![fun :yes](./images/smilies/yes.gif)
![fun :toppie](./images/smilies/toppie.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
![fun :jumpklap](./images/smilies/jump.gif)
Zaterdag hebben we er een latertje van gemaakt, om 2.00 stond ie in elkaar. Alleen nog de krukasbout natrekken (moest ik nog tool voor in elkaar lassen), Slangetje op maat maken voor de standkachel, de wielen erop, steunbeugeltjes voor de bumper vastschroeven, en vloeistoffen vullen.
Vandaag na het ontbijt is Peter begonnen met de bumpersteunen en het slangetje terwijl ik even een blokkeertool in elkaar gebakken heb om de krukasbout vast te zetten.
Toen de tool klaar was hebben we die bout even loeihard vastgezet
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Toen de auto naar buiten gerold en de tuinslang op het koelsysteem aangeloten en dat even doorgespoeld.
En toen het Moment Suprème....... Starten.
Uiteraard door lucht in de leidingen even wat door moeten starten, maar op zich sloeg ie toch vrij snel aan.
Liep eigenlijk meteen al mooi en soepel. Ook snel oliedruk, dus alles toppie.
Nadat ie een tijdje gelopen had en redelijk richting bedrijfstemp was hebben we VAG-com eraan gehangen om storingen en timing te controlleren. De storing die de motor in de donorauto ook al produceerde (inspuitbegin niet goed) kwam ook nu naar voren en de timing stond wat verkeerd (118 ipv 65), Dus die even......nouja even goed zetten.
Toen de geleide rol maximaal versteld was in de juiste richting zaten we op 80 ongeveer..... Tja, dan moet je het nokkenas riemwiel verstellen op de nokkenas. Even beredeneren welke kant op, bout lossen, en de boel iets verdraaien.... Helaas... iets, was iets te veel en ik zat buiten de schaal. Daardoor kun je niet zien of je nou toch de verkeerde kant op gegaan bent, of dat je simpelweg te ver gegaan bent. Dus tikkie teurg... En toen startten maar niet aanslaan.... Na wat proberen weer binnen de schaal en met hele kleine stapjes richting het juiste tijdstip.
Ondertussen was de lunch klaar dus hebben we eerst even gegeten en na de lunch nog een heel klein beetje fijnafstelling en toen proefrijden. Peter de eer gegeven (kun je tenminste iemand de schuld geven als het mis gaat
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
Voor peter weg ging hebben we nog even het scharnierpunt van de pook ingespoten met derailleurvet en nadien heb ik die 0,3 liter v-bak olie er nog bij gedaan en het water vervangen door koelvloeistof....
Toen ben ik zelf gaan rijden, de bak schakelt nu minder hakerig dan vamiddag vroeg en 200% beter dan die oude....
Turbo fluit duidelijker dan mij oude, al heb ik het idee dat ie nou iets minder fel trekt, wel bij lagere toeren al. Maar de motor loopt mooi en rustig en de bak schakelt goed en veel beter dan mijn oude....
Was een leuk en enerverend klusje, al met al toch wel wat werk... maar het was leuk om te doen, het resultaat is zeeer bevredigend en met Peter erbij was het ook gezellig om te doen.
Peter bedankt voor al je inzet, voor het proefrijden bij Pascal, voor het meedenken over, ophalen en regelen van materialen.
Diana en Eliane, Bedankt dat ik Peter drie dagen mocht lenen.
Pascal, Bedankt voor de fijne motor.
Oscar bedankt voor de onderdeelnummer in het medeleven in je SMS-jes, maar we zeiken niet, het is echt een diesel hoor
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
![fun :bifun](./images/smilies/bigfun.gif)
straks nog wat fototjes