Weet iemand misschien hoelang een schroefset mee moet gaan(-50mm)?
Ik rij al weer een tijdje met 18inch en ga me steeds meer ergeren aan de vering.
Het voelt zo af en toe rommelig aan, snelweg is geen probleem, bochten idem dito.
Met 20inch heb ik meer comfort als met de 18inch. Misschien mijn vering eens laten testen.
Iemand een idee waar. Omgeving Amersfoort als het kan
Donald4Motion schreef:Weet iemand misschien hoelang een schroefset mee moet gaan(-50mm)?
Ik rij al weer een tijdje met 18inch en ga me steeds meer ergeren aan de vering.
Het voelt zo af en toe rommelig aan, snelweg is geen probleem, bochten idem dito.
Met 20inch heb ik meer comfort als met de 18inch. Misschien mijn vering eens laten testen.
Iemand een idee waar. Omgeving Amersfoort als het kan
Vroeger op mn golf 4 nooit klagen overgehad. hadden zeker 80.000km's
Ik had toen een Kw var 2, dus dat betekend in hoogte en hardheid verstelbaar!!!
misschien bij jou in dat geval ook mogelijk???
T4 2.5 TDI ACV Caravelle '96 -
Nebioblauw met blauw interieur
Rol on Sachs Suspension
Inox exhaust
407.000km VW - Das Auto
Hey Donald, heb je de reactiestangetjes en de fuseekogels al gecontroleerd. Draagarmrubbers van de vooras, de achterste wil ook wel slapper worden. Die van de voorste draagarm is dat dan.
Noem zo maar een paar dingetjes wat bij mij een beter stuurresultaat opleverde. Heb nu ook een paar 20 inch ABT gekocht en zal eens controleren of het echt zoveel strakker rijd zoals jij altijd beweerd. De vredestein Sessentaaas gaan er onderweg ondanks dat ze nieuw zijn. Die verkoop ik wel weer
Donald4Motion schreef:Ik heb de V.3 en hij staat op de stand comfort en da's nog stug zat.
Ook heb ik wel aardig wat offroad gereden . De teller staat nu op 75.000Km
De vering voelt wat rommelig aan op korte oneffenheden, ribbels en dergelijk
Vriend van me heeft op zijn T5 ook de KW V3 gehad , op laagste stand en hardste stand . Was er helemaal niet tevreden over : op amper 100.000km 2x kapot gehad (olie lekkende schokdempers : 1x vervangen onder garantie , 1x uit eigen portemonnee betaald)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Donald4Motion schreef:Ik heb de V.3 en hij staat op de stand comfort en da's nog stug zat.
Ook heb ik wel aardig wat offroad gereden . De teller staat nu op 75.000Km
De vering voelt wat rommelig aan op korte oneffenheden, ribbels en dergelijk
Vriend van me heeft op zijn T5 ook de KW V3 gehad , op laagste stand en hardste stand . Was er helemaal niet tevreden over : op amper 100.000km 2x kapot gehad (olie lekkende schokdempers : 1x vervangen onder garantie , 1x uit eigen portemonnee betaald)
Ik wil niemand beledigen maar in de laagste stand en op z'n hardst is het niet raar dar de boel stuk gaat.
Als je h'm op z'n laagst zet op de comfort stand dan stuiter je al de keet uit, laat staan op de harde stand.
Dan kan je je nierstenen vergruizen
Ik ben alleen niet te spreken over de combi schroefset met 18inch. met mijn 20inch heb ik toch iets meer comfort en sportiever gevoel. maar dat mede door de brede plakkers komen
Verder ben ik wel erg content met de Schroefset
Wat kost zo'n KW schroefset V3? Ben op de KW site geweest en daar kan ik geen prijs terugvinden voor de set voor de T5.
En is zo'n set comfortabel genoeg om verre afstanden (bv zuid frankrijk vanuit belgië) af te leggen?
wat mij ook nog tegenhoudt om dit aan te schaffen is het feit dat ik jaarlijks de hele boel zal moeten demonteren voor ik naar de keuring kan. Tenzij de klus snel geklaard is op eigen houdje, anders niet te doen...
De set kost rond de 1600euro, en da's een hoop geld als je die elk jaar eronderuit moet halen.
Betreft het comfort, je moet het vergelijken als 'audi' vering
Wel iets stugger en sportiever maar zeer zeker te doen.
Ik heb al een paar keer Nederland-Portugal gedaan(2480km). Zelfs met 3300 kilo aan de haak 1150Km gedaan in 1 keer.
En 2 dagen achter elkaar 1240km per dag gedaan, met gemak maar ook met comfort!
Het is natuurlijk wel een pak geld, maar een lagere bus is gewoon pakken mooier. Gecombineerd met een knappe velg maakt het een T5 echt af. Heb ook al gedacht om hem te verlagen met enkel de veren (-40mm), dat geeft het voordeel dat ik ze met de keuring kan laten zitten. Als ze geen opvallend kleurtje hebben tenminste! Maar met een schroefset kan het toch wat dieper....dus mooier. Moeilijke keuze. Misschien iemand met ervaring die het alle twee geprobeerd heeft?
kristovs schreef:Het is natuurlijk wel een pak geld, maar een lagere bus is gewoon pakken mooier. Gecombineerd met een knappe velg maakt het een T5 echt af. Heb ook al gedacht om hem te verlagen met enkel de veren (-40mm), dat geeft het voordeel dat ik ze met de keuring kan laten zitten. Als ze geen opvallend kleurtje hebben tenminste! Maar met een schroefset kan het toch wat dieper....dus mooier. Moeilijke keuze. Misschien iemand met ervaring die het alle twee geprobeerd heeft?
Er is iemand op het VWforum die heeft er ook een schroefset onder (Terrum, Belg) die haalt de boel er ook iedere keer even on deruit i.v.m. de keuring.
Donald4Motion schreef:Er is iemand op het VWforum die heeft er ook een schroefset onder (Terrum, Belg) die haalt de boel er ook iedere keer even on deruit i.v.m. de keuring.
Maar lager is zeker mooier
Heeft hij geen lucht-vering meer dan??
Te brute bus heeft die gast he?