maar is wegdoen niet duurder dan houden (als dat de reden van wegdoen is) als je veel afschrijft en dus veel moet bijleggen voor een andere auto, dan kun je je afvragen of blijven rijden niet goedkoper is................Nu heb je veel gerepareerd, bij de volgende auto moet je maar hopen dat het niet van voren af aan gaat beginnen............
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Charles 1065
Berichten: 1061
Lid geworden op: 13 jan 2007, 23:03
Locatie: Silvolde

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Charles 1065 »

Heb je nog geen spijt Johan?

De prijzen van een goede T4 liggen toch nog best hoog! Ik heb de mijne een jaar geleden verkocht aan Edwin 850, dat was omdat ik een mooie Carravelle kon overnemen. Die mensen bedachten zich na de verkoop van mijn bus! Heb een tijdje een C5 station gereden, een heerlijke auto overigens maar het bus gevoel is en blijft er! Heb sinds november gezocht na een beauty T4 maar tervergeefs! Rij nu (sorry voor het taalgebruik) een Vito. Ook een plaatje van een auto maar het T4 gevoel blijft.
Ik heb doorgezocht en morgen hoop ik mijn Vito in te ruilen op een mega mooie T4!
Hou jullie op de hoogte! :zwaai

Groet Charles
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door rick_k »

Onze 1996 2.4 D lwb van 1996 ging weg voor 2100 euro. Naar Polen.

Nou was deze auto motorisch uitgeput (dik 4 ton en dan niet het lichte werk van leeg rijden) en ook het uiterlijk was niet meer strak (deuken en krassen en schades...).

Maar goed, ik kocht mijn 2.5 TDI van 1996 voor 2000 euro. Ook een witte kwb met enkele cabine.
227.000 km stond er op de teller.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door Harry62 »

Tja, troost je met de gadachte dat de meeste auto's geen beste investering zijn. Financieel dan. Ook de :driveT4 niet.
Als je een nieuwe koopt ben je op het moment dat je bij de dealer wegrijdt al minimaal € 3000,- kwijt aan afschrijving.

Maar zo gaat dat nu eenmaal, je legt heel je ziel en zaligheid in de auto tot je hem eindelijk zover hebt dat hij je aanstaat
en dan moet hij de deur uit. Om welke redenen dan ook. De nieuwe eigenaar heeft (nog) niet die emotinele band met de auto
die jij wel hebt. En zal de waarde daar dan niet van inzien.

Maar je busje ziet er op de foto mooi uit. Je zou wat onderdelen er af kunnen halen en deze los kunnen verkopen.
Ik zie mooie velgen, P2 koplampen + front. Ik denk dat er hier wel wat gegaadigden zijn.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door frank884 »

Laatst liet mijn zwager de nieuwe audi A6 3.0 TDI quatro DSG die hij van zijn werkgever ter beschikking had gekregen zien aan mij een mooie wagen met een geweldige motor/wegligging
ja zegt die kijk eens wat een grote kofferbak die heeft
en als je dan zelf een :driveT4 :T44EVER hebt met :ie :knipoog :knipoog :knipoog 3700 liter kofferbak
dan kijk je er toch wat anders tegenaan :bifun :bifun :bifun bij het begrip Grote kofferbak
(zeker met een gezin met 4 kinderen 15.14.9 en 7 jaar) dan gaat het toch echt meer om het practische van een auto dan uitsluitend om het leuke.

dan is een T4 een veel geschiktere wagen in onze positie
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door rick_k »

frank884 schreef:Laatst liet mijn zwager de nieuwe audi A6 3.0 TDI quatro DSG die hij van zijn werkgever ter beschikking had gekregen zien aan mij een mooie wagen met een geweldige motor/wegligging
ja zegt die kijk eens wat een grote kofferbak die heeft
en als je dan zelf een :driveT4 :T44EVER hebt met :ie :knipoog :knipoog :knipoog 3700 liter kofferbak
dan kijk je er toch wat anders tegenaan :bifun :bifun :bifun bij het begrip Grote kofferbak
(zeker met een gezin met 4 kinderen 15.14.9 en 7 jaar) dan gaat het toch echt meer om het practische van een auto dan uitsluitend om het leuke.

dan is een T4 een veel geschiktere wagen in onze positie
Precies. Daarom rijden wij hier 2 bussen particulier. We hebben ook nog trialmotoren en met een aanhanger mag je maar 90... Ook hebben we nog een Berner Sennenhond die altijd meegaat op vakantie, dan de spullen nog van 5 man dus ja, een bus is makkelijker. Ook aangaande het trekgewicht van 2 ton.

mvg Rick
Gebruikersavatar
dennisvt4
Berichten: 1238
Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:02
Locatie: midden in nederland

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door dennisvt4 »

Roger B. schreef:Zeker weten!

maar is wegdoen niet duurder dan houden (als dat de reden van wegdoen is) als je veel afschrijft en dus veel moet bijleggen voor een andere auto, dan kun je je afvragen of blijven rijden niet goedkoper is................Nu heb je veel gerepareerd, bij de volgende auto moet je maar hopen dat het niet van voren af aan gaat beginnen............
roger het wegdoen zal zeker duurder zijn , dat is niet de reden om hem weg te doen, maar een klein auto`tje bv een opel corsa ofzo is echt veel goedkoper rijden als ik kijk wat het onderhoud en reparties doet heb je bij een t4 6a700 euro voor een beurtje , daar koop je dan weer een corsa voor

het geld wat erin zit ben je al kwijt, het blijven rijden is dus ook duurder want 110 euro wegenbelasting 50 euro verzekering

een corsa (als voorbeeld he) kost 14 euro en dan de verzekering 15 euro ofzo die doe ik niet al risk, en het sleutelen doe ik dan ook zelf wel weer meer

maar ik ga zeker niet in een emotionelebui de bus verkopen want dan weet ik zeker dat ik spijt krijg
Afbeelding

eens vw altijd vw , alleen nu met een wat grotere kofferbak :)

tdi 102 pk acv lwb
RickyT5
Berichten: 945
Lid geworden op: 07 apr 2009, 11:29

Re: wat leverd een t4 tdi bj96 nog op

Bericht door RickyT5 »

Ik zou nog effe goed nadenken voor dat je een beslissing neemt. Kost de T4 nou echt zo veel? Een beurt van 600 a 700 euro lijkt mij eerder uitzondering als regelmaat. Misschien zijn er wel wat zaken waar je op kan bezuinigen; een bus van 13 jaar oud all risk verzekeren lijkt mij niet zo verstandig bijvoorbeeld.

Mijn tip:

Beslissingen in tijden van vreugde of verdriet: maak ze niet! :toppie

Gr. Ricky
Rick
Plaats reactie