Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 stallen

vragen over de T4
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

t4 stallen

Bericht door blauwebus »

Hello wjw'ers.

Helaas moeten wij onze fijne t4 stallen. Hierbij zoek ik dan een stalling, binnen stalling natuurlijk.
Ik heb er een gevonden in Berkel en Rodenrijs (ik woon zelf in Delft), maar die gast leek mij niet erg vriendelijk en was erg bot tegenover de vragen die ik stelde, we mochten er niet eens langs komen (ook niet 1 of 2 x per jaar) en hij had geen verzekering voor schade en dergelijke. Hij vraagt er wel 330,- p/j ervoor :ie .

Mijn vraag is dan of iemand in de wjw kring een goede stalling kent, of misschien ook zelf een plaats zelf heeft (natuurlijk eventueel tegen een wtw vergoeding). We zijn van plan om de t4 voor zo een 1,5 a 2 jr te stallen..

En het belangrijkste wat zijn de adviezen die ik kan opvolgen als ik de t4 wil stallen..

zoals de akku eruit halen...

Alvast erg bedankt voor de reacties..


Gr,

Ahmet
:T44EVER
Gebruikersavatar
sgsdebruijn
Berichten: 4379
Lid geworden op: 22 okt 2008, 11:15
Locatie: in de Hoeksche Waard

Re: t4 stallen

Bericht door sgsdebruijn »

check eens op caravanstalling op google misschien daar nog wat kans.

niet vergeten ieder jaar opnieuw te schorsen, zeker als je geen verzekering op de bus meer hebt.

Geintje kostte me 2 jaar terug 395 euro, geen APK en niet verzekerd rondrijden volgens onze NL overheid. Kever stond netjes op eigen terrein.
VW T4 Multivan 2.5TDI+++
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

Re: t4 stallen

Bericht door blauwebus »

ik heb wel gezocht op google maar de meeste stallingen accepteren geen auto' s. tenminste niet iets waar een motor in zit.

dat je het elk jaar opnieuw moest schorsen wist ik niet. en je hoeft toch je apk niet te vernieuwen als je auto is geschorst?

nu nog een stalling vinden....
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: t4 stallen

Bericht door Reny »

Ik weet dat in Schagerbrug Arli auto's stalt. maar dat is wel even uit de buurt bij je. Hij stalt ook oude auto's, campers e.d.
Het is in Schagen.
fotogalerij 1120
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: t4 stallen

Bericht door olle griese »

sgsdebruijn schreef:niet vergeten ieder jaar opnieuw te schorsen, zeker als je geen verzekering op de bus meer hebt.
Een kennis van me moest als marinier een jaar naar suriname en heeft zijn 2 jaar oude auto geschorst en UIT de verzekering gegooid.
Gestald in een caravanstalling.
Bij terug komst was zijn auto weg, gestolen.
15000 euro weg...........
Dus?..........nooit uit de verzekering gooien
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

nieuwsgierigheidsvraagje? waarom moet je stallen?

een auto die geschorst is HOEF je niet APK te keuren en HOEF je niet te verzekeren, je moet wel elk jaar de schorsing vernieuwen (dus kost je elk jaar (wat is het, 69 euro?)opnieuw schorsingskosten.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: t4 stallen

Bericht door pluuke »

Ik heb een geschorste Kever (en een rijdende :yes ), kost 22,70

Overige Kosten schorsing:
• Personenvoertuigen tot 15 jaar en bedrijfswagens onder 3500 kg tot 15 jaar €68,00
• Bromfietsen € 10,00
• Alle andere voertuigen € 22,70
• Verlengen schorsing € 22,70
• Verlengen schorsing bromfiets € 10,00
• Opheffen schorsing € 0,00
• Voertuigen tot 15 jaar schorsen binnen 1 jaar na opheffen vorige schorsing €113,50

zie ook :
https://burger.rdw.nl/Diensten/Schorsen ... orsen.aspx
Het schorsen kan nu ook online, je hoeft niet meer naar het postkantoor.
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

Re: t4 stallen

Bericht door blauwebus »

@ olle griese:

bedankt voor je tip, ik dacht juist het omgekeerde, gwn niet verzekeren. nu wel verzekeren dus. kost 65 euro p/m verzekering.

@ roger b:

ik wil mn busje gwn van vakantie tot vakantie gebruiken. heb nu een kleine auto gekoscht voor woon werk verkeer, meer doe ik er niet mee. daarom wil ik dan ook niet alleen al 110 euro aan belasting p/m betalen voor een auto waarmee ik van huis naar werk rij snappie :) (het is wel een uitstekende :T44EVER , maar soms kan het niet anders jammer...
dan kan ik beter stalling kosten betalen en de verzekering. das goedkoper dan met belasting. heb jij dan misschien een betere oplossing dan stallen? wie weet....

@ pluuke:

bedankt voor je informatie :yes
olle griese
Berichten: 1489
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:00

Re: t4 stallen

Bericht door olle griese »

Je moet even met je verzekering overleggen dat hij is geschorst.
Wel voor brand en diefstal verzekeren maar verder niet.
Kost niet zo veel.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

Tja.... ik lees je verhaal verkeerd of begrijp het in elk geval niet, je wil je bus van vakantie tot vakantie gebruiken... ik neem aan dat je alleen in de vakantie ermee wil rijden? anders gebruik je hem 48 weken wel en 4 weken niet.....

je kunt overwegen om te bouwen naar camper, kost even wat, maar daarna val je in het kwart tarief, da's een stukkie goedkoper (75% :knipoog )en je blijft toch de bus als auto beschikbaar houden. Zijn hier op het forum wel wat voorbeelden te vinden van campers met meer dan 4 zitplaatsen.
Als je handig genoeg bent om het zelf te doen, en de materialen tegen goede prijzen kunt kopen vallen de kosten nog enigszins mee en heb je de materialen in een jaar of 2, 3 terug verdient aan de belasting en misschien zelfs de verzekering.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

Re: t4 stallen

Bericht door blauwebus »

Nee Roger, alleen in de vakantie. dus gwn met de bus naar vakantie en daarna weer stallen tot de volgende vakantie. das dus 4 of 5 weken rijden en daarna ongv 2 jaar stallen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

tja, ik zou bijna zeggen, verkoop die bus en huur een bus of camper voor je vakanties
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

Re: t4 stallen

Bericht door blauwebus »

nee joh, verkopen gaat net iets te ver denk ik :) het is hele fijne bus, en tijdens de vakanties rij ik veeeel km'ters
(con)standkachel
Berichten: 54
Lid geworden op: 21 mei 2007, 23:17
Locatie: Rotterdam

Re: t4 stallen

Bericht door (con)standkachel »

Toen ik nog een luchtgekoelde T3 reed kwam ik voor onderhoud bij Paalman in Pijnacker. Da's zowat om de hoek :knipoog
Hij heeft een stalling en soepele voorwaarden voorzover ik het me herinner.

http://www.luchtgekoeld.nl

Eelco.
Dehler Profi GL
rick_k
Berichten: 1679
Lid geworden op: 05 apr 2009, 22:01

Re: t4 stallen

Bericht door rick_k »

Als je een bus stal is het toch inboedel??

Dacht ik zo...

mvg Rick
Plaats reactie