Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
t5 total loss...
Re: t5 total loss...
heb me vandaag door het schade bedrijf laten vertellen dat ze niet zijn af gegaan... omdat ik niet plots tot stilstand kwam maar geleidelijk aan...... ik heb die boom wel frontaal geraakt maar de impact was niet genoeg om de auto te stoppen..
en vandaar dat ze niet af gingen .. donderdag komt expert kijken ben benieuwd...
en vandaar dat ze niet af gingen .. donderdag komt expert kijken ben benieuwd...
Het kan heel goed zijn dat de activeringshoeken van de voor en zij airbags elkaar niet overlappen. Dit houd dus in dat je precies de bomen etc. op een hoek hebt geraakt dat ze niet afgaan. Natuurlijk is het shit dat je een gebroken rug hebt maar mogelijk had je dat ook gehad als de airbags waren afgegaan
. Twee weken geleden hebben we instructie gehad over de werking etc. van de airbag (ik ben vrijwillig brandweerman :alarm ), en neem aan dat je zo'n ding alleen als het echt nodig is in je gezicht wil hebben. De klap die zo'n ding geeft is 140db en dat is genoeg om blijvende gehoorschade op te lopen. Daarnaast komen ook veel brandwonden voor omdat er bij de explosie enorm veel warmte vrijkomt. Mensen met luchtweg problemen kunnen ook ademhalingsproblemen krijgen van het poeder wat er inzit om de airbag soepel te houden. Uit onderzoek is gebleken dat een airbag voor ongeveer 5 procent minder slachtoffers zorgt terwijl de gordel voor meer dan 60 procent minder slachtoffers zorgt
.
Conclusie; Het is altijd het belangrijkste dat je je gordel om doet.
Heel veel succes met je herstel
.
Groetjes
Ron

Conclusie; Het is altijd het belangrijkste dat je je gordel om doet.
Heel veel succes met je herstel

Groetjes
Ron
-
http://www.kilroynews.net/special/2009-10/20091031.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Bijna onderaan een demo met losse airbags, pop van 30 kilo ca.5 a 6 meter de lucht in.
Bijna onderaan een demo met losse airbags, pop van 30 kilo ca.5 a 6 meter de lucht in.
Groetjes Driekus Ardesch
- Rolf T5 54
Als ik kijk naar de foto's die in het andere topic staan valt die klap wel heel erg mee....
Niet dat het vervelend is hoor maar voor de airbags moet er wel wat meer gebeuren.
Niet dat het vervelend is hoor maar voor de airbags moet er wel wat meer gebeuren.
- robindekeiser
Waar heb je de foto's geplaatst?raymondo schreef: maar zoals ik zei zal proberen er een foto op te krijgen vandaag..
- Remmen is angst, gas zit rechts! -
foto's staan bij mijn topic verzekerings vraag..
- robindekeiser
oke, wist niet dat je meerdere topics had aangemaakt.raymondo schreef:foto's staan bij mijn topic verzekerings vraag..
Die schade is indd wel 12000 dat is nog niet de dagwaarde, dat is de dagwaarde van een standaard 1.9 transporter.
Hoeveel km staat er op?
sterkte met de afhandeling
-
Hoe kom je daar nu weer bij.robindekeiser schreef:Die schade is indd wel 12000 dat is nog niet de dagwaarde, dat is de dagwaarde van een standaard 1.9 transporter
Een nieuwe 1.9 kost 15.500
waar koop jij een nieuwe 1.9 voor 15500 !!!!
olle griese schreef:Hoe kom je daar nu weer bij.robindekeiser schreef:Die schade is indd wel 12000 dat is nog niet de dagwaarde, dat is de dagwaarde van een standaard 1.9 transporter
Een nieuwe 1.9 kost 15.500
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
-
Century Groningen.
Hij was 15.200 euro.
Factuur zien?
Hij was 15.200 euro.
Factuur zien?
volgens mij zit jij appels met peren te vergelijken, een kale 1.9 kan je voor 15500 krijgen maar hier word gesproken over een dubbelcabine geen standaard kleur geen stadaard velgen dus geen standaard prijs
olle griese schreef:Century Groningen.
Hij was 15.200 euro.
Factuur zien?
zie onze site voor een mooi hekwerk sier-hekwerken!
-
robindekeiser heeft het over een 1.9, ik niet 

- robindekeiser
uhhh halloo!!!
ik heb het over DAGWAARDE
niet nieuwwaarde
die van raymundo is absoluut geen standaard bus!
ik heb het over DAGWAARDE
niet nieuwwaarde
die van raymundo is absoluut geen standaard bus!
Ben ooit eens met mijn slopel op een daewoo geknalt ik pakte hem schuin van voor reed ongeveer 40 a 50 de tegenligger kwam met dik 70 aanrijden. bij hem knalde de airbags eruit z'n auto vulde zich met rook en zijn hand knalde tegen het raam. Ik heb mij toen ook verbaasd waarom die van mij er niet uitkwamen maar dat scheen ook te komen doordat ik schuin aan de voorkant (op de koplamp) werd gepakt.
succes met de afwikkeling en herstel.
succes met de afwikkeling en herstel.