Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
TD of TDI
- Lammert & Fenn@
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
- Locatie: Buunermond
TD of TDI
Hallo,
Onze bus T4 is een 1900 TD (65kw) uit 1999 en heeft niet echt veel power, dus met inhalen of met de caravan kost het hem moeite. Nu vragen wij ons af of een TDI 1900 (65kw) wel meer power heeft. En maakt het dan nog wat uit of er een rode of blauwe I achter staat. Mijn man roept steeds dat de volgende een 2500 moet worden maar volgens mij moet een 1900 TDI ook pittiger zijn.
We zijn wat op zoek naar een andere bus en alleen om de power, maar ben nog erg verknocht aan mij GELE Gevaar .
Volgens mij veel mensen met VEEL verstand hier van een een T4, heb er zelf totaal GEEN verstand van.
Bedankt alvast voor jullie reactie
Groetjes Fenn@
Onze bus T4 is een 1900 TD (65kw) uit 1999 en heeft niet echt veel power, dus met inhalen of met de caravan kost het hem moeite. Nu vragen wij ons af of een TDI 1900 (65kw) wel meer power heeft. En maakt het dan nog wat uit of er een rode of blauwe I achter staat. Mijn man roept steeds dat de volgende een 2500 moet worden maar volgens mij moet een 1900 TDI ook pittiger zijn.
We zijn wat op zoek naar een andere bus en alleen om de power, maar ben nog erg verknocht aan mij GELE Gevaar .
Volgens mij veel mensen met VEEL verstand hier van een een T4, heb er zelf totaal GEEN verstand van.
Bedankt alvast voor jullie reactie
Groetjes Fenn@
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
Re: TD of TDI
RRRRRRRRRRRRRaar
ik rijdt al jaren 1.9td met veel plezier
als de caravan er achter hangt rijdt ik ook 90 ( ja nu mag het!)
en inhalen geen probleem (ook met de caravan heb ik geen haast)
ps hoevaak rijdt je met de caravan per jaar??? 1 x heen 1 x terug?
enne tijdens colonne rijden rijdt ik vooorop en is er geen TDI die me inhaald
ik rijdt al jaren 1.9td met veel plezier
als de caravan er achter hangt rijdt ik ook 90 ( ja nu mag het!)
en inhalen geen probleem (ook met de caravan heb ik geen haast)
ps hoevaak rijdt je met de caravan per jaar??? 1 x heen 1 x terug?
enne tijdens colonne rijden rijdt ik vooorop en is er geen TDI die me inhaald
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: TD of TDI
Een 1.9 TD heeft standaard 50 Kw en geen 65 Kw en heeft 4 cilinders.
De 65 Kw (88 PK) uitvoering is een 2.5 liter 5 cilinder met blauwe I.
Of heb je in de tekst een foutje gemaakt?
De 1900 is zowiezo niet als TDI geleverd.
Gerard
De 65 Kw (88 PK) uitvoering is een 2.5 liter 5 cilinder met blauwe I.
Of heb je in de tekst een foutje gemaakt?
De 1900 is zowiezo niet als TDI geleverd.
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: TD of TDI
Je kunt er ook een intercooler opbouwen .
Je hebt een TD en Met intercooler een I erbij. TDI.
Je hebt een TD en Met intercooler een I erbij. TDI.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
Re: TD of TDI
de I is normaal wel van directe injectie en niet van intercoolerF. de Boer schreef:Je kunt er ook een intercooler opbouwen .
Je hebt een TD en Met intercooler een I erbij. TDI.
Ik rijd T-vier met veel plezier!!
- Lammert & Fenn@
- Berichten: 398
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:22
- Locatie: Buunermond
Re: TD of TDI
De man in huis heeft het voor mij na gekeken en idd een 50kw. Waar ik dat van die 65kw weg heb??????? Blijkt trouwens ook dat de bus van 1998 is. Nee niet blond .
En wat die TDI betreft, als we een andere bus zouden kopen dan wordt het zo wie zo een 2004 of nieuwer en dan zijn ze wel te koop 1900 TDI en 65kw. Toch?????? Gerard
We doen meerdere keren per jaar een poging om erop uit te gaan, zijn 1x naar Italie geweest maar niet weer moesten zelf soms mee lopen. Ritje Vinkel leverde nog geen 80km op. Mijn man altijd bij de weg als beroepschauffeur, heeft de HELE weg gemopperd en wil niet meer ver van huis met caravan er achter deze vw. Dit jaar in Opende geweest en ach de 80 werd gehaald, konden we in 1 uur er komen . Maar zelf rijd ik best wel veel voor mijn werk en inhalen is toch een probleem, de bus komt niet weg.
En wat die TDI betreft, als we een andere bus zouden kopen dan wordt het zo wie zo een 2004 of nieuwer en dan zijn ze wel te koop 1900 TDI en 65kw. Toch?????? Gerard
We doen meerdere keren per jaar een poging om erop uit te gaan, zijn 1x naar Italie geweest maar niet weer moesten zelf soms mee lopen. Ritje Vinkel leverde nog geen 80km op. Mijn man altijd bij de weg als beroepschauffeur, heeft de HELE weg gemopperd en wil niet meer ver van huis met caravan er achter deze vw. Dit jaar in Opende geweest en ach de 80 werd gehaald, konden we in 1 uur er komen . Maar zelf rijd ik best wel veel voor mijn werk en inhalen is toch een probleem, de bus komt niet weg.
Geniet van de mooie dingen, dat zijn er genoeg. Als je ze maar wilt zien.
- Pascal-141
- Berichten: 10830
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: TD of TDI
Dan is er wat mis met je 1.9TD ... Turbodruk verlies ? Katalysator verstopt ? (dichtgeslibte katalysator is vaak voorkomend wanneer er niet regelmatig eens mee "geblazen" word)Lammert & Fenn@ schreef:De man in huis heeft het voor mij na gekeken en idd een 50kw. Waar ik dat van die 65kw weg heb??????? Blijkt trouwens ook dat de bus van 1998 is. Nee niet blond .
En wat die TDI betreft, als we een andere bus zouden kopen dan wordt het zo wie zo een 2004 of nieuwer en dan zijn ze wel te koop 1900 TDI en 65kw. Toch?????? Gerard
We doen meerdere keren per jaar een poging om erop uit te gaan, zijn 1x naar Italie geweest maar niet weer moesten zelf soms mee lopen. Ritje Vinkel leverde nog geen 80km op. Mijn man altijd bij de weg als beroepschauffeur, heeft de HELE weg gemopperd en wil niet meer ver van huis met caravan er achter deze vw. Dit jaar in Opende geweest en ach de 80 werd gehaald, konden we in 1 uur er komen . Maar zelf rijd ik best wel veel voor mijn werk en inhalen is toch een probleem, de bus komt niet weg.
De 1.9TD heeft in goede conditie toch wel wat meer in huis , een caravan trekken zou geen probleem mogen zijn. Het is geen auto om sprintjes mee te trekken , maar hij brengt je wel overal .
Wat je nu kan doen om je 1.9TD wat beter te laten lopen :
1.katalysator leegmaken (kost je niks)
2.injectiepomp wat opdraaien .
3. turbodruk ietsje verhogen
Dan heb je al snel +/- 80PK , en dan komt die 1.9TD wel vlot weg hoor . En die ingrepen kosten je nagenoeg niks ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- F. de Boer
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 07 okt 2007, 21:18
- Locatie: Akkrum
Re: TD of TDI
Dat met de I erbij was een grapje. :klappenstijnh schreef:de I is normaal wel van directe injectie en niet van intercoolerF. de Boer schreef:Je kunt er ook een intercooler opbouwen .
Je hebt een TD en Met intercooler een I erbij. TDI.
T4 2.5TDI 102pk lange uitvoering 1999 dubb.cab. 1e eigenaar :)
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: TD of TDI
Ja dan heb je het wel over een T5 want na 2004 is er geen T4 meer geproduceerd.Lammert & Fenn@ schreef:En wat die TDI betreft, als we een andere bus zouden kopen dan wordt het zo wie zo een 2004 of nieuwer en dan zijn ze wel te koop 1900 TDI en 65kw. Toch?????? Gerard
En de 1900 TDI in de T5 heeft geen 65Kw (88 Pk) maar 77 Kw (105 Pk), en is een 4 cilinder motor.
Ach je bent nooit te oud om te leren toch?
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: TD of TDI
Bedenk wel dat het gras altijd groener is aan de andere zijde.
Als je nu een 2500 neemt bedenk dan wel dat er meestal weer sterkere zijn, je moet je kunnen berusten met het vermogen wat je hebt.
Ga anders een proefritje maken met een zware kar erachter om te kijken hoe zoiets rijdt en of je daar genoegen mee neemt.
Ik begrijp het wel dat manlief loopt te vloeken achter het stuur als je niks kan inhalen, da's echt een ergenis.
Maarja dikker rijden kost helaas ook dikkere centen :yingyang
Als je nu een 2500 neemt bedenk dan wel dat er meestal weer sterkere zijn, je moet je kunnen berusten met het vermogen wat je hebt.
Ga anders een proefritje maken met een zware kar erachter om te kijken hoe zoiets rijdt en of je daar genoegen mee neemt.
Ik begrijp het wel dat manlief loopt te vloeken achter het stuur als je niks kan inhalen, da's echt een ergenis.
Maarja dikker rijden kost helaas ook dikkere centen :yingyang
- Multivan Generation
- Berichten: 33915
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: TD of TDI
Gerard,GerJol 716 schreef: Ja dan heb je het wel over een T5 want na 2004 is er geen T4 meer geproduceerd.
En de 1900 TDI in de T5 heeft geen 65Kw (88 Pk) maar 77 Kw (105 Pk), en is een 4 cilinder motor.
Ach je bent nooit te oud om te leren toch?
Gerard
in de T5 is ook nog de smaak met 86 pk te krijgen, ook een 1,9 TDI
En zoals je reeds al schreef: ....
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: TD of TDI
Ach, mijn 102 pk is ook niet snel als de ambulance erachter hangt. Echt niet dat ik dan kan inhalen. Ja als ie leeg is, dan gaat ie nog wel richting de 145. Mijn kar weegt leeg 690 kilo trouwens.
Volgeladen, met een 205 van 900 kilo, ga ik niet harder dan 100, de bus kan nog wel maar het duurt heel lang en hij gebruikt dan zoveel diesel...
Onze vorige 2.4 diesel was ook niet vooruit te branden met zijn 78 pk, die kwam niet boven de 90 met volle ambu erachter. Dat trok ie niet. Nou waren de verstuivers wel wat slechter.
Maar goed, rookt de bus van jullie als je dan met pijn en moeite aan de gang ben met de sleurhut erachter??
mvg Rick
Volgeladen, met een 205 van 900 kilo, ga ik niet harder dan 100, de bus kan nog wel maar het duurt heel lang en hij gebruikt dan zoveel diesel...
Onze vorige 2.4 diesel was ook niet vooruit te branden met zijn 78 pk, die kwam niet boven de 90 met volle ambu erachter. Dat trok ie niet. Nou waren de verstuivers wel wat slechter.
Maar goed, rookt de bus van jullie als je dan met pijn en moeite aan de gang ben met de sleurhut erachter??
mvg Rick
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: TD of TDI
Ach Peter, dan is er dus nog hoop voor ze om aan een 86 Pk te komen, maar dan wel een T5 dus (na 2004).
Gerard
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan
Re: TD of TDI
Helaas Gerard nu heb je het mis . Bij ons in de club rijdt er wel een T4 van 2007/2008 . Ik weet helaas niet meer wie ???GerJol 716 schreef:Ja dan heb je het wel over een T5 want na 2004 is er geen T4 meer geproduceerd.
En de 1900 TDI in de T5 heeft geen 65Kw (88 Pk) maar 77 Kw (105 Pk), en is een 4 cilinder motor.
Ach je bent nooit te oud om te leren toch?
Gerard
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- GerJol 716
- Berichten: 2012
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:46
Re: TD of TDI
Nou maak me gek
Volgens mij kan dat dan alleen een importauto zijn, dus later op kenteken gezet, maar niet toen geproduceerd.
Maar laten we nu Lammert & Fenn@ niet op het verkeerde been zetten hé!
Gerard
Volgens mij kan dat dan alleen een importauto zijn, dus later op kenteken gezet, maar niet toen geproduceerd.
Maar laten we nu Lammert & Fenn@ niet op het verkeerde been zetten hé!
Gerard
Als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan