Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t4 stallen

vragen over de T4
gait
Berichten: 152
Lid geworden op: 30 jan 2009, 19:26

Re: t4 stallen

Bericht door gait »

In caravanstallingen mag je vaak niet iets stallen met accu's er in of gasflessen. Dit heeft m.i. te maken met de caravanstallingverzekering. Misschien accu er uit een optie bij sommige stallingen? Stallen kost volgens mij ook al gauw 300-400 euro. Kun je ook een beetje extra belasting van betalen en doorrijden misschien?
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: t4 stallen

Bericht door Reny »

Er zit een verschil in verzekeringen tussen caravan en camperstallingen. Op zich logisch want hoeveel je er ook uithaalt je tank en je motor blijven zitten.
Misschien kun je een deal sluiten met een camperstalling. Deze zijn wel duurder maar de meeste camperbezitters halen hem ook vaker :lach
In de gemiddelde camperstalling betaal je per meter lengte. Maar gezien het aantal keren dat jij hem wilt gebruiken zou ik een stalling buiten de randstad zoeken (veel goedkoper), navraag doen naar de verzekering van diegene, en je eigen bus ook in de verzekering laten.

En de kosten afwegingen, sja die zul je zelf moeten doen :toppie
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: t4 stallen

Bericht door Peter 887 »

Reny schreef:Er zit een verschil in verzekeringen tussen caravan en camperstallingen. Op zich logisch want hoeveel je er ook uithaalt je tank en je motor blijven zitten.
Misschien kun je een deal sluiten met een camperstalling. Deze zijn wel duurder maar de meeste camperbezitters halen hem ook vaker :lach
In de gemiddelde camperstalling betaal je per meter lengte. Maar gezien het aantal keren dat jij hem wilt gebruiken zou ik een stalling buiten de randstad zoeken (veel goedkoper), navraag doen naar de verzekering van diegene, en je eigen bus ook in de verzekering laten.

En de kosten afwegingen, sja die zul je zelf moeten doen :toppie
Reny,
Kun jij mij even een naam en /of een tel nr doorgeven van die stalling in schagen.
Ik wil die van mij van de winter ook lekker binnen hebben.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: t4 stallen

Bericht door Reny »

http://www.arli.nl/

Hier staan de contact gegevens, hij heeft ook een site voor de caravan/camperstalling maar daar kan ik zo gauw geen nummers vinden. Hij zit bijna vol maar de laatste keer dat ik er was had hij nog plek voor enkele auto's.
Zijn naam is Arjen Ligthart
fotogalerij 1120
Gebruikersavatar
blauwebus
Berichten: 14
Lid geworden op: 16 mei 2009, 01:28

Re: t4 stallen

Bericht door blauwebus »

@gait: er zit een groot financieel verschil tussen stallen en gwn rijden. als ik gewoon door zou rijden kost het mij per jaar zo een 2500 euro. als ik mijn auto gaat stallen dan is het financiele plaatje ongv 600 a 700 euro per jaar. das een verschil he :ie .

@reny: bedankt voor je info. ik ga het dan maar ook eens buiten de randstad proberen.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

1800 á 1900 euro verschil, maar daar moet je dus wel een andere auto voor erbij nemen die je voor de resterende periode gebruikt..... of je dan nog veel bespaart weet ik niet, die andere auto moet ook verzekerd en belasting betalen..... en tja, het blijft een ANDERE auto je :ikrij niet in je T4...
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: t4 stallen

Bericht door SCOTT »

en het kostenplaatje zal ook nog oplopen, door een wagen die veel stil staat ....
Dan denk ik aan accu, banden, en andere onderdelen aan de motor: rubber slangetjes etcc


Zeg toch gewoon dat je er later een oldtimer van wilt maken :yes :klappen
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

oldtimervrijstellingen waren toch al afgeschaft?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
SCOTT
Berichten: 672
Lid geworden op: 19 okt 2008, 18:53
Locatie: België

Re: t4 stallen

Bericht door SCOTT »

Roger B. schreef:oldtimervrijstellingen waren toch al afgeschaft?
Wat bedoel je daarmee Roger? hoe werkt dat in Nederland?


(ik ben van Belgie, waarschijnlijk andere regelgeving)
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 - Afbeelding
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km
VW - Das Auto
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: t4 stallen

Bericht door Roger B. (11)61 »

eerst was het zo dat auto's ouder dan 25 jaar vrijstelling voor belasting kregen en ouder dan bouwjaar -ik meen-1960 zelfs apk-vrij waren.
vrij recent is besloten dat auto's vanaf -ik meen- 1985 niet meer belasting vrij zullen worden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie