Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR plaatje plaatsen voor een 150 pk
EGR plaatje plaatsen voor een 150 pk
wie heeft ervaring met het plaatsen van de af dichting met een plaatje voor de 150 pk?
heb ff gekeken bij T4 tips en trucks maar dat is denk ik een ander typ motor dan van mijn.
dus Waar moet ik hem af sluiten en krijg ik dan geen motor storing?
het is een T4 2.5 TDI caravelle 111 kw van 2001.
Groet
Carl
heb ff gekeken bij T4 tips en trucks maar dat is denk ik een ander typ motor dan van mijn.
dus Waar moet ik hem af sluiten en krijg ik dan geen motor storing?
het is een T4 2.5 TDI caravelle 111 kw van 2001.
Groet
Carl
Laatst gewijzigd door carl op 07 apr 2007, 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
He carl
Moet op de zelfde plaats als de 102 pk versie
Ik heb ook een 150 pk zit op de zelfde plek
Maak de geribbelde buis bij je turbo los aan de rechterkant en plaats het plaatje ongeveer 10 minuten werk
Ik heb ook geen storingen of andere rare dingen meegemaakt sinds hij er tussen zit
Succes
Groeten Fred189
Moet op de zelfde plaats als de 102 pk versie
Ik heb ook een 150 pk zit op de zelfde plek
Maak de geribbelde buis bij je turbo los aan de rechterkant en plaats het plaatje ongeveer 10 minuten werk
Ik heb ook geen storingen of andere rare dingen meegemaakt sinds hij er tussen zit
Succes
Groeten Fred189
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
egr plaatje 111kW
hallo carl,
Wat fred 189 ook al geantwoord heeft ,gewoon ertussen zetten ,geeft geen meldingen of andere dingen werkt goed,
ik heb het ook gedaan
of de maat van het plaatje anders is als van een 102pk weet ik niet ,
ik heb een stuk pakkingspapier ertussen gedaan en weer even vastgedraaid voor een mooie afdruk
van deze afdruk heb ik het rvs plaatje nagemaakt en 2x een pakking gemaakt
ertussen zetten en klaar
ook 2,5 TDI caravelle bj. 2000
Wat fred 189 ook al geantwoord heeft ,gewoon ertussen zetten ,geeft geen meldingen of andere dingen werkt goed,
ik heb het ook gedaan
of de maat van het plaatje anders is als van een 102pk weet ik niet ,
ik heb een stuk pakkingspapier ertussen gedaan en weer even vastgedraaid voor een mooie afdruk
van deze afdruk heb ik het rvs plaatje nagemaakt en 2x een pakking gemaakt
ertussen zetten en klaar
ook 2,5 TDI caravelle bj. 2000
groetjes black caravelle 111kW
- m.c van den berg
- Berichten: 1457
- Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
- Locatie: Beesd
- zwartwitje
- Berichten: 97
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:03
- Locatie: drachten
- black caravelle
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:16
- Locatie: limburg
om zeker te zijn dat verbinding tussen uitaatsysteem en inlaat 100% dicht is steek ik liever een plaatje dan de klep aansturing te omzeilen door het afdoppen van de vacuümslang
bij mijzelf beide gedaan,dubbel genaait houdt beter
@Jayden kijk eens bij de tips en trucks of gebruik de zoekfuctie eens,er gaat een wereld voor je open !!
bij mijzelf beide gedaan,dubbel genaait houdt beter
@Jayden kijk eens bij de tips en trucks of gebruik de zoekfuctie eens,er gaat een wereld voor je open !!
groetjes black caravelle 111kW
het is puur bedoelt om te voorkomen dat je hele inlaattraject dichtslipt en dus vervolgens je geen motorvermogen heb.
maar meer pk krijg je niet
vergelijk het met je zelf eens wat er in gaat moet er ook uit ,en olijfolie werkt goed om het gene wat erin gaat er uit te laten komen zonder dat jij kracht moet zetten en dus relaxt zit je weetwel.
dat gebeurt met die egr nu ook het voorkomt dat er de boel dichtslipt.
maar meer pk krijg je niet
vergelijk het met je zelf eens wat er in gaat moet er ook uit ,en olijfolie werkt goed om het gene wat erin gaat er uit te laten komen zonder dat jij kracht moet zetten en dus relaxt zit je weetwel.
dat gebeurt met die egr nu ook het voorkomt dat er de boel dichtslipt.
Het belangrijkste vindt ik dat de vuile uitlaatgassen niet weer terugZako schreef:Rijd die dan harder of wat?? Of puur om de trek kracht beter?
de motor in komen, (afzetting van troep) maar alleen maar schone lucht waar
meer zuurstof in zit als in gerecycelde lucht, en die ook koeler is, en van koelere lucht past er meer van in de zuigers als van opgewarmde,
de intercooler zit er niet voor niks op.