Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

iemand ervaring me HR schroefset?

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door raymondo »

ik heb nieuwe TSWvairano velgen besteld in 20 inch.. 8 j voor en 10 j achter.en na 180000 km met originele schokbrekers en verlaagde Vmaxx veren werd het ook wel eens tijd voor een andere schokbrekerset dus nu zit ik te overwegen om HR te bestellen omdat deze schokbrekers gebruiken van Billstein waar ik eerder altijd goed te vreden over was... ik vond op de site van Stroeve motersport 2 sets FK en ook nog 2 Sets KW... Graag hoor ik wat meningen..

alvast bedanktAfbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Donald4Motion »

He' Raymondo,

Ik heb ook zo'n KW Schroefset (V3) onder me bussie.
Doet het geweldig maar wel erg gevoelig met gewicht achterin.
Daar bedoel ik mee dat je wel aan de vering voelt of je 50kilo meer of minder erin gegooit heb of niet, hij zakt vrij snel in achter.

Persoonlijk zou ik voor iets stuggers kiezen achter. De vering kan achter 750Kilo belading hebben, en da's niet heel veel.

Ik rij bijna altijd met een lege bus(Multivan) en ben er wel erg over te spreken en erg blij mee :ikrij
Maar als ik altijd met gewicht achterin zou rijden dan zou ik het toch wat stugger willen hebben :yingyang


wat voor banden en bandenmaat ga je eigenlijk om die sloffen gooien?
Ziet er erg dik uit met die mooie chrome diepe rand :winter
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door heemskerk »

Donald4Motion schreef:He' Raymondo,

Ik heb ook zo'n KW Schroefset (V3) onder me bussie.
Doet het geweldig maar wel erg gevoelig met gewicht achterin.
Daar bedoel ik mee dat je wel aan de vering voelt of je 50kilo meer of minder erin gegooit heb of niet, hij zakt vrij snel in achter.

Persoonlijk zou ik voor iets stuggers kiezen achter. De vering kan achter 750Kilo belading hebben, en da's niet heel veel.

Ik rij bijna altijd met een lege bus(Multivan) en ben er wel erg over te spreken en erg blij mee :ikrij
Maar als ik altijd met gewicht achterin zou rijden dan zou ik het toch wat stugger willen hebben :yingyang


wat voor banden en bandenmaat ga je eigenlijk om die sloffen gooien?
Ziet er erg dik uit met die mooie chrome diepe rand :winter
nu we toch in de veer en verlaaghoek zitten heb ik 'r ook een; hoeveel lager is de multivan tov de ordinaire transporter? ik sta in dubio (maar ik neem geen enkel risico :bifun ) tussen eibags (4cm) of een bespeeld setje van een moelivan(?cm)
Gebruikersavatar
BigRuud
Berichten: 486
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:49
Locatie: Fryslan

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door BigRuud »

2 cm.

Kortste antwoord aller tijden :yes
WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Donald4Motion »

Als je de optie ' sportonderstel' hebt op je MV dan is die 2cm verlaagd
Ik zou dan eerder voor de 4cm gaan maar 5cm staat weer helemaal goed met 20inch :toppie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door raymondo »

ik rijd nu op 20 inch.... 245-35 voor en 275 35 achter... vredestijn.. moet ik zeggen achter is draagvermogen geen probleem. maar voor voor zit ik er iets onder... maar ja... ik rijd meestal met 5 personen en wat gereedschap. en gfa zo 2 a 3 keer per jaar naar roemenie.. en race dus lekker over auto banen en door bergen.. me bus heb dat altijd super gedaan.. allee deze zomer had ik me achilles banden aan laten smeren... omdat er toen niks anders op heel korte termijn voor me vakantie te krijgen was... dat eindigde binnen 3000 km met 2 ontplofte voorbanden.. oververhit.... hadden een extra load codering en me bus was leeg maar... toch niet bestand tegen mijn rijstijl..... en het vermogen van me busje.... en daardoor 2 wielen goed krom gereden en deze werden niet meer gemaakt... dus vandaar. maar gelukkig zit er een gepolijste rand in nu en geen chroom zoals me vorige set.. want ook chroom bladert los... op hoge temparaturen van je wielen... ik hoop datnu niet meer te hebben...

ik heb toch nog eens gekeken.. maar denk dat zo hr set toch het meest geschikt lijkt voor mij.. lekker laag en rondom instelbaar...dus ben benieuwd ga ze morgen toch maar bestellen dan heb ik hem eind volgende week wel weer klaar hoop ik...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Donald4Motion »

Die vredestein Sessanta's zijn toppertjes vind ik :toppie

Al je de set 5cm verlaagd, staat dat erg goed op 20inch :knipoog


Succes en post ff piccie's he' :zwaai
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door raymondo »

zal ik zeker doen.. maar moet wel vast vermelden.. dat die bus nog overgespoten gaat worden op korte termijn.. zit wel wat schade aan nog..haha maar komt goed....... ben even rustig aan het kijken nu voor een leuke niet te overdreven spoilerset.. voor aan bestaande bumpers.... maar als de wielen en verlaging er op zit.. dan stuur ik vast een foto hier heen..
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

raymondo schreef:ik rijd nu op 20 inch.... 245-35 voor en 275 35 achter...

Waarvoor dienen de achterbanden breder te zijn dan de voorbanden?
Is dit om de rij-eigenschappen te verbeteren of gewoon voor de looks?

MVG
Yasmine & Wesley
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door raymondo »

ik vind diepe velgen met een rand mooi.. maar een diepe rand rondom vind ik niet mooi. dus small voor breed achter....
vandaar de banden maat zo....maar voor het draag vermogen kan ik beter breed rondom doen. die smalle banden hebben ze bijna niet in hoog draagvermoegen
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Donald4Motion »

Raymondo, misschien is wrapen wel iets voor je?!
Net als de ex bus van Ricky T5 :knipoog
Gebruikersavatar
Yasmine D & Wesley V
Berichten: 573
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:54
Locatie: Belgie, Bazel

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door Yasmine D & Wesley V »

raymondo schreef:ik vind diepe velgen met een rand mooi.. maar een diepe rand rondom vind ik niet mooi. dus small voor breed achter....
vandaar de banden maat zo....maar voor het draag vermogen kan ik beter breed rondom doen. die smalle banden hebben ze bijna niet in hoog draagvermoegen
:yes :T54LIFE
VW T6 Caravelle Highline 204pk Dsg 4 motion, full option. :T6NOLESS
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: iemand ervaring me HR schroefset?

Bericht door raymondo »

mmmmmmm heb dat zitten lezen van dat wrappen......... maar denk niet daar daarmee me schades verdwijnen........

haha nee zo bedoel ik het niet.. maar moet nieuwe achterdeur in nieuwe bumper nieuw voorscherm....
me zijsherm aan bestuurders kant is een beetje goed gedeukt..

dus moet aardig wat aan gedaan worden.. en ben nu8 bezig met mee schadeherstel in roemenie........ voor iet speciaals er van te maken..
alle schade herstellen zonder delen te vervangen. en met spuiten kost 800...... maar ik vervang de delen en gelijk een spioler pakje er aan....

en kijk wel wat ik met de kleuren doe heb wel wat ideeen.. maar word wel een aparte bus hooop ik
Plaats reactie