Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Speciale wax?

vragen over de T4
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Speciale wax?

Bericht door bartt4 »

ik zelf werk ook wel met 3 m zekers net gespoten lak zakkertje weg slijpen etc. ook produkten van nilsen vind ik persoonlijk top. ach ieder heeft ze voorkeuren me eigen bus was ik zo nu en dan eens en klaar weer. :wjw
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: Speciale wax?

Bericht door SCOTT »

Elan schreef:Voor het echte polijst/slijpwerk gebruik ik altijd de finesse -it van 3M.
Niet op te hoge toeren polijsten én regelmatig met de plantenspuit nevelen dat ie niet gaat krijten.
Daarna werk ik het meestal af met carnuba wax van Meguiars. Zo glad als een spiegeltje is ie dan, en is dan met regelmatig wassen met goede autoshampoo echt lang goed te houden. Wast ook een stuk makkelijker als ie goed glad is omdat het vuil vanzelfsprekend minder goed hecht.

Verbaast me dat ik niemand hoor wie de producten van 3M gebruikt of probeert. Is écht top spul, zeker voor 2k lakken zonder blanke laklaag erover.
Ik gebruik ook de producten van 3M, finesse -it, en de iets grovere variant voor eventueel kleine krasjes weg te doen....

Wassen doe ik met de GOLD CLASS van meguiars, en daar zit ook een wax bescherming in, niet goedkoop, maar wel goed product...

2 x per jaar nog eens een extra waxbeurt geven met de gold class wax van het bovengenoemde merk ...


zo glad als babybillekesss :jump
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: Speciale wax?

Bericht door olle griese »

Doka Driekus schreef:Ik heb vandaag de bedrijfsbus "even" onder handen genomen. In de Meguiars NXT Generation Techwax 2.0 gezet. Motorkap afgetopt met M16 maar vindt de motorkap toch minder glad als de rest die alleen met de Techwax gedaan is.

Groeten,
Erik
Je kunt het beter andersom doen.
Eerst M16 voor een lange bescherming en aftoppen met Techwax.
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Speciale wax?

Bericht door Doka Driekus »

Ik lees juist dat de syntetische techwax een langere levensduur heeft dan de M16 carnauba wax. De techwax zou eerder de kant van een sealant opgaan dan van een echte was.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Speciale wax?

Bericht door predikant »

Ron---63--- schreef:Vanmorgen mn bus heen gebracht en hij ging zn uiterste best doen. :toppie
Helaas belde hij een uurtje geleden op dat het m helaas niet gelukt was. Hij heeft diverse middelen geprobeerd maar niets gaf resultaat :bonk
Waarschijnlijk zit de verkleuring onder de blanke laklaag waardoor het poetsen weinig zin heeft dan. :boos

Nouja, hij is er toch een paar uurtjes mee bezig geweest, mn hele bus gewassen en wilde absoluut niet dat ik betaalde, het zgn "no cure, no pay" principe.
Toch erg netjes, goede service maar jammer voor mijn motorkappie :huilen :lach :lach

Groet Ron 63

ps: Maar wel alle krassen heeft hij er bij nader inziens uitgepoetst :jump :jump
Is dit ook een goed (en betaalbaar) adres in de buurt van Assendelft om de bus na de vakantie eens goed te laten oppoetsen?
Laatst gewijzigd door predikant op 23 aug 2009, 20:33, 1 keer totaal gewijzigd.

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Speciale wax?

Bericht door Reny »

Ron, ik heb hier ook nog een bus en een personenauto die schreeuwen om wat meer dan alleen de handwasbeurten.
Als hij in de buurt zit hoor ik het graag :knipoog
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: Speciale wax?

Bericht door Ron---63--- »

Beste Predikant e nReny,
Dit bedrijfje zit in Heemskerk en hebben plaats genoeg volgens mij. Moet wel een afspraak gemaakt worden maar dat spreekt voor zich natuurlijk.
Ze heten Topshine, de prijzen liggen realtief laag en ze geven dus goede service.

Succes beiden !!


Groet Ron 63
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Gebruikersavatar
predikant
Berichten: 205
Lid geworden op: 13 okt 2007, 18:15

Re: Speciale wax?

Bericht door predikant »

Dank je wel Ron! :yes

T4 4 ever, Christ 4 Eternity
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Speciale wax?

Bericht door Doka Driekus »

Via het Meguiars forum opmerkzaam gemaakt op dit modelletje van Jada uit de Vdub$ serie schaal 1/64. Even gegoogled en een webwinkel gevonden die me nog aan een exemplaar van dit modelletje kon helpen en vanmorgen heb ik het ontvangen.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Speciale wax?

Bericht door Doka Driekus »

Vandaag een begin gemaakt met de poetsbeurt van de T4 en hierbij gebruik gemaakt van Monello producten en Poorboys producten. Ik ben om hoor, wat een super producten om mee te werken. De geur van de PB producten zijn helemaal bijzonder (bijv. kokos en kauwgomballen) en het resultaat is super.

Groeten,
Erik
Plaats reactie