Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Maatvoering van motorsteunen van de T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door René »

Ik zoek technische tekeningen om een T4 in de motor ruimte weer "op maat" te zetten. Deze wagen heeft een frontaaltje gehad en ik wil deze auto weer rechttrekken op een trekbank. De motor is nu wel geplaatst maar de schakelstangen lopen tegen de bak aan, er is te weinig ruimte om de aandrijfas die naar achter loopt te monteren. Op het oog kun je al zien dat de motorsteunen naar achter staan, dus die moeten weer terug gehaald worden.

Wie weet waar ik deze info kan krijgen?

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

bij een schade bedrijf halen ze dat toch ook ergens vandaan lijkt me..... en die trekbank staat vast niet in je eigen garage toch? kun je die info niet (laten) opvragen bij heet bedrijf waar die trekbank staat (of anders bij een carrosseriehersteller)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
bartt4
Berichten: 3254
Lid geworden op: 13 mar 2007, 00:16
Locatie: Stiens

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door bartt4 »

Neem aan dat je je eigen bus nog niet verkocht hebt. meten is weten. vanaf die gegevens gaan werken. Veel gedaan op me vrije zaterdagen.
tis een oude bank die we hebbe maar werkt perfect. rolmaatje er bij en gezond verstand kom je heel ver mee.
RUBBEREXPRESS
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door René »

bedrijf waar we gaan trekken heeft geen meet gegevens, en met eigenbus meten zal moeilijk gaan daar mijn motorruimte erg vol is.
Zal eens vragen bij een ander schade bedrijf of de dealer of die me kan ( en wil) helpen.

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Mijn motorruimte is nu heeeel erg leeg.... :bifun :bifun

als je even duidelijk aangeeft welke maten je wil hebben dan kan ik ze bij mijn auto misschien meten voor je
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door René »

Ik weet op dit moment even de op te meten maten niet, gaan over niet al te lange tijd de auto op de brug zetten en dan eens kijken wat we nodig hebben, zal anders aan mijn buurman vragen welke maten we nodig gaan hebben mbt het rechtzetten motor steunen.
Als ik wat meer weet, dan meld ik dat even, want als je zo alles kunt meten dan houd ik me aanbevolen.

Wat ik me wel kan indenken is de hart op hart maat van de grote gaten in de motorsteunen,

René
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

Als je me vóór pakweg zaterdag een mail kunt doen met een schets / foto met daarin welke maten je wil weten, dan ligt de motor er nog uit en kan het goed opgemeten worden. Ik ga niet wachten met inbouwen als je het niet erg vind..... maar moet nog e.e.a. doen thuis en aan de nieuwe motor/versnellingsbak voor ik met inbouwen kan beginnen....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door René »

Dat je niet wilt wachten snap ik volkomen, zal proberen te zorgen dat ik over de benodigde info beschik, dan meld ik dat wel, zoniet dan pech gehad, auto staat ook niet hier, dus moet daar ook nog naartoe, komt wel goed als de planning zo bekijk.

René
stijnh
Berichten: 1146
Lid geworden op: 13 mar 2008, 21:07

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door stijnh »

de mijnen staat hier zeker nog een half jaar zonder motor. (korte neus, maar motorophanging gelijk volgens mij)
Ik rijd T-vier met veel plezier!! :ikrij
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

kijk eens aan....dat gaat verder wel goed komen dus, die van stijn is nog leger dan die van mij

ik heb overigens na die crash van gisteren meer haast gekregen de boel terug te bouwen, moet vervoer hebben

(zie mededeling en test forum, topic bijna weetjeweller minder )
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: Maatvoering van motorsteunen van de T4

Bericht door René »

Maten meten wordt dus volgende week. Motor moet er eerst nog uit

René
Plaats reactie