Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

t5 total loss...

vragen over de T5
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

t5 total loss...

Bericht door raymondo »

ik heb een vraag.... ( hoef geen medelijden) heb vorig weekend me bus total loss gereden op een boom... met iets te hoge snelheid ben ik in duitsland uit een scherpe bocht gegleden en tegen een boom aan gekomen ik had me gordel om dus wat betreft geluk gehad maar helaas toch wel me rug in het midden gebroken door de klap naar voren.... maar nu is dus me vraag.... hoe hard moet je gaan voor de airbags gaan werken?? ik heb links voor me velg na genoeg tegen de voor deur zitten en de radiateur zit vast op het blok...... dus de klap was hard..... maar........ de airbags zijn nog intact..... zoals ik zei dit is me vraag de rest is eigen schuld...
Gebruikersavatar
Mastodont
Berichten: 601
Lid geworden op: 24 apr 2008, 15:58
Locatie: Kennemerland/Haarlem
Contacteer:

Re: t5 total loss...

Bericht door Mastodont »

Zulks zou ik me ook afvragen ...... :ie
Zo te lezen een beste klapper, dus zouden die luchtzakken moeten klappen.....
Waan mezelf ook altijd redelijk veilig met die dingen.
Bus is minder belangrijk als inzittende! Komt het goed met je rug ??

Sterkte !
Grt Mastodont
Chevrolet Suburban 454Cui (7,4 L) Silverado 1986
Mercedes-Benz 300E W124 1986
Transporter T5 TDI 2005 (verkocht 15-12-2010)
Transporter T3 Syncro Doka 1986 - (verkocht)
Kawasaki Z1300 1981
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: t5 total loss...

Bericht door Donald4Motion »

Heb je wel airbags in je stoelen?

de airbags voor zouden pas afgaan bij een frontale klap.

Als je airbags in je stoelen en stijlen hebt moeten die wel 'af' gaan.



Je hoeft geen medelijden, maar wel mooi klote voor je man. eigen schuld of niet!
Hoop dat je snel weer opknapt met je rug :wjw
Remy
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jan 2007, 12:59
Locatie: Born

Re: t5 total loss...

Bericht door Remy »

Hallo,

Allereerste succes met je genezing, de rest is maar blik en vervangbaar moet je maar denken.

De frontairbags (stuur en dashboard) gaan af bij een aanrijding die frontaal of tot een hoek van zo'n 30 graden plaatsvindt.
De zijairbags gaan af bij een zijdelingse crash.
Het kan echter toch zijn dat de hoek relatief ongunstig was en de totale klap misschien toch te zacht om ervoor te zorgen dat de airbags afgaan. Het afgaan van een airbag wordt getriggerd door zowel de hardheid van de klap als ook de tijdsduur van de klap.
Is 1 van beiden niet voldoende komen ze er niet uit.

Groetjes en beterschap,
Remy
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: t5 total loss...

Bericht door painter »

Iemand zich wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je je armleuningen niet horizontaal hebt staan wanneer die luchtzak in de zijkant van de stoel af gaat ?? :muur :muur :muur
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: t5 total loss...

Bericht door Donald4Motion »

painter schreef:Iemand zich wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je je armleuningen niet horizontaal hebt staan wanneer die luchtzak in de zijkant van de stoel af gaat ?? :muur :muur :muur
nee, vertel
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: t5 total loss...

Bericht door painter »

Donald4Motion schreef:
painter schreef:Iemand zich wel eens afgevraagd wat er gebeurt als je je armleuningen niet horizontaal hebt staan wanneer die luchtzak in de zijkant van de stoel af gaat ?? :muur :muur :muur
nee, vertel
Ik zou het niet weten, jij lijkt mij de uitgelezen persoon om dat eens te testen :lach
Kortom nodig eens 2 mensen uit met een voorhamer, en laat ze zich eens met 1klap uitleven.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: t5 total loss...

Bericht door matje86 »

is je wel eens opgevallen dat de armleuning aan de kant van de zijairbag altijd omhoog staat! :T54LIFE :bifun :bifun :bifun
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: t5 total loss...

Bericht door Guus NLB »

Ongelooflijk dat die airbags niet zijn afgegaan. Zou het een optie zijn om VW op een of andere manier aansprakelijk te stellen. Eventueel aangifte doen ?
Je zou er toch op moeten kunnen vertrouwen dat zulke voorzieningen werken.

Mijn zoon zat bij een kameraad in een Renault Twingo toen die buiten schuld bij een overstekende Nederlandse leger Mercedes G tegen de zijkant aan vlamde. De snelheid was zo'n 40 km/h. De Twingo flink in elkaar. Toch waren de airbags niet afgegaan. De Begische politie heeft dat wel in het proces verbaal opgenomen zodat ze daar eventueel mee konden procederen.

Eén ding miste ik altijd als ik in 'n andere auto dan mijn T5 ging zitten: de armleuningen.
Tegenwoordig mis ik dat dus elke dag.... :knipoog
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: t5 total loss...

Bericht door raymondo »

nou.. ik ga vandaag me bus ophalen.. in duitsland en zal kijken of ik dan wat foto;s hier erop kan krijgen.. maar ik van de weg geschoten met redelijk hoge snelheid, me carter beschermer aan flarden over een uitstekende put dan iets een schuin rijdend een helling op.. en dan wat kleine boompjes en dan een grotere boom me een stam doorsnee van 28 cm finaal bij de wortel af genknapt en dan nog een meter of 6 door geschoten en tegen een verhoging in die helling tot stilstand gekomen.....

me gebroken rug gaat goed ben weer thuis kan redelijk bewegen.. alles is nog steeds stijf en moet 8 weken met zo.n corset lopen...

maar als die klap toch zo hard op het front het is dat me radiateur omme blok zit en me wiel naar binnen is geschoven vraag ik me af wanneer die klapzakken pas af gaan.... zij aibvags en zo heb ik niet....

maar zoals ik zei zal proberen er een foto op te krijgen vandaag..
Gebruikersavatar
Dave440
Berichten: 395
Lid geworden op: 14 jan 2007, 10:31
Locatie: Veghel
Contacteer:

Re: t5 total loss...

Bericht door Dave440 »

Dat is een forse klap geweest! Goed dat je je gordel aanhad, anders was het verhaal zeker anders afgelopen! Ik bedoel, je breekt je rug niet zomaar, daar moet ook moeder natuur volgens mij behoorlijk zijn best voor doen.

Sterkte met het genezingsproces, en de bus, zoals velen al zeiden: Uiteindelijk is het maar een blok metaal, maar je mag toch wel verwachten dat de spullen die erin zitten, ook zouden werken op het moment dat dat nodig is...
Bij vlagen ben ik geniaal. Vaak is het echter windstil...
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: t5 total loss...

Bericht door Donald4Motion »

jij bent er zeker een van Tampo team.

in het weekend je rug breken en vandaag weer je bus ophalen, :winter
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: t5 total loss...

Bericht door raymondo »

haha was vorige week zondag gebeurd en ben gisteren thuis gekomen........
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: t5 total loss...

Bericht door Donald4Motion »

Bikkel :toppie

:knipoog
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Re: t5 total loss...

Bericht door René »

Hey Sterkte met je rug man,


Misschien toch iets om uit te laten zoeken door VW,
Aansprakelijk stellen is misschien niet je ding, maar wellicht wil VW wel even kijken waarom ze niet afgegaan zijn.

Stel dat er een BUG in het systeem zit, zodat dit eventueel voor anderen wel opgelost kan worden en je er indirect levens mee kan redden.

Berrie
Plaats reactie