Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 velgen

vragen over de T5
Plaats reactie
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

T5 velgen

Bericht door fapa »

hallo mannen,

sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een VW California 2.5 TD 174Pk in Samoa rood...
heerlijke wagen, een paar jaar geleden heb ik nog op deze site gezeten, toen voor de ombouw van T4 , die goed geslaagd was.
Maar de overgang naar de California is zeer groot vind ik , hij rijd zo heerlijk ;-) zo stil, voldoende power enz..
ik heb hem van net voor de zomer en ben er een vijftal weken mee op reis geweest, het leven is niet meer zoals voorheen ;-)

Vandaag heb ik een nieuwe vraag, ik ben op zoek naar Velgen en winterbanden, ik had er besteld in de VW garage, maar daar is vanalles fout gelopen dus beslis ik maar uit te kijken naar ergens anders..

Concreet: welke velgen kan ik bestellen, enkel velgen die op een VW Transporter passen, of ook op die van een bmw? waar moet ik op letten?
en ik zou liefst zwarte hebben ik wil er geen fortuin aan geven aangezien ik mooie velgen heb voor in de zomer.., ik ben een belg dus iemand enig idee waar iker kan vinden? 16"velgen want de meerprijs voor nieuwe 17 banden vind ik te hoog,

groeten,
Patrice :yes
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: T5 velgen

Bericht door painter »

Waarom kom ik deze opmerking vaker tegen :Vandaag heb ik een nieuwe vraag, ik ben op zoek naar Velgen en winterbanden, ik had er besteld in de VW garage, maar daar is vanalles fout gelopen dus beslis ik maar uit te kijken naar ergens anders..

Hoe dan ook, ik denk dat je op Marktplaats binnen no-time een set kan scoren.
Bijgaand zomaar even een linkje dit ik vond, maar er is keus zat http://link.marktplaats.nl/296187001
Denk zelfs dat er weinig mensen een originele set bij de dealer kopen, aangezien dat onze dealervrienden alleen maar Adviesprijzen hanteren.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: T5 velgen

Bericht door kroonhome »

Beste Patrice,

Volgens mij kan je bijvoorbeeld bij de bm-onderdelen shop zo een setje velgen met winterbanden aanschaffen, kijk maar op de website onder T5 -> velgen:
http://www.bm-onderdelenshop.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Verder ben ik erg geïnteresseerd hoe jouw T5 california bevalt t.o.v. van bijvoorbeeld een T4 (california). Is het inderdaad een grote verbetering m.b.t. rijcomfort? Sta op het punt een zoek opdracht uit te zetten bij Poptop in Katwijk voor een soort gelijke T5 als de jouwe.
Voorlopig heb ik al bijna 3 jaar probleemloos gereden met mijn redelijk comfortabele T4 california :driveT4
Veel succes met de zoektocht naar winterbanden.

Groetjes,
Arjan
:winter
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: T5 velgen

Bericht door fapa »

Hallo Arjan,

thx voor de reactie, helaas ben ik een belg en zal ik moeten uitkijken naar een velgverdeler in belgië...

Wat betreft het rijcomfort of het verschil in comfort tussen T4 California en T5 california kan ik niet juist juist zijn, aangezien ik nooit de T4 california heb gehad of mee heb gereden, maar wel met een T4 transporter, vandaar een paar algemene opmerkingen :
- T4 : die 2.5 TDI was veel rauwer, had veel koppel maar minder lineair...
- de isolatie van de T4 en met name het lawaai vanbinnen is niet te vergelijken met de T5, T5 is veel gedempter
- wat mij vooral opviel aan mijn California is het rijcomfort, ik was een heel vlotte chauffeur voorheen, zelfs met de T4 en met een A3 , maar in deze T5 rij heb ik alle koppel en alle power maar ik ben zo rustig geworden in de wagen ;-) , hij glijdt doorheen het verkeer, rijcomfort fantastisch (kleine opmerking misschien naar beenruimte toe, voor mij ideaal maar ik kan me inbeelden dat grotere mensen >1,80m hier meer last ondervinden) , maw hoe sneller hij kan , hoe trager ik ermee ben beginnen te rijden, en ik ben niet alleen die er zo over oordeelt het is gewoon een plezier om er mee te rijden, iedere rit is voor mij genieten.. en niet omdat hij nieuw is ;-) heb er 30k km mee gedaan, ik heb de wagen geimporteerd van duitsland, heb zo nog een paar andere vrienden ook aan een california geholpen en raar maar waar ze zijn het hierover helemaal eens met mij..
- slaapcomfort : ideaal zowel beneden als boven, de standverwarming met afstandbediening, heerlijk warm als je de wagen instapt..
- baanligging : zeer goed, ik zit er vooral mee in de alpen, pyreneën omwille van hobby, en het ding rijd ongelooflijk,...

ik probeer om negatief over iets te zijn, effe denken :
- beenruimte : vnl om van achter de bestuurderskant naar vanachter te wandelen... en ja het moeilijkere draaien van de bestuurderszetel in avondmode, je moet aan te veel dingen prutsen : stuur, handrem, deur open, vooraleer je die stoel mooi gedraait krijgt.. passagierszijde is dan weer geen probleem,

ik kan er nog uren over babbelen, maar dat is het in een nutshell ;-)

nu nog velgen ;-)

groeten,
Patrice


ik kan alleen maar positief zijn,
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T5 velgen

Bericht door Rafke 108 »

fapa schreef:Hallo Arjan,

thx voor de reactie, helaas ben ik een belg en zal ik moeten uitkijken naar een velgverdeler in belgië...
Van waar ben je ergens?? 'k Weet wel enkele adresjes...
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: T5 velgen

Bericht door fapa »

hallo Rafke,

ik ben van Antwerpen en werk in Gent,
dus alles in de buurt is welkom,

groeten,
Patrice
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T5 velgen

Bericht door Rafke 108 »

fapa schreef:hallo Rafke,

ik ben van Antwerpen en werk in Gent,
dus alles in de buurt is welkom,

groeten,
Patrice
allé ook alle dagen den E17 af dan :)
Probeer eens bij Crauwels in Begijnendijk, da's wa uit de richting ma da's ne krak, vraagt ma aan die van KombiNation ;)
http://www.crauwelsbanden.be" onclick="window.open(this.href);return false;

ps ik heb de mijne van in Vilvoorde, maar da's nog wat meer uit de richting hé
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: T5 velgen

Bericht door Donald4Motion »

Vooral die kleur van je wagen lijkt mij heeeeel mooi :knipoog
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: T5 velgen

Bericht door fapa »

idd Donald,

je ziet ze bijna zelden rijden in dat kleur ;-)

groeten,
Patrice
Gebruikersavatar
painter
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2007, 11:26
Locatie: Monaco
Contacteer:

Re: T5 velgen

Bericht door painter »

thx voor de reactie, helaas ben ik een belg

Helaas ????. terwijl ze daar het lekkerste bier, en de beste Frietkotten hebben.
Het gaat er niet om hoe oud je wordt, maar het gaat er meer om, hoe je oud wordt.
fapa
Berichten: 41
Lid geworden op: 30 dec 2008, 13:51

Re: T5 velgen

Bericht door fapa »

hehe,

de helaas sloeg op het feit dat ik niet zover wou rijden ;-)

ik ben een trotse europeaan, en belg ;-)
alleen ik roep het niet van de daken :bonk

alhoewel ik er wel moet bij zeggen de glans op dat trots er de laatste jaren een beetje vanaf is ;-)
de vraag is nu slaat dat op europa of belgië ;-)
ik hou het op ...

beiden ;-)

groeten,
Patrice


PS : importeer maar eens een wagen binnen een europa naar je land, miserie troef.. maar dat is een heel lang verhaal
XAVIER
Berichten: 71
Lid geworden op: 19 jan 2007, 17:21
Locatie: IZEGEM

Re: T5 velgen

Bericht door XAVIER »

hey Patrice, heb je alles rond gekregen, lang geleden dat ik iets van je hoorde, ik dacht dat je het opgegeven had.
goed zo geniet ervan, zoals je zegt DE droomwagen.
Ik vroeg vorig jaar in m'n bandencantrale of ie geen velgen had en ja toevallig had ie 4 T5 stalen velgen daar heb ik dan winterbanden voor gekocht, die ik er volgende week terug op laat monteren.
succes :driveT5 xavier
Plaats reactie