Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

vocht in angeleyes

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

vocht in angeleyes

Bericht door Doka Driekus »

Afgelopen week is ook mijn bus voorzien van de zogenaamde angeleyes. Nu viel het mij vandaag op dat er zich enorm veel condens in de lamp vormt. Op de Drenthe meeting van vandaag zag ik ook enkele bussen met heldere koplampen staan waar ook veel condens in de lampen zat.

Staan de angeleyes hier om bekend en is er wat aan te doen om de "vochthuishouding" in de lampen te verbeteren?

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vocht in angeleyes

Bericht door Roger B. (11)61 »

is al eens ter sprake geweest meen ik....

angeleyse zijn open behuizingen met aan de achterkant die rubberen knietjes met dat schuimpje erin. hierdoor kan er vochtige lucht de lamp in en zal er bij gebruik van de verlichting ook weer vocht middels de verhitting en daardoor ontstane luchtstroom via die beluchtingsopeningen verdwijnen. Wel zorgen dat de knietjes naar beneden gericht zijn, en dat de rubberen afdekdoppen achter de lampjes goed dicht zitten.

Ik rijdt altijd met licht aan, heb DEPRO angeleyes en zo goed als nooit vocht in de lamp.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: vocht in angeleyes

Bericht door Doka Driekus »

Hoi Roger,

Ik heb voor de aanschaf van de angeleyes heel veel gezocht op het forum en daarbij geen topics over condens in de lampen gezien. Vandaar dat ik mijn vraag stelde.
Heb net even gezocht op "condens" en gezien dat het dus een bekend verschijnsel bij de heldere koplampen is. Ik vindt het zelf echter geen gezicht.

Ik heb overigens de FK lampen en vandaag heb ik pas de eerste rit gemaakt na montage van de lampen. Ik rij zelf ook altijd met de verlichting aan.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: vocht in angeleyes

Bericht door Roger B. (11)61 »

naar ik begrepen heb zijn de FK en de Depro lampen exact het zelfde op het merkje na.

dat er vocht in kan lijkt me vanzelfsprekend gezien de constructie, je hebt de lamp uit een warme omgeving (binnen) naar buiten gebracht en gemonteerd in je auto, Het glas is het koudste deel van de lamp dus daar slaat het vocht dat in koudere lucht niet opgenomen kan worden neer...

zoals gezegd, voor zover ik weet heb ik zo goed als nooit vocht aan de binnenkant op het glas zitten....

wat ik in mijn achterhoofd had was dit topic maar die gaat over de knipperlichten
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 22 nov 2009, 21:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: vocht in angeleyes

Bericht door matje86 »

dus?
lamp er uit nemen glashuis verwarmen zonder de lamp en dan de lamp terug plaatsen?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: vocht in angeleyes

Bericht door Doka Driekus »

Dat zelfde topic had ik dus ook gevonden.

Viel mij vandaag ook op dat er in Hollandscheveld nog een paar bussen met condens in de heldere koplampen stonden.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
Ron---63---
Berichten: 3819
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:51
Locatie: IJmond

Re: vocht in angeleyes

Bericht door Ron---63--- »

Mmm.....topic was dus van mij begrijp ik :lach Ik had toen de knipper eruit gehaald, droog gefohnd en een dus dun kitrandje rondom het glas gelegd, daarna nooit meer condens gehad.
De angeleyes van FK heb ik geen enkele problemen mee gehad tot nu toe !!
Eerste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=Z4I3UVOV

Tweede T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=OADFWHSA

Laatste T4 http://www.mijnalbum.nl/Album=HF6ONS4V
Sinds 1 mei 2013 onze 2e VW High UP met alle pakketten !! Eerste was 1 jaar oud :)
Plaats reactie