Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

ledverlichting T4

vragen over de T4
Plaats reactie
hertog
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:45

ledverlichting T4

Bericht door hertog »

Is het mogelijk om in mistlampen van mijn T4 wijsneus :driveT5 ledverlichting te monteren om te gebruiken als overdaglicht verlichting zonder dat de achterverlichting aanstaat? Kijk b.v. naar Audi BMW,
Groeten Hertog :T44EVER
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ledverlichting T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

alles kan.... of het helemaal volgens :politie en "zijn versie van de wet" goed is en toegestaan is een tweede.

Hoe je de ledverlichting in de mistlamp bouwt is afhankelijk van je wensen (wil je de mistlamp nog als mistlamp gebruiken, of alleen als dagrijverlichting)

Het aansluiten kun je het best zo doen:
Afbeelding

zo gaan de lampen vanzelf aan als je de auto op contact zet of de motor loopt en weer uit zodra je de gewone verlichting aanzet (dat wil de wet namelijk graag)

De vierkantjes zijn relais, van de linker gebruik je het maak kontakt, van de ander het verbreek kontakt.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
hertog
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:45

Re: ledverlichting T4

Bericht door hertog »

Oké Roger bedankt voor je info heel duidelijk , of het volgens "de wet" is toegestaan zal ik me laten informeren,
waarom bij B.V. Audi en BMW wel en andere type auto's niet zou je zeggen.
Ik wil de lampen dan in led uitvoering alleen gebruiken als dagrijverlichting en niet als mistlamp want die gebruik ik nooit.
Gr. Hertog
Roger B. schreef:alles kan.... of het helemaal volgens :politie en "zijn versie van de wet" goed is en toegestaan is een tweede.

Hoe je de ledverlichting in de mistlamp bouwt is afhankelijk van je wensen (wil je de mistlamp nog als mistlamp gebruiken, of alleen als dagrijverlichting)

Het aansluiten kun je het best zo doen:
Afbeelding

zo gaan de lampen vanzelf aan als je de auto op contact zet of de motor loopt en weer uit zodra je de gewone verlichting aanzet (dat wil de wet namelijk graag)

De vierkantjes zijn relais, van de linker gebruik je het maak kontakt, van de ander het verbreek kontakt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: ledverlichting T4

Bericht door Roger B. (11)61 »

omdat nieuwe auto's een typegoedkeuring hebben met die lampen en alles wat jij zelf in elkaar hobby-t geen E-keur heeft en dus eigenlijk niet is toegestaan op de openbare weg


Als je de mistlampen niet meer als zodanig gebruikt heb je relatief veel vrijheid, je kunt het glas loshalen van de reflector (men zegt dat in een oven leggen (niet TE heet) helpt om de kit los te krijgen) en dan in de reflector alles naar wens inbouwen en vervolgens de reflector weer waterdicht op het glas lijmen met kit....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: ledverlichting T4

Bericht door niels »

Hallo Hertog, Roger heeft gelijk, heb zelf met H3 led-pitten geprobeerd, maar dat is het nét niet, en daar zit geen CE-keurmerk op.

Laat even weten wat je er voor lampen in wilt monteren, ben namelijk ook op zoek naar zoiets.

Gr. Niels
hertog
Berichten: 5
Lid geworden op: 05 okt 2009, 14:45

Re: ledverlichting T4

Bericht door hertog »

Hallo Niels,
Wat voor lampen ik wil monteren noem ik maar gemakshalve Ledverlichting, kijk naar Audi b.v. als er lezers zijn die een oplossing of advies hebben
verneem ik dat graag, het moet natuurlijk wettelijk toegestaan zijn.
Groet Hertog
niels schreef:Hallo Hertog, Roger heeft gelijk, heb zelf met H3 led-pitten geprobeerd, maar dat is het nét niet, en daar zit geen CE-keurmerk op.

Laat even weten wat je er voor lampen in wilt monteren, ben namelijk ook op zoek naar zoiets.

Gr. Niels
Gebruikersavatar
Wisselman
Berichten: 229
Lid geworden op: 31 jul 2009, 17:44
Locatie: Heerhugowaard

Re: ledverlichting T4

Bericht door Wisselman »

Iemand deze al eens gezien of zelfs gemonteerd?
Mss iets voor Hertog?


GroeT4 :zwaai
Richard
:T44EVER
Praat niet over jezelf, Dat doen wij wel als je weg bent.....
Een dag geen spoed gereden, is een dag niet geleefd........
Mijn Bussie
WJW 1149
john 694
Berichten: 671
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:33
Locatie: noord-holland

Re: ledverlichting T4

Bericht door john 694 »

heb ze van de week binnen gehad maar nog geen tijd om te monteren weet nog niet waar :adhd
deze week ook nog n iet denk ik vrijdag op vacantie naar espanja :jump :jump
dus moet nog ff wachten
gr john
Grey is the limmit
zeg niet wat je weet maar weet wat je zegt!
T5 2,5l 130 pk lwb 2 abt november2008 :driveT5
Plaats reactie