Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
verlagen zonder ladingsvermogen verlies
verlagen zonder ladingsvermogen verlies
is het mogelijk om een t4 een 35 mm te verlagen zonder ladingsvermogenverlies? (of met geen al te groot verschil)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Verlagen betekend altijd laadvermogenverlies .stijnh schreef:is het mogelijk om een t4 een 35 mm te verlagen zonder ladingsvermogenverlies? (of met geen al te groot verschil)
Bij het ene merk van veren al meer dan het andere.
Bij een verlaging van slechts 35mm ga je zowieso niet zo veel laadvermogen verliezen hoor.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Mutlivan Peter had toch nog een simpele manie rom te verlagen, met andere blokjes bij de veren dacht ik.
Vraag het hem even is misschien geen 35mm maar kijk maar ff
Vraag het hem even is misschien geen 35mm maar kijk maar ff
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
ja klopt maar dat zal bij mij niet goed gaan.sgsdebruijn schreef:Mutlivan Peter had toch nog een simpele manie rom te verlagen, met andere blokjes bij de veren dacht ik.
Vraag het hem even is misschien geen 35mm maar kijk maar ff
ik heb al een onderlegschijf van 13 mm en en dunne kap. dus kan nog naar 5 mm onderlegschijf gaan maar dat is te weinig.
er zullen sowieso nog andere veren onder moeten. (nu zitten er op met licht blauwe stip)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! 

- sgsdebruijn
- Berichten: 4379
- Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
- Locatie: in de Hoeksche Waard
- Pascal-141
- Berichten: 10956
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
op al mijn Transporters zitten 13mm schijven origineel ...sgsdebruijn schreef:standaard is 19 toch?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- Duveltje-77
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 06 nov 2008, 20:28
- Locatie: Oostwold
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
gewoon veren naar wens laten maken achja kost wat
houd wel rekening met je schokdempers
houd wel rekening met je schokdempers
Autocrossteam Oldambt T4 verlaagd vvt tuning met eps sound
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Hoi allemaal.
Na lange tijd (Werken werken en nog eens werken) maar weer eens inloggen op dit forum.
Maandag heb ik Eibach pro + Bilstein dempers gemonteerd en ben nu 3,5 cm lager.
Alleen zitten er na 50 km al beschadigingen aan de veer doordat deze kennelijk net tegen de draagarm komt.
Ik zie het al weer gebeuren:
In no-time gaat het roesten en na verloop van tijd is het weer een veer die knapt.
Na wat gesnuffel op de site van Peter de 5 mm schijven besteld om aan de onderkant van de veer te plaatsen met het idee de afstand tot de draagarm iets te vergroten. Ik lever dan wel iets in op de verlaging, maar hoop dat daardoor de veer de draagarm net niet meer raakt.
Nog een klein vraagje.
Als dit niet voldoende is kan ik, en hierbij neem ik aan dat de afmetingen voor de rest het zelfde zijn, zonder problemen de dunne aan de bovenkant plaatsen en de dikkere onder?
Bedankt alvast voor de reacties.
Na lange tijd (Werken werken en nog eens werken) maar weer eens inloggen op dit forum.
Maandag heb ik Eibach pro + Bilstein dempers gemonteerd en ben nu 3,5 cm lager.
Alleen zitten er na 50 km al beschadigingen aan de veer doordat deze kennelijk net tegen de draagarm komt.
Ik zie het al weer gebeuren:
In no-time gaat het roesten en na verloop van tijd is het weer een veer die knapt.
Na wat gesnuffel op de site van Peter de 5 mm schijven besteld om aan de onderkant van de veer te plaatsen met het idee de afstand tot de draagarm iets te vergroten. Ik lever dan wel iets in op de verlaging, maar hoop dat daardoor de veer de draagarm net niet meer raakt.
Nog een klein vraagje.
Als dit niet voldoende is kan ik, en hierbij neem ik aan dat de afmetingen voor de rest het zelfde zijn, zonder problemen de dunne aan de bovenkant plaatsen en de dikkere onder?
Bedankt alvast voor de reacties.

T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
dunne van boven en speciale rubber(bescherming van veer en contactgeluid) onder..
staat op mijn site..
staat op mijn site..
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Dank voor je snelle reactie. Ik heb zowel de 5mm schijfjes als de dopjes besteld.
Het gaat me er vooral om dat ik van het metaal op metaal gedoe af ben. Comfort en hoogte ben ik tevreden over.
Het gaat me er vooral om dat ik van het metaal op metaal gedoe af ben. Comfort en hoogte ben ik tevreden over.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Welkom terug kerel.
Als de dopjes niet helpen zou je trouwens ook nog 5mm boven en 5mm onder kunnen monteren natuurlijk.
Bij mij gaat trouwens de lak voornamelijk van de veren af doordat de windingen elkaar raken bij diep inveren. Bij mij zijn het wel goedkope verlagingsveren, dus dat zal ook wel meespelen. Misschien is dat bij Eibach's e.d. beter, maar vervangen is toch weer goedkoper en ze liggen er ondertussen ook alweer een jaar of 3-4 onder zonder te breken.


Als de dopjes niet helpen zou je trouwens ook nog 5mm boven en 5mm onder kunnen monteren natuurlijk.
Bij mij gaat trouwens de lak voornamelijk van de veren af doordat de windingen elkaar raken bij diep inveren. Bij mij zijn het wel goedkope verlagingsveren, dus dat zal ook wel meespelen. Misschien is dat bij Eibach's e.d. beter, maar vervangen is toch weer goedkoper en ze liggen er ondertussen ook alweer een jaar of 3-4 onder zonder te breken.

Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe)

Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies
Thanx Dennis en Peter voor zijn nuttige site.
Het is uiteindelijk het volgende geworden:
Eibach-Pro verlagingsveren icm Bilstein schokdempers.
Boven 13mm schijf en onder de 5 mm schijf'. Al en al een niet hele extreme verlaging waar ik goed mee kan leven.
Het lijkt iets stiller te zijn en ik heb geen metaal op metaal meer. Dat laatste was waar het me uiteindelijk om te doen was.
Het is uiteindelijk het volgende geworden:
Eibach-Pro verlagingsveren icm Bilstein schokdempers.
Boven 13mm schijf en onder de 5 mm schijf'. Al en al een niet hele extreme verlaging waar ik goed mee kan leven.
Het lijkt iets stiller te zijn en ik heb geen metaal op metaal meer. Dat laatste was waar het me uiteindelijk om te doen was.

T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
- Multivan Generation
- Berichten: 34441
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: verlagen zonder ladingsvermogen verlies

...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...