Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

winterbanden vraagje

vragen over de T5
xswhite
Berichten: 134
Lid geworden op: 14 okt 2009, 22:00
Locatie: kop van Noord Holland
Contacteer:

het is geworden:

Bericht door xswhite »

thnxs John!

ik heb vanmiddag mijn vaste garage gebeld, na diverse prijzen te hebben opgevraagd.
en met een prijsverschil (nieuw) van 120 eurie (voor 4) tussen staal en LM,
heb ik een paar LM besteld met winterbanden (naar hun inzicht)

daar ging mijn zakgeld....dat moge duidelijk zijn

ik heb met mijn vorige auto's ook altijd winterbanden gereden (alleen met de Pajero niet, maar die reed op tereinbanden dus dat was ook niet nodig),
stuk veiliger, zeker in de sneeuw (zat vroeger minimaal 4 weken per jaar in Zwitserland)

Maarja, ik ben een vrouw, en die willen ook nog een beetje mooi......dus vandaar toch LM.
de kans dat er kettingen onder moeten is half maart niet heel groot, zeker niet in het dorp waar ik heen ga,
maar in het ergste geval gooi ik er een stuk vilt tussen aan de voorzijde,
en ik rij anders 6 maanden per jaar op zwarte velgen....en dat vind ik geloof ik toch minder mooi....

sneeuketingen huur ik gewoon voor een weekje!
Na 6,5 jaar T5 tdi multivan Highline 174pk automaat in blinkend Murano rood

......nu T5 midnight blue metalic 4 motion DSG-179 pk verlengde DC :T54LIFE
SanderS
Berichten: 99
Lid geworden op: 12 nov 2008, 15:06

Re: winterbanden vraagje

Bericht door SanderS »

In tegenstelling tot wat veel mensen denken, zijn winterbanden in Duitsland NIET zonder meer verplicht in bepaalde maanden. Wèl moet je de juiste banden hebben voor de omstandigheden op dat moment. Dus wanneer het december en 12 graden is, zijn deze NIET verplicht. Wanneer je bijv. in sneeuw of bij zeer lage temperaturen een aanrijding krijgt, en je hebt geen juiste (winter)banden, dan kun je aansprakelijk gesteld worden.

Natuurlijk is het wel aan te raden om in de wintermaanden winterbanden onder je auto te hebben, wanneer je naar Duitsland gaat. Dit omdat er een grote kans is dat de omstandigheden er om vragen.
Danny
Berichten: 465
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:11
Locatie: Tussen Turnhout en Antwerpen

Re: winterbanden vraagje

Bericht door Danny »

Zo zie je maar... veel gelul en professioneel "gezwam" door sommigen en dan klopt er geen reet van :bonk
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: winterbanden vraagje

Bericht door pieters »

Hallo wjwellers,

Tsja winterbanden,
Het probleem is dat je omstandigheden dat je voordeel hebt van winterbanden, in nederland maar weinig voorkomen.

En die ene keer, dat je voordeel hebt van juist je winterbanden, en een aanrijding hebt weten te vermijden door de betere grip van de winterbanden, zul je er waarschijnlijk niet over nadenken en normaal vinden.

Als je het proefondervindelijk zou kunnen testen dan weet ik zeker dat iedereen onmiddelijk winterbanden gaat monteren.
Zet twee t5, op een test weggetje, zeg bij min 5, beetje sneeuw, beetje ijs enz.
Een op 235 55 17 , en een op winterbanden, 215-65-16.
Dit verschil is zo enorm dat iedereen onmiddelijk begrijpt wat het nut van winterbanden is.

Als je je winterbanden gewoon op rijd zijn er eigenlijk geen meerkosten aan verbonden.

Succes allemaal.
Plaats reactie