Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verlichting

vragen over de T4
Plaats reactie
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

verlichting

Bericht door daimen »

hallo


hallo ik ben op zoek naar het volgende,als ik mijn cv gebruik om de auto van slot te halen wil ik hebben dat mijn koplampen en binnen verlichting aan gaan wie o wie heeft ooit zo iets gedaan,of is dit in de vag com in te stellen :ie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33919
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: verlichting

Bericht door Multivan Generation »

vag com instelbaar----> nee zeker niet.
Je zoekt eigenlijk een comfort module.

Misschien is het wel mogelijk om je knipperlichten te laten knipperen bij ver- en ontgrendelen van de centrale portier vergrendeling.
Kabeltje vanaf het motortje naar de knipperlichten leggen..

Bij de nieuwere auto's zoals een T5 wordt zoiets wel via vagcom instelbaar,
maar bij de T4 dus niet...

Misschien is er wel iets te maken... :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

Multivan Generation schreef:Misschien is het wel mogelijk om je knipperlichten te laten knipperen bij ver- en ontgrendelen van de centrale portier vergrendeling.
Kabeltje vanaf het motortje naar de knipperlichten leggen..
Nou...ZO simpel is het niet, allereerst krijg je dan problemen als de verlichting aan gaat, dan wordt ook je CPV weer bediend.....
Daarnaast worden de motoren van de CPV bediend met een puls van 1-3 seconden, daarna weer spanningsloos....dus ook je licht weer uit.... Je zult toch wat electronica eraan moeten koppelen waarmee je vervolgens koplampen en binnen verlichting aanstuurt en niet vergeten te scheiden zodat de circuits elkaar niet onbedoeld beïnvloeden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: verlichting

Bericht door Egbert&Manon »

Bedoel je zoiets:




Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: verlichting

Bericht door daimen »

dit kwam ik tegen op het internet http://www.daylightrunning.de/html/vw.html
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: verlichting

Bericht door rick_k »

Kan toch gewoon met een timer relais lijkt mij.

mvg Rick
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

je lampen op het contact aan- en uitschakelen is niet zo moeilijk bij een VW, slechts één enkelpolig relais voor nodig dat je schakeld met de contact geschakelde (of nog mooier de laadstroomcontroledraad) hiermee onderbreek je de draad met constante spanning naar je lichtschakelaar....

dimlicht gaat via contact automatisch uit, die constante spanning onderbreken zorgt dat ook de stadslichten uit gaan als de auto van contact gaat. je laat de schakelaar gewoon op dimlicht staan en de rest gaat automatisch...

Voor coming home verlichting moet je zorgen dat de verlichting aan blijft na contact afzetten (en dan niet (alleen) de stadslichten) en aan gaat als je de deuren van het slot doet. Beide schakelingen moeten na een tijdje afschakelen. Op zich geen heel moeilijke schakeling denk ik, maar simpel een paar draadjes verbinden werkt niet zoals het moet...ook alleen een tijdrelais is niet echt de oplossing voor het complete comfort-idee
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: verlichting

Bericht door rick_k »

Naja, in zoverre, als je de deuren open, schakel je het timerrelais in, wat je koppel op het dimlicht. Als je de voeding van het relais buiten het contact ompak, zal gewoon dimlicht gaan branden.

Na de ingestelde tijd in het relais gaat het wel weer uit, dat wel.

Je kan met een maak/breek relais zorgen dat de verlichting uitschakelt met motorloopsignaal.

Dus in principe is het best te doen, maar wel met een hoop relaistjes.

mvg Rick
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: verlichting

Bericht door pluuke »

Hoe is je Duits en hoe is je soldeerbout.... :bifun
http://t4-wiki.de/wiki/ILSG
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: verlichting

Bericht door daimen »

VOLGENS MIJ ALS IK HET GOED LEES MOET JE MET DEZE MODUL JE COMING HOME /LEAVING HOME JE LICHTEN AANLATEN GAAN BIJ VER /ONTGRENDELEN VAN JE CV.
:gekte :gekte http://www.daylightrunning.de/html/vw.html
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

dat hoef je niet te schreeuwen, zonder schreeuwen had je ook antwoord gekregen :nuts

ja, zit óók een coming home functie op, maar primair een daglichtschakeling zodat je licht aan- en uit gaat met het aan en afzetten van de motor
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
daimen
Berichten: 558
Lid geworden op: 06 nov 2007, 09:03
Locatie: noorwegen

Re: verlichting

Bericht door daimen »

sorry roger caps lock stond :nuts
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: verlichting

Bericht door Roger B. (11)61 »

zoiets dacht ik al :lach

heb het niet doorgelezen HOE ze de coming/leaving home functie bedienen, begreep dat tijdsduur via lichtschakelaar ingesteld wordt.

en het bedient NIET je interieurverlichting volgens mij, alleen je verlichting.....

als je een interieurverlichting met vertraging hebt hoef je alleen maar met de puls van openen een massa aan je deurcontact-draadje te hangen (via relais, gestuurd met de puls voor je cpv open) dan gaat je interieur verlichting aan en na de vaste tijd die daar voor gebruikt wordt weer uit.

zelfde met een plus op de geschakeld-plusdraad van de interieurverlichting zetten gestuurd door de sluiten-puls van je CPV om je interieurverlichting uit te laten gaan als de auto gesloten wordt met de cpv
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie