Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vraagje over een T4 westfalia.

vragen over de T4
Plaats reactie
wim 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 19:18

Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door wim 2 »

Moet je alle schroeven van het zijpaneel losdraaien om bij de huishoudaccu te komen van een VW T4 westfalia???
Of kan dit makkelijker gebeuren?

Op het schermpje voor in de bus (boordcomputer) staat een accu afgebeeld en deze laat vooraan een klein zwart balkje zien en achteraan een lang zwart balkje daartussenin branden geen balkjes, weer iemand wat hier de betekenis van is.
wilko
Berichten: 315
Lid geworden op: 08 jun 2007, 21:30

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door wilko »

Het schermpje geeft, als de huishoudaccu niet wordt gebruikt doordat alle stroomgebruikers uit staan, de situatie weer zoals jij omschrijft. Indien je een stroomverbruiker aan doet (bv. de koelbox) dan veranderd de display na enige tijd en wordt de capaciteit d.m.v. 10 streepjes weergegeven. Hoe meer streepjes des temeer capaciteit er nog in de HHaccu zit.
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door Tinus »

De tussen ruimte kun je pas zien als er stroom gebruikt word..
als de accu's net geladen hebben is alleen het eerste en de laatste streepje zichtbaar..

IOm bij de huishoud accus te komen haal je het achterte beddeel er uit en hoef je
alleen maar de 2 schroefjes los te draaien van het klepje onder de hangkast..
T4 California Event 2.5TDI 2002
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2037
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door chv »

Beste Wim2,
Tenzij je een apart luikje in het zijpaneel hebt (bij de vroege modellen) moet je inderdaad alle schroeven losdraaien en het hele zijpaneel loshalen. Nou ja alle, valt wel mee toch, een stuk of vijf zes?

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door Leo45 »

Inderdaad het hele paneel inclusief het deurtje van de gasbak.
Zijn volgens mij overigens maar een paar schroeven een aantal waarop de bedplankhouder zit en dan onderin en aantal met een platte kop.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Gebruikersavatar
Reny
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 aug 2008, 15:38
Locatie: Heerhugowaard

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door Reny »

Ik heb onderin de plankenkast (die naast de kledingkast zeg maar) ook nog een klein luikje naar de accu's. Ik moet wel toegeven dat als je daardoor iets wil doen je in het rijke bezit van smalle handen moet zijn. Maar volgens mij prima om te meten.
fotogalerij 1120
wim 2
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 sep 2009, 19:18

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door wim 2 »

Bedankt voor jullie snelle reakties, ik heb alle schroeven los gedraaid alleen de 2 grootste schroeven waarin je de bedplankhouder klikt deze zitten muurvast en de schroeven zijn haast dol gedraaid.
Ik moet maandagavond toch nog langs de garage (lekt olie) en dan vraag ik gelijk of hij de schroeven los krijgt deze hebben natuurlijk goede en grotere schroevendraaiers.

We hebben de bus sinds afgelopen zaterdag en hebben deze nu netjes ingericht om volgende week 2 weekjes naar Frankrijk te gaan maar nu die olielekkage eerst na laten checken.
Bij het bedrijf waar ik de bus kocht lag geen olie onder de bus want daar heb ik nog extra op gelet.
Bij thuiskomst de bus in de garage gezet en de andere dag lag er olie onder.
We hadden wel bijna 200 km. gereden.
Misschien lagere tijd stil gestaan en nu een of andere pakking stuk.
We zien wel.
Leo45
Berichten: 1452
Lid geworden op: 11 jan 2007, 15:23

Re: Vraagje over een T4 westfalia.

Bericht door Leo45 »

Kijk de lekkage goed na want als het er onder ligt is het eerst al door de bodemplaat heen. Het kan zijn dat er op je bodemplaat een plasje lag en dat dit door het rijden eraf is gegaan. beste is dan ook de auto zonder plaat eens een tijdje te laten staan.

maar als je 'm net hebt is het eigenlijk meer een zaak voor de garage. Als je alleen de spanning van de hh-accu wil meten hoef je niet de plank enzo los te halen als je een plug hebt voor de sigrettenaanstekker achter de bestuurdersstoel kan je daar ook de spanning op meten.

Leo
T4 2.5TDI automaat RIP
Plaats reactie