Voor mijn laadruimte zocht ik naar extra verlichting die niet al te groot was en ook nog eens betaalbaar.
Bij de IKEA kwam ik wat leuks tegen. Het ging om ledstrips DIODER van 25cm lang die je als een soort treinbaan rails in elkaar kan schuiven.
In een set zitten 4 strips en een 220 volts stekker waarin een 12volt gelijkspannings omvormer in zit en nog diversen hulpstukjes om b.v. de ledstrips de hoek om te laten gaan.
De strips zijn oneindig in elkaar te schuiven en je kunt in een auto gewoon de stekker er af knippen en hem op de 12 volt van de auto aansluiten. De leds gebruiken zeer weinig stroom en zijn ook makkelijk bij de originele verlichting er bij te solderen zodat als je de deur openend de led verlichting aan gaat. :alarm

foto bij dag

foto bij nacht
Er is nog een soort led DIODER verlichting bij IKEA die bestaat uit 4 platte rondjes. Ook deze werken perfect op 12 volt. In heb 3 van deze lampje gebruikt boven de achterbank. De led verlichting is zeer plat en kun je met een klein schoefje vast zetten. De bedrading is makkelijk met een haakje naar het originele lampje te halen en dan werkt deze verlichting ook op de schuifdeur.

Ik betaalde per set 29,95 voor set van 4 ledstrips van 25 cm of de set met 4 ronde lampjes.
Meerkleuren versies kosten 49,95 euro per set.