Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wisselen deursloten

vragen over de T4
Plaats reactie
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Wisselen deursloten

Bericht door Harm »

Een paar dagen geleden is onderweg in Frankrijk mijn deurslot opengebroken aan de bestuurderszijde, notabene terwijl ik in de bus lag te slapen. Ik werd wakker toen de automatische deurvergrendeling rondom alle deuren opende. De daders gingen er gelukkig vandoor toen ik me begon te roeren. Nu is echter mijn bestuurdersslot niet meer te gebruiken, de sleutel gaat er nog maar voor de helft in en de opening voor de sleutel staat ook niet meer vertikaal. Ik denk dat ze eenvoudigweg een flinke schroevendraaier in het slot gestoken hebben en het slot verdraaid tot de vergrendeling de rest opende.
Ik heb eerst maar weer eens batterijen in m'n afstandsbediening gedaan zodat ik alles weer op slot kan doen. Kan ik redelijk eenvoudig het slot van de bestuurders- en passagierszijde uitbouwen en verwisselen? Zo ja, is er een eenvoudige beschrijving hoe dit te doen?
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: Wisselen deursloten

Bericht door daimen »

de twee kruisschroeven aan de kopse kan van de deur losdraaien en je wipt het slot er zo uit 10 minuten werk :werkaanT4
Gebruikersavatar
PJJ-65535
Berichten: 377
Lid geworden op: 22 nov 2008, 16:52
Locatie: Schouwen-West

Re: Wisselen deursloten

Bericht door PJJ-65535 »

OP VW t4 te koop aangeboden stonden een paar dagen geleden drie sloten, moet je alleen je achterklep met een andere sleutel doen.

Idd/ 10 minuten per slot, moet je wel het binnepaneel er af hebben.

Schuifdeur binnepaneel verwijderen ongeveer 20 minute.

Pieter.
Life's no monkey business.........
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2040
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Wisselen deursloten

Bericht door chv »

Wat een rot idee zeg dat ze je wagen proberen open te breken terwijl je d'r in ligt.
Heb je een kampeerbusje zodat duidelijk is dat er iemand in overnacht of is dat aan de buitenkant niet te zien zodat ze dachten dat ze ongemerkt hun slag konden slaan? (moeten ze evengoed met hun poten van andermans spullen afblijven).
Hoop dat je vakantieplezier niet al te zeer verga(l)ld is!

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Wisselen deursloten

Bericht door René »

Kijk anders ff bij de dealer, die kunnen zo een nieuw slot samen stellen door de juiste plaatjes te plaatsen.
Anders een nieuw slot aanschaffen, (werk blijft het zelfde) en hier in nederland op je gemak de slotplaatjes laten plaatsen, dan ben je in ieder geval "safe"

Rene
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: Wisselen deursloten

Bericht door Harm »

Bedankt voor de reakties. Kon niet eerder reageren omdat ik maar beperkt internettoegang heb, alleen wanneer ik in de buurt van een McDonalds met gratis WiFi ben.

Zodra ik tijd heb ga ik het wisselen van de sloten eens proberen, wat de latere oplossing wordt bekijk ik wel wanneer ik weer thuis ben.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33915
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wisselen deursloten

Bericht door Multivan Generation »

Je kunt in de buurt naar de dealer en zoals rené al schreef de slotplaatjes laten vernieuwen..

Is denk ik, de goedkoopste oplossing..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie